Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jaki prostownik do akumulatora bezobsługowego?

12 Sty 2017 07:28 2487 15
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam "bezobsługową" centre future 72Ah. Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V. Amperaż oczywiście w tym czasie spada. Oczywiście od razu przerwałem ładowanie. W tym akumulatorze da się otworzyć listwę z koreczkami. Czy po otwarciu mogę ładować takim napięciem? Planuje zakupić prostownik automatyczny, mikroprocesorowy (biedronkowa sena, bosch c3 lub yato 8301) . Stąd moje pytanie który prostownik (stary transformatorowy czy nowy automatyczny) naładuje mi akumulator w 100%??
  • Poziom 16  
    Mam taką Centre Future już drugą .Pierwsza wytrzymała 6 lat i nie udało mi się jej otworzyć .Ale nie robiłem nic na siłę.
  • Poziom 10  
    Proponuję kupić automatyczny. Mam dwa prostowniki z lidla od kilku lat. Ładuję akumulatory w 2 samochodach, traktorze ogrodowym i w motocyklu. Urządzenie jest znakomite. Jeśli masz więcej kasy, to kup sobie cteka lub boscha c3. Doceniam przu automatach to, że nie muszę nadzorować procesu ładowania i funkcję konserwacji, którą wykorzystuje w motocyklu i traktorku ogrodowym.
  • Poziom 23  
    Kolega kupił w tym tygodniu taki wynalazek "Ładowarka impulsowa MBC1207 12V 7 etapowa", po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V. Przerwał ładowanie bo elektrolit zaczął się gotować. Parametry z instrukcji bardziej pasują do ładowarki na 24 V. Niestety nie wiem jaki prąd był pobierany w czasie ładowania.
  • Moderator Samochody
    REMUR. napisał:
    po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V
    Najwyraźniej trafił na niesprawny egzemplarz. W instrukcji stoi napisane, że "Ładowarka 12V właczy to zabezpieczenie jezeli napiecie przekroczy 17,5V".
  • Poziom 23  
    Ja myślę że pomylono się przy składaniu i wsadzono do środka układ od ładowarki 24 V. Bo to by miało sens.
  • Poziom 39  
    marekwodniak napisał:
    Mam taką Centre Future już drugą .Pierwsza wytrzymała 6 lat i nie udało mi się jej otworzyć .Ale nie robiłem nic na siłę.

    W tej pierwszej na pewno dało się zdjąć pokrywkę, bo też miałem taką i też tyle wytrzymała. Drugą którą kupiłem jest już nieotwierana.
    bejrutmc napisał:
    Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V. Amperaż oczywiście w tym czasie spada.

    I wystarczy do niego dołożyć prosty układ kontrolujący napięcie i przerywający ładowanie jak napięcie wzrośnie do 14.8V - to jest propozycja, co maja smykałkę w tym kierunku.
  • Poziom 43  
    bejrutmc napisał:
    Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V.
    To nie prostownik (szczególnie stary) startuje z ....
    To akumulator ustala napięcie, zależne od stopnia jego rozładowania i natężenia prądu ładowania.
    Im bardziej naładowany akumulator tym wyższe napięcie. Akumulatory bezobsługowe ładujemy maksymalnie do 15V przy temperaturze elektrolitu nie przekraczającej 25°C.
    Proces ładowania należy kontrolować i przerwać w odpowiednim momencie lub:
    gimak napisał:
    dołożyć prosty układ kontrolujący napięcie i przerywający ładowanie jak napięcie wzrośnie do 14.8V
  • Moderator Samochody
    REMUR. napisał:
    Kolega kupił w tym tygodniu taki wynalazek "Ładowarka impulsowa MBC1207 12V 7 etapowa", po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V. Przerwał ładowanie bo elektrolit zaczął się gotować. Parametry z instrukcji bardziej pasują do ładowarki na 24 V. Niestety nie wiem jaki prąd był pobierany w czasie ładowania.
    Bzdura kolego. Przy 22V płynąłby prąd co najmniej 50A - nie sądzę żeby ładowarka była w stanie tyle oddać.
  • Poziom 29  
    bejrutmc napisał:
    Stąd moje pytanie który prostownik (stary transformatorowy czy nowy automatyczny) naładuje mi akumulator w 100%??

    Nie napisałeś nic na temat tego w jakiej temperaturze ładowałeś akumulator. Jeżeli na zewnątrz ( bez wymontowania z auta) w obecnych temperaturach raczej nie uda się go całkowicie naładować a napięcie będzie właśnie szybko w czasie ładowania rosnąć.
  • Poziom 8  
    Zakupiłem automat. Akumulator miał przed ładowaniem 12,4V po nocnym ładowaniu doszło do 12,8V. Zobaczymy jak będzie trzymać to napięcie bo centra według daty produkcji ma już 5,5 roku. Korzystać jednak będę z obydwu. Awaryjnie dużym prądem postawie aku w 10-20min żeby wystartował jak już to robiłem, a normalnie będę ładował automatem.
    Myślę właśnie nad przerobieniem starego prostownika. Wstępnie myślałem nawet o włączeniu żarówki do układu żeby ograniczyć prąd, i przy pomocy miernika kontrolować proces a docelowo przeróbka. Ma ktoś może jakiś sprawdzony schemat? Żeby chociaż było ograniczenie do tych 14,4V.
  • Poziom 43  
  • Poziom 9  
    Ten prostownik z Lidla jest naprawdę całkiem dobry. Sterowany procesorem. Tutaj na forum sporo zachwytów już na niego padło. To jako pierwszy prostownik warto coś takiego posiadać.
    Przy większej niż 1 ilości aut mimo wszystko polecam prostownik z rozruchem. Zależy jeszcze o jakim aucie mówimy, ale istnieją takie które są w stanie dać 600A. Np tutaj specyfikacja: http://techsul.pl/index.php?cPath=59
  • Poziom 43  
    No po prostu ideał. @fan_r nie reklamój cudów. Bo to dobry sposób by uwalic nowoczesne auto. Zwłaszcza jak się nie wie co to rozruch. O takim małym szczególe jak bezpiecznik na 110A w układzie który da podobno 600A nie wspominam.
  • Poziom 8  
    Zakupiłem prostownik Sena z biedronki. Ładuje akumulator bez odłączania klem. Na razie akumulator postawiony na nogi. Więc polecam ten prostownik, ma wyświetlacz oraz przystępną cenę.