Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.

11 Nov 2017 18:27 3759 21
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    W mojej rozlutownicy kończy się pompa podciśnieniowa.
    Oryginalnej nie kupię, bo to wyrób japoński, od lat bez szans do kupienia ( sprawdzałem, pisałem do producenta jak jeszcze istniał).
    Szukam pompki podciśnieniowej - najlepiej w cenie do 200 zł.
    Zasilanie bez znaczenia, ważna wydajność i max. podciśnienie jakie jest w stanie wytworzyć.
    Najlepiej wykorzystać coś z rozlutownicy, idąc tym tropem wysłałem pytanie do sprzedawców ZD-915, jednak nikt nie ma, najwcześniej będą za trzy miesiące.
    Co dziwniejsze nie znalazłem takiej części zamiennej w sieci.

    Rozlutownice Xytronic -LF7000/LF900 - pompka super, ale kosztuje ponad 300 zł.

    Na allegro jest 12V fajna pompka:
    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.
    Jednak nie wiadomo jakie ma podciśnienie i przepływ.

    Kolejny pomysł- stacje Hot Air mają wejście i wyjście - mogę wykorzystać ssanie.
    Zasadniczo występują dwie wersje:
    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.

    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.

    Pytanie która ma większy przepływ ( podobno obie mają około 23-24l/min) i podciśnienie.
    Na pierwszy rzut oka różnią się przyłączem do wskaźnika ciśnienia.

    Kolejny pomysł na adaptację pompki centralnego zamka - pytanie w jakich autach pompki dają największe podciśnienie.

    Może macie inne pomysły na "tanio" a dobrze w kwestii pompki podciśnieniowej.
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    mariusz999 - pompka z botlanda ma 12-15 l /min ( jeśli wierzyć danym kompresorom od Hotair-ów mają 23-24 l /min, więc więcej)
    Pompka EVE TR - świetna ale cena ponad 600 USD.
    Tak, czy siak - dzięki - kombinujemy dalej :-)
  • Level 39  
    Przepływ w tym przypadku ma nieco mniejsze znaczenie a najważniejszy jest poziom maksymalnego podciśnienia. Nie próbowałeś naprawiać oryginalnej? To pompka zapewne membranowa tylko czy zasilana elektromagnetyczne a może silnikiem.
    W kompersorowych chińskich pompach ssąco tłoczących do stacji, taka jak zdjęcie 3 z pierwszego postu dodatkowo dodaje się zbiornik podciśnienia czyli nie jest ona bezpośrednio podłączona do rozlutownicy a przez ten mały zbiornik. To wiele mówi o podciśnieniu jakie wytwarza ten kompresor. Najlepiej wygląda pompka ze zdjęcia 1 z silnikiem. Nie ma wprawdzie wielkiej membrany ale skok tej co jest wystarczy do wytworzenia podciśnienia.
    Jest jeszcze jedno rozwiązanie, firma Skalar http://skalar24.pl/ zajmowała się pompkami akwariowymi i to naprawdę wydajnymi a także takimi do przetłaczania różnych gazów. Nie wiem czy jeszcze istnieje ale warto zapytać w niej o pompki ssące.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    RitterX wrote:
    Przepływ w tym przypadku ma nieco mniejsze znaczenie a najważniejszy jest poziom maksymalnego podciśnienia. Nie próbowałeś naprawiać oryginalnej? To pompka zapewne membranowa tylko czy zasilana elektromagnetyczne a może silnikiem.

    Tu się do końca nie zgodzę - w rozlutownicy w przypadku gdy nie mamy zbiornika "magazynującego" bardzo ważny jest przepływ - w momencie wyzwolenia pompa powinna jak najszybciej osiągnąć dużą wydajność aby odessać cynę.
    Zdarza się, że rozlutownicy używam do czyszczenia dużych powierzchni z cyny, więc przepływ ma dla mnie znaczenie .
    Moja pompa to Japońska membranówka ( klasyczny duży silnik i wielka membrana ( jak na pompę z rozlutownicy)) z plastikową głowicą i cudacznymi zaworkami, ta z pierwszego mojego zdjęcia wygląda przy niej jak zabawka.
    Zarówno głowica jak i zaworki dogorywają - głowica się kruszy.
    Naprawiam pompy próżniowe ( membranowe, olejowe i hybrydowe czołowych producentów na świecie)- znam dobrze temat, jednak najtańsze pompy jakie jakie serwisuję kosztują > 2k PLN - szukam "po taniości".

    ZD915 mają dobrą opinię - najlepiej by było kupić takie dwie i połączyć.
    Aż dziw bierze, że tych stacji sporo się sprzedaje, a nikt ich nie ma na stanie.
    Albo się nie psują, albo produkt jest za krótko na rynku i pompki się jeszcze nie zużyły.

    Naprawiałem ostatnio kilka polskich ssaków medycznych - takie pompy były by najlepsze, ale cena...
    Popatrzę jeszcze na inchalatory i odkurzacze samochodowe.
    Zadzwonię do "skalara" - dzięki za odpowiedź.

    Dodano po 2 [minuty]:

    miwi wrote:
    A taka z Pensola Ci nie podejdzie ?? Używam od lat takiej rozlutownicy i działa bezproblemowo. https://www.tme.eu/pl/details/pensol-sl916-pp...nicze-czesci-zamienne/sorny-roong-industrial/

    Pompka cudna - pompy Thomas-a często widuję w urządzeniach laboratoryjnych i mam całkiem dobre zdanie na ich temat, jednak cena....
  • Helpful post
    Level 28  
    No tak nie zauważyłem że cena nie jest w PLN :(
    W farnelu znalazłem jeszcze taką http://pl.farnell.com/metcal/ac-pr1/pump-rebuild-kit-mfr-desoldering/dp/2422262
    I wpadło mi jeszcze do głowy rozwiązanie - może pompka z centralnego zamka z Audi A3 A4 A6 zdała by egzamin? Na allegro są zestawy naprawcze (sama pompka za około 125 zł - ona musi wytworzyć spore podciśnienie dla wszystkich drzwi i klapy bagażnika
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    miwi wrote:
    No tak nie zauważyłem że cena nie jest w PLN :(
    W farnelu znalazłem jeszcze taką http://pl.farnell.com/metcal/ac-pr1/pump-rebuild-kit-mfr-desoldering/dp/2422262
    I wpadło mi jeszcze do głowy rozwiązanie - może pompka z centralnego zamka z Audi A3 A4 A6 zdała by egzamin? Na allegro są zestawy naprawcze (sama pompka za około 125 zł - ona musi wytworzyć spore podciśnienie dla wszystkich drzwi i klapy bagażnika

    Ta z farnella to byłby strzał w 10, jednak na stronie Metcala wygląda to tylko jako kit naprawczy ( głowica, membrana + śruby) http://www.okinternational.com/hand-soldering-systems/id-AC-PR1/Pump_Rebuild_Kit_

    Tu jest kompletna pompka https://europe.okinternational.com/europe-web...roductId=52739958-0bf0-4d55-949c-46a0c0e904ec

    Ach... życie....
    Z pompką od centralnego zamka to może być dobry pomysł - zadzwonię w poniedziałek do sprzedawców.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Bieda z nędzą- z innego wątku dowiedziałem się, że pompki od centralnego nie sprawdzają się.
    Szkoda, bo w miarę tania alternatywa.
    Na razie skłaniam się ku zakupie dwóch pompek z Bootlanda ( połączenie równoległe), lub takiej:
    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.
    Kosztuje 239 zł, ale sprawdzi się z dużym zapasem.
    Będę myślał nad jedną lub drugą opcją.
  • Level 34  
    rubens wrote:
    Bieda z nędzą- z innego wątku dowiedziałem się, że pompki od centralnego nie sprawdzają się

    Nie czytaj głupot.
  • Moderator of Cars
    Bieda z nędzą wrote:
    rubens wrote:
    Bieda z nędzą- z innego wątku dowiedziałem się, że pompki od centralnego nie sprawdzają się

    Nie czytaj głupot.

    No właśnie. Jakbyś podskoczył do mnie na Bielany, to ma ci ja taką pompkę odśrodkową z demobilu. Bez problemu z pistoletem od ZD9-15 sobie radzi.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak się ogarnę, podjadę ;-)
  • Level 12  
    ja też potwierdzam
    sprawna pompka od seata bez żadnego zbiornika odsysa podłączona do rozlutownicy aż miło już kilka lat
    w układzie warto założyć filierek paliwowy papierowy ze złączkami na wężykach
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Znalazłem w sieci informacje, jak przerobić kompresorek samochodowy na "pompę podciśnieniową".
    Wystarczy dorobić króciec na części ssącej.
    Zakupiłem takowy i się załamałem - wiedziałem, że "Chińczycy" robią dziadostwo, ale widać że można robić coś jeszcze gorszego.
    Po otwarciu "kompresorka" ręce mi opadły.
    Nie nadaje się do przeróbki.
    Kupiłem sprzęt rodem z PRL-u i dokleiłem króciec wlotowy i mam pompkę podciśnienia.
    W weekend testowałem i działa przyzwoicie.
    Zmierzyłem wytwarzane podciśnienie i wynosi ono 450 mbar, zmierzyłem przy okazji kompresorek ze stacji AOYUE 2703A i wynosi ono 800mbar, więc Polska górą.
    Na poniższym zdjęciu porównanie wyrobu MADE IN POLAND z chińszczyzną.
    Jak widać tuleja jest wielkości strzykawki 10ml.
    Jak znajdę chwilę czasu to podskoczę do kolegi po pompkę od Seata, pomierzę jakie daje podciśnienie i dam znać - układ sterowania mam przygotowany pod 12 V, więc szybko da się porównać od strony praktycznej.
    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.
    Pompka podciśnieniowa do rozlutownicy.
  • Level 33  
    To nasi jeszcze jeszcze robią te kompresorki? Używam takiego od 1996 roku, nigdy mnie nie zawiódł. Zaworki ma zrobione z bardzo dobrej gumy.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kupiłem używany - rok produkcji lata 80-te.
  • Level 31  
    Witam

    Również polecam pompkę samochodową od centralnego zamka. Na Elektrodzie są projekty rozlutownic opartych o nie. Poniżej pierwszy z brzegu:

    Np. Bardzo prosty odsysacz elektryczny.

    Od siebie dodam że też taką zakupiłem i noszę się z zamiarem wykorzystania.
  • Moderator of Cars
    LightOfWinter wrote:
    Witam

    Również polecam pompkę samochodową od centralnego zamka. Na Elektrodzie są projekty rozlutownic opartych o nie. Poniżej pierwszy z brzegu:

    Np. Bardzo prosty odsysacz elektryczny.

    Od siebie dodam że też taką zakupiłem i noszę się z zamiarem wykorzystania.

    Ja miałem zrobioną stację na takiej pompce - zasilanej z 24V - ssała dużo lepiej niż ori ZD915 czy nawet sporo droższy LF7000. Ten kompresor do pompowania kółek jest kłopotliwy - bo trzeba go zawiesić na amortyzatorach, wymaga dość wydajnego źródła zasilania i podciśnienie szału nie robi - ZnAl-owy cylinder i tłoczek z jakiegoś PTFE, wzbogaconego grafitem - mało szczelne.
  • Level 33  
    Akurat ten który ja używam został zdobyty w śmietniku. Ktoś go wyrzucił, bo zawiesił się od zassanego brudu zaworek ssący. Po czyszczeniu- niezawodna praca przez 20 lat. Przy zatkanej końcówce wężyka ciśnienie na manometrze pokazuje prawie 7 atmosfer.
  • Moderator of Cars
    kot mirmur wrote:
    Przy zatkanej końcówce wężyka ciśnienie na manometrze pokazuje prawie 7 atmosfer

    Czyli niewiele i w żaden sposób nie reprezentuje to siły ssania.
  • Level 22  
    Zobacz allegro np:użytkownik NowyAkcent2015 ma dużo elektroszrotu który rozbiera.
    Miał takie pompy z aparatury medycznej/laboratoryjnej.

    Sam miałem kupić od niego ale poszedłem w pompkę z zamka samochodowego.