Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower elektryczny Victoria system Tranz x 36v nie ma wspomagania

29 Cze 2018 17:01 2160 19
  • Poziom 9  
    Do dzisiaj było wszystko OK. Jadąc przestało działać wspomaganie, spojrzałem na dysplay nie świeciły obie diody od trybu wspomagania, ani ekonomiczna ani tryb sportowy. Świeciły 4 diody stanu baterii tzn, na full. Mam wrażenie jakby po lekkim włożeniu baterii tzn. jak dotkną tylko te dłuższe styki tzn. + i - diody na wyświetlaczu działają i rower ma wspomaganie i jest OK. Jak włożę baterię głębiej to na wyświetlaczu giną diody od trybu wspomagania i rower nie ma wspomagania. Nie zawsze to się to sprawdza z tym wysunięciem akumulatora ale czasem rower działa OK, i przestaje działać. Nie wiem co jest tego przyczyną, wszystko sprawdzone poskręcane, nie wiem co może to być za usterka, tylko wkładam i wyciągam tą baterię i tak w koło raz wszystko OK. raz nie działa. Może ktoś mi w tej zagadce pomoże. W załączniku wyświetlacz tego roweru.
  • e-miernikie-mierniki
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Podłączyłem ładowarkę i zobaczę po zakończeniu ładowania .Dotychczas sprawdzałem po odcięciu ładowania tzn.zielona dioda na ładowarce ,napięcie było 41,8V i tak co ładowanie .Ładuję po przejechaniu 25km przeważnie gasną 2 z czterech diod jak przejadę 50km to mruga ostatnia dioda .Bateria 36v 8ah to wydaje mi się nie zły wynik przy wadze 120kg.Obawiam się ,że to nie to,że mimo świecenia 4 diod doładować baterię.

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Naładowałem baterie full ładowarka rozłączyła jest 41,8V,nic się w sprawie nie zmieniło.Teraz sprawdziłem tak ,do baterii podłączyłem dwa przewody z plusa na plus sterownika i minus na minus sterownika i wspomaganie na 100% działa ,sprawdzone dokładnie po kilkukrotnym podłączeniu.Co jest przyczyną ,że nie ma wspomagania jeżeli tą baterię włożę do końca tzn.załączone są wszystkie cztery styki( piny) dotychczas wszystko było OK.żadnej kolizji itp.?
  • Poziom 15  
    Wszystko wskazuje na uszkodzenie gniazda baterii. Trzeba rozkręcić i sprawdzić czy nie ma zimnych lutów lub pękniętych przewodów. Może przy n-tym włożeniu baterii styki się obluzowały/cofnęły i teraz działa tylko za którymś razem. To samo ze stykami baterii ale to już może być trudniej otworzyć i sprawdzić.
  • Poziom 9  
    To inaczej zapytam,od czego są te dwa pozostałe wtyki baterii,jeżeli bez tych dwóch styków wszystko działa OK? Tzn.zewnętrzne to + i - na których jest napięcie 41,8V a te dwa wewnętrzne jak w załączniku (styki baterii} ?
  • Poziom 9  
    Teraz sprawdzone na 100% ,że to działa OK.tylko przy połączeniu +i - ,te bolce są dłuższe i po włożeniu baterii tylko na te styki jest wszystko OK,jeżeli natomiast wcisnę baterię głębiej gdzie są połączone wszystkie 4 styki rower nie ma wspomagania.Dementuję informację ,że to raz działa raz nie po włożeniu baterii,zawsze jak tylko włożę ,że załączone dwa styki jest wszystko OK.
  • Poziom 15  
    Wygląda na to, że wewnętrzne styki to forma komunikacji między sterownikiem a baterią. W przypadku uszkodzenia którejkolwiek z cel lub awarii samego BMS-a sterownik ogranicza lub calkiem odcina funkcjonalność baterii. Może byc też tak, że styki te informują o temperaturze baterii i w przypadku przegrzania sterownik ogranicza jej wydajność. Proponuję otworzyć obudowę baterii i sprawdzić styki pod kątem uszkodzeń.
  • Poziom 9  
    Nic się nie nagrzewa ani silnik ani bateria ani sterownik wszystko OK.Zrobiłem teraz tak ,rozkręciłem sterownik i dwa wewnętrzne piny schowałem do środka sterownika dokładnie je izolując .Zostały tylko dwa piny zewnętrzne tzn. + i - które łączą się z baterią .Rower śmiga jak przed awarią wszystko OK. tylko mam pytanie czy w ten sposób mogę jeździć i nic się nie stanie ?nie narobię sobie więcej szkody?Zrobiłem teraz po tej przeróbce 20km na razie nic się nie grzeje.
  • Poziom 15  
    A jaki to typ/model sterownika? Może poszukamy jego opisu i w ten sposób dojdziemy do czego te dwa przewody dokładnie służą?
  • Poziom 15  
    Poszperałem trochę i wychodzi na to, że dwa wewnętrzne piny to komunikacja CAN o stanie baterii. Trochę dziwne, że kontroler działa bez ich podłączenia. W każdym razie w baterii prawdopodobnie któreś ogniwo przestało trzymać parametry i jak kontroler ma podłączone piny komunikacyjne - wykrywa to uszkodzenie. Bateria jako całość trzyma napięcie na głównych stykach i jeszcze daje radę pociągnąć rower.

