Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane scenic 1.6 16V 2000 wycie paska rozrządu

25 Sie 2013 13:29 8031 4
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od kilku miesięcy ma problem z wyciem paska rozrządu.

    Auto posiadam 5 lat. Po ostatniej wymianie paska rozrządu napinacza i pompy i pojeżdżeniu autem koło miesiąca zaczęło coś wyć.Po paru godzinach siedzenia znalazłem problem, pasek dostawał drgań dokładnie pomiędzy górnymi wałkami.Jak go dotknąłem kluczem przestawał.Więc posłuchałem rad kilku mechaników: wymieniłem jeszcze raz cały rozrząd na nowy bo poprzedni miał gwarancje.I znowu ta sama sytuacja po paru tygodniach wycie powróciło, zaznaczam że pasek zaczyna dostawać drgań po rozgrzaniu silnika.Na zimno jest ok.
    Wiec znowu rozkręciłem ale tym razem rozkręciłem cały silnik. wałki ok jak nowe.
    dół jak błysk ale jak miałem miskę zdjętą to od razu wymieniłem pompę oleju i koła na wałkach i koło pasowe.Ogólnie silnik po przeglądzie wyglądał jak nowy.Składając rozrząd naciągnąłem pasek na górnych wałkach aby jeszcze bardziej zlikwidować luz po miedzy kołami. Jeżdżę 5 tygodni i sytuacja powróciła. ja już rozkładam ręce i nie mam pomysłu. może coś doradzicie. bo warsztatom w okolicy i znajomym też pokończyły się pomysły.

    cztery lata temu jak wymieniłem rozrząd było wszystko ok.
    autko super wiec nie opłaca się go sprzedawać. i silnik chodzi jak w zegarku nigdy mnie nie zawiodło. ale te drgania paska zaczynają mnie niepokoić.
  • Poziom 22  
    z jakiej firmy jest ten zestaw rozrządu ?
  • Poziom 9  
    Dzieki wszystkim za zainteresowanie

    rozrząd kontinentall cztery lata temu.teraz pierwszy kontinentall drugi ATF. sruba do kręcona za pierwszym razem według książki za drugim na czuja. pasek za pierwszym razem naciągnięty na znak za drugim razem naciągałem na urządzeniu do pomiaru naciągu paska i zgrywało się ze znakiem na napinaczu. dzisiaj zrobiłem 3 małe szybkie próby z naciąganiem, czyli mocniej i mniej niż są znaki i co urządzenie wskazuje i powróciłem do prawidłowego naciągu bo nie było różnicy.po oglądałem pasek i wgląda jak nowy,nic nie wygląda niepokojąco.dzisiaj robiliśmy to ze znajomym który pracuje w serwisie volkswagena i ma długa praktykę w autkach.ale i on wytrzeszczył oczy i rozłożył ręce. nie wiem czego się czepić.
    zabrakło mi pomysłów ale i tak nie odpuszcze.