Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz - brak iskry impulsy są

21 Lip 2007 19:18 27864 29
  • Poziom 15  
    Witam.

    Problem jak w temacie, matiz nie ma iskry. tzn. przy kreceniu raz iskra przeskoczy, pozniej juz nic nie widac.

    Wedlog oscyloskopu na pinie 33 wystepuja prawidlowe impulsy, natomiast pin 5 ... hmm i tu mam problem bo raz cos sie pokaze i dalej cisza. Prosze o podpowiedz jak powinien wygladac na oscyloskopie podczas krecenia rozrusznikiem pin 5.

    I czy powodem usterki jest zle dzialanie tego czujnika optycznego ? Jesli nie to prosze o podpowiedz co jeszcze sprawdzic.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie .

    Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Sprawdż też czy masz jeden impuls na wtryskiwaczach przy kręceniu rozrusznikiem?
    Jeżeli tak to wina w immo.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Kurde bylem teraz specjalnie w warsztacie i sie upewnilem jak z tym 5 pinem i jest jednak dobrze na oscyloskopie tak jak na screenie od Pana goldwingera.

    Na 100% wiem ze na 28 pinie (cewka) sa max 2 impulsy zapl. i pozniej zanika.

    A moze to immo ? dioda czerwona mruga a po przekreceniu kluczyka swieci sie caly czas, mimo ze sie kreci rozrusznikiem. Nigdy na to nie zwrocilem uwagi czy dioda powinna zgasnac :/
  • Poziom 15  
    No to masz immo,zacznij od ponownego wpisania kluczy co każdy serwis lub warsztat zajmujący się elektroniką powinien zrobić na miejscu od ręki bo Matiz nie ma kodów dostępu. Jak umiesz i masz sprzęt ,żeby odczytać i zapisać TMS374 w sterowniku to też masz szanse uruchomić to autko.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam! Ja szukam przyczyny usterki mojego matiza i zainteresowało mnie czyszczenie tej optyki. Gdzie to jest i jak to oczyścić. prosił bym o info na ten temat. Czy to jest pod kopułką? Ja właśnie ją rozebrałem i paluch się strasznie kleji.
    PS Też nie mam iskry mimo wymiany kopułki i przewodów WN.
  • Moderator Samochody
    W/g opisu na pinie 5 są impulsy z CPS i na wolnych obrotach mają to być "szpilki" o częstotliwości ok 8Hz (2 impulsy na obrót?).
  • Poziom 20  
    Za pomocą autodiagnostyki (kody błyskowe)
    można sprawdzić co padło, wiele razy tak sprawdzałem - najczęstsza przyczyna aparat zapłonowy - optyka (po zresetowaniu błędów i kręceniu rozrusznikiem wywalało znowu ten sam kod błędu) po wymianie płytki z optyką (koszt 300 - 350zł Serwis lub J.C. Auto) było dobrze,
    nie bawiłem się w czyszczenie ze względu na to iż nie lubie reklamacji i robić ponownie to samo za darmo.
    P.S. Troche czasu zajmuje nauka czytania lampki kod wyświetlany jest w formie 4 cyfr np. 0-3-2-0.

    tu znajdziesz więcej informacji na ten temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic108227.html
  • Poziom 16  
    Witam ponownie! Wczoraj rozebrałem ten aparat ale optyka była czysta. Ze względu na to, że nie mogłem dłużej czekać bo samochud był mi niezbędny do pracy pojechałem do serwisu. Przyczyną mojej usterki był rozładowany akumulator. Wymienili i chodzi bez problemu. Faktycznie akumlator był wyczerpany bo podczas holowania nie miał ładowania ale następnego dnia był ładowany na prostowniku i kręcił ładnie więc się nie spodziewałem, że to może być jego wina. Z tego co mi tłumaczyli w serwisie podczas kręcenia rozrusznik pobiera dużo prądu i brakowało dla imobilaizera przez co nie puszczał iskry. Katastrofa... następny mój samochód będzie na gaźniku bo te całe komputery doprowadzają mnie do szału. Jakbym pojechał do innego mechanika wymienił bym niepotrzebnie części i wyrzuciłbym pieniądze w błoto. Tak było drogo ale prezynajmniej w 1.5 h.
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Nie łam się... nie każdy samochód na wtrysku tak ma, ot choćby moje Punto, jest MPI, jest IMMO a pali na rozładowanym aku, tak że ledwo kręci i wszystko na desce gaśnie, jak tylko zdoła ruszyć silnik to odpala. Z drugiej strony chyba nie wiesz co znaczy mieć samochód z gaźnikiem np. Pierburg serii 2E...

    Fakt, że akumulator to ważna sprawa i trzeba o niego dbać, szkoda że od razu nie wspomniałeś o tym problemie z ładowaniem.
  • Poziom 16  
    siostra ma tico. Rzadnych serwisów - rzadnych problemów - tanie części
  • Poziom 2  
    Witam. Mam problem w swoim matizie. Mam Tylko jeden impuls. Wyminiłem cały aparat zapłonowy. Jest jak było. Proszę o radę co może być nie tak.
  • Poziom 1  
    Małem taki sam problem, poprostu weż i spróbuj odpaliś autko za pomocą zapasowego kuczyka - prawdopodobnie rozkodwał Ci się kluczyk u nie bylo coś takiego. W serwisie główkowali ponad 2 godziny i okazało się że kluczyk jest zły. Przwywiozłem zapasowy podłączyli kompa pod autko i wszystko działa. Ale zaczem do tego doszli to pół samochodu mi rozebrali - fachwocy że sie chce płakać... są mazowieckim serwisie, zapłaciłem za to paparaninę serwisową 100 PLN. Daj znac ja Ci poszło na duche1(malpa)poczta.onet.pl
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Tylko że jest mały problem. Niestety nie mam drugiego kluczyka. Czy można usunąć immo??? Jesłi nie to czy można w jakiś sposób ominąć.
  • Poziom 2  
    Niestety dalej nic nie pomaga. Po włączeniu zapłonu dioda gaśnie. Samochód nie odpala. Mam nową cewke i aparat. Nie wykazuje żadnych błędów. I tu wydaje mi się że jest problem. W końcu powinien pojawić się błąd 1500 odpowiadający za klime, której nie mam. Od czasu do czasu zapali po ciężkich próbach, za godzine lub następny dzień nie działa.
  • Poziom 15  
    Witam, nie zakładam nowego watka , mam to samo, 1 iskra na dzień-dobry i koniec, tak samo z impulsem na wtryski jeden impuls i wszystko , lampka immo gaśnie, dodam że wszystko sprawdziłem, zasilanie idzie na cewkę , i na czujnik optyczny jest, podmieniałem też 2 kompa i to samo, podmieniałem drugi (nowy czujnik optyczny to samo), podłączyłem tego kompa i puszkę immo do 2 matiza i w 2 matizi odpalił, co jest grane, wszystko sprawdziłem, impuls na cewkę dochodzi czarno zielonym przewodem, 1 delikatnie migniecie i to wszystko, Panowie co go boli?, imo i kompa można wykluczyc, czy jest jakiś czujnik uderzeniowy?
  • Moderator Samochody
    Sterownikowi wtrysku i zapłonu "coś" musi przekazywać informacje o aktualnym położeniu wału/wałka... sprawdź więc czy do sterownika wtrysku dochodzą impulsy z czujnika położenia wału/wałka. Sam czujnik wymieniłeś, ale czy sprawdziłeś jego połączenie ze sterownikiem?
  • Poziom 15  
    tak połączenie sprawdzałem, i nadal to samo,
  • Moderator Samochody
    Nie sprawdzaj połączenia tylko czy dochodzą impulsy z czujnika do ECU - najlepiej na oscyloskopie.
  • Poziom 1  
    Witajcie. Ja również mam ten problem. Dojechałem do domu a po paru godzinach nie odpalił i juz nie odpala. Nie ma iskry

    Co już wiem:

    -Cewka zapłonowa sprawna, przewody do świec przedzwonione (są ok)

    -pompa paliwa uruchamia się
    -rozrusznik się kreci

    -Lampka immo zachowuje się naturalnie: bez kluczyka mruga. Z kluczykiem nie świeci cię.
    Mam dwa kluczyki - oba nie uruchamiają silnika

    -kontrolka "czeck" świeci prawidłowo - nie wykazuje błędów

    -test (za pomocą zwarcia styków A i C) tylko kod 1500 - klima.

    -wszystkie bezpieczniki (w komorze silnika) i przekaźnik odpowiedzialny m. in. za zapłon - sprawny

    -Akumulator - na testerze aku świeci się żółta dioda/ świeci się cały czas kontrolka akumulatora - na czerwono.

    -Akumulator kręci rozrusznikiem.



    -styki kopułki apar. zap. oczyszczone, nie było tam zresztą nic poza lekkim nalotem. Poza tym już wykryłem, że i tak problem pojawia się wcześniej - przed cewką zapłonową.

    Wykonałem jeszcze następujący test: Podpiąłem diodę święcącą do przewodu zasilającego cewkę zapłonową, aby sprawdzić, czy cewka dostaje napięcie. Dioda zaświeca się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję przedostatnią (zapalanie świateł) i świeci przez chwilę. Natomiast, kiedy już odczekam i podejmuję próbę odpalenia silnika, dioda nie reaguje.


    Spróbuję zapalić przy pomocy innego akumulatora.

    Co waszym zdaniem nawala?
    Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie?
  • Poziom 21  
    witam u mnie tez mam taki problem co koledzy odpali z wielkim trudem jak kręce ale tylko