    Druga teoria jest taka, że bateria jest nie oryginalna i sterownik po wykryciu tego przez te dodatkowe piny ogranicza funkcjonalnośc baterii.
  • Poziom 9  
    Bateria oryginalna,wszystko oryginał.Nic nie zmieniane od nowego.
  • Poziom 9  
    Nikt na forum nie może mi powiedzieć co uszkodzone bateria ?czy elektronika roweru?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czy na wszystkich stykach baterii powinno być napięcie ? Rower elektryczny Victoria system Tranz x 36v nie ma wspomagania
  • Specjalista - zasilacze komputerowe
    Najbardziej prawdopodobną przyczyną, zasugerowaną wyżej przez Kolegę automobilklub może być sygnał z BMS.

    Na baterię składa się pakiet ogniw Li-ion połączonych szeregowo. Zwykle łączy się kilka równolegle a potem takie elementy (10 szt) zostają połączone w szereg.

    Gdyby w takim zestawie nie było nadzoru nad szeregowymi składnikami pakietu to podczas obciążenia baterii (jazda ze wspomaganiem) mogłoby dojść do krańcowego rozładowania a nawet do przebiegunowania najsłabszego ogniwa łańcucha.

    Wyszło trochę zawile. :) Ogniwo łańcucha to 4 połączone równolegle ogniwa Li-ion. Określenie zestaw to 10 połączonych szeregowo "czwórek".

    Podobnie przy ładowaniu, najsłabsze ogniwo ładowałoby się najszybciej przekraczając niebezpiecznie napięcie dla ogniwa 4,2V.

    Aby uniknąć takich sytuacji wyposaża się zespół zasilający w układ monitorujący napięcia na poszczególnych ogniwach.
    BMS (Battery Management System) przypuszczalnie wykrył słabe ogniwo łańcucha i stąd informacja dla sterownika blokująca korzystanie z baterii.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Napisałem o 4 połączonych równolegle ogniwach... Nie wiem jak jest w opisywanej przez autora wątku baterii.
    Chcąc opisać zjawisko posłużyłem się akumulatorem ze swojego roweru.
  • Poziom 9  
    To znaczy napięcie na tych stykach baterii wewnętrznych niby od komunikacji powinno wynosić 36,6v na jednym i drugim ,gdy napięcie na stykach zewnętrznych tzn. na + i - wynosi 41,6V tak jak na załączonym powyżej zdjęciu ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Bateria to 36V 8Ah zbudowana z 40 ogniw
  • Specjalista - zasilacze komputerowe
    Nie wiadomo jaki sposób komunikacji pomiędzy baterią akumulatorów a kontrolerem napędu wybrał sobie producent. Może to być transmisja szeregowa, może tylko sygnał 0/1.
    By się o tym przekonać należałoby wykonać drobiazgowe badania, a te są utrudnione chociażby z powodu zamkniętej konstrukcji (zwarta obudowa, złącza, silikonowy uszczelniacz).

    Tak czy inaczej na niewiele się to zda.
    Z opisywanych przez Ciebie doświadczeń wynika, że problem leży w zasilaniu i raczej obstawiam tu asymetrię ogniw wykrytą przez BMS.

    Co do podawanych napięć... 41,6V można przyjąć za poprawną wartość. Co prawda zasilacz powinien naładować cały pakiet do 42V. U mnie ładuje do 41,9V.
    Może to rozrzut produkcyjny, może różnice we wskazaniach, a może jeśli dalej snuć teorię spiskową - najsłabszy akumulator już osiągnął pełne napięcie (choć pozostałym jeszcze troszeczkę brakuje) ale BMS odłączył ładowanie.

    Wszystko to tylko domysły niepoparte pomiarami.
  • Poziom 9  
    Na głównych zasilających tzn.plus i minus to rozumiem że wartość 41,8 v można powiedzieć poprawna ale na tych pozostałych dwóch niby komunikacyjnych ta wartość 36,6 V to też prawidłowa?
  • Poziom 9  
    nie chce zakladac nowego wątku mam idntyczna baterie (10 ah) z tym że mi sie rozłacza sama z siebie podczas jazdy i po zalaczeniu znów działa co moze byc przyczyna . a czy mozna rozebrac ta beterie nie uszkadzajac obudowy by pomierzyc napiecie na poszczegolnych celach . dzis zmierzyłem napiecie po naladowaniu na zewnetrzynych pinach i pokazuje niecałe 40 V ale jutro załatwię lepszy miernik bo byc moze on fałszuje trochę
  • Poziom 9  
    Baterię rozbierzesz bez problemu masz tu zdjęcie co w środku.Po całkowitym naładowaniu trochę mało ja mam 41,8 V. U mnie całą przyczyną był zawilgocony ten na kierownicy jak on się nazywa włącznik,bo to wszystko zaczęło się po ulewnym deszczu.Teraz osuszyłem i wszystko OK.

    Rower elektryczny Victoria system Tranz x 36v nie ma wspomagania
  • Poziom 1  
    Do autora tematu, czy wiesz może jakie są wartości elementów w płytce bms oznaczone jako rt1 i rt2, chodzi mi o te czarne pchełki.
    Mam rower z systemem tranz x z centralnym silnikiem i na wyświetlaczu miga bateria i nie wspomaga, cele pomierzone i w zasadzie równo 4.12v mają, podobno te elementy mogą być odpowiedzialne, ale nie wiem jakie powinny mięć wartości