logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gdzie szukać informacji żeby zrobić kolumny aktywne z bluetooth?

pawel94 11 Maj 2026 11:36 375 16
REKLAMA
  • #1 21900838
    pawel94
    Poziom 11  
    Dzień dobry, forumowicze,
    Nie wiem, czy to dobry dział - w razie czego proszę o przeniesienie ;)

Chciałbym samodzielnie zrobić kolumny głośnikowe, ale po przeszperaniu internetu nadal jestem zielony.

Kolumny miałyby się składać z trzech głośników na kolumnę (wysoko-tonowe, średnio-tonowe, niskotonowe), głośniki mają też różna moc.

Potrzebowałbym układów crossover oraz pewnie jakiegoś układu, który reguluje moc na poszczególne głośniki, żeby nie charczały.

Mógłby ktoś mi pomóc w ogarnięciu tej wiedzy lub wskazać miejsca, gdzie szukać kalkulatorów/informacji, jak to zrobić prawidłowo? Głośniki miałyby też być aktywne i posiadać Bluetooth, więc będę musiał jakoś zrobić rozdzielenie napięcia między wzmacniaczem a modułem Bluetooth.
  • REKLAMA
  • #2 21900868
    misiek1111
    Poziom 37  
    Ocena: 1081
    pawel94 napisał:
    Mógłby ktoś mi pomóc w ogarnieciu tej wiedzy

To będzie raczej trudne łamane przez bardzo trudne. Możesz zacząć od podstaw - w zał.
    pawel94 napisał:
    Chciałbym samodzielnie zrobić kolumny głośnikowe

Możesz skorzystać np. z Visaton'a (ale są i inne). Masz podane wymiary do budowy skrzynki, zwrotnice budujesz wg schematu, albo kupujesz u nich, no i głośniki też u nich (jest przedstawiciel na Pl).
    https://www.visaton.de/en/products/column-speakers/atlas-compact-mk-v/bauanleitung
    https://www.visaton.de/en/products/hifi-surround-kits/3-way-speakers
    pawel94 napisał:
    Głośniki miałyby też być aktywne

Chcesz użyć jeden wzmacniacz do jednego głośnika, czy standardowo jeden wzmacniacz do trzech głośników?
    pawel94 napisał:
    i posiadać bluetooth

Zwykły odbiornik BT: