Witam!
Nie będe się za bardzo rozpisywał więc problem wygląda tak:
W moim samochodzie (Łada Niva 2000r.) został zmieniony silnik z benzynowego na 1.9D-Citroenowski XUD9 (D9B). Podczas swapu została wywalona pompa vacum zamocowana na wałku rozrządu ponieważ zostawienie jej wymagało za dużo zmian i ingerencji w nagrzewnice itd.- otwór po pompie został zaślepiony.
Teraz gdy już wszystko jest gotowe borykam się ze znalezieniem źródła podciśnienia do serwa i tak oto po przeanalizowaniu kilku rozwiązań wybrałem tak myśle najlepsze: elektryczną pompe vacum.
Schemat wyglądał by tak:
Pompka była by taka: nr. 8e0927317
I teraz mam problem z dobraniem i podłączeniem odpowiedniego czujnika podciśnienia tak aby utrzymywał mi poprzez załączanie pompy stałe podciśnienie odpowiednie do pracy serwa, z tego co wyczytałem powninno ono być w granicach -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar) a może inne???
Na innym forum ktoś robił taki układ z włącznikiem ciśnieniowym takiego typu: PSF109S-81-330
Ja znalazłem też z jakiegoś schematu czujnik o nr. 036906051G
Znajomy mechanik mówił mi że bedę też potrzebaował jakis moduł do tego a myślałem że tylko na przekaźniku się obejdzie
A więc co potrzebuje jaki czujnik(elektrowłącznik), moduł i jak podłączyć aby to działało poprawnie?
Nie będe się za bardzo rozpisywał więc problem wygląda tak:
W moim samochodzie (Łada Niva 2000r.) został zmieniony silnik z benzynowego na 1.9D-Citroenowski XUD9 (D9B). Podczas swapu została wywalona pompa vacum zamocowana na wałku rozrządu ponieważ zostawienie jej wymagało za dużo zmian i ingerencji w nagrzewnice itd.- otwór po pompie został zaślepiony.
Teraz gdy już wszystko jest gotowe borykam się ze znalezieniem źródła podciśnienia do serwa i tak oto po przeanalizowaniu kilku rozwiązań wybrałem tak myśle najlepsze: elektryczną pompe vacum.
Schemat wyglądał by tak:

Pompka była by taka: nr. 8e0927317

I teraz mam problem z dobraniem i podłączeniem odpowiedniego czujnika podciśnienia tak aby utrzymywał mi poprzez załączanie pompy stałe podciśnienie odpowiednie do pracy serwa, z tego co wyczytałem powninno ono być w granicach -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar) a może inne???
Na innym forum ktoś robił taki układ z włącznikiem ciśnieniowym takiego typu: PSF109S-81-330
Ja znalazłem też z jakiegoś schematu czujnik o nr. 036906051G
Znajomy mechanik mówił mi że bedę też potrzebaował jakis moduł do tego a myślałem że tylko na przekaźniku się obejdzie

A więc co potrzebuje jaki czujnik(elektrowłącznik), moduł i jak podłączyć aby to działało poprawnie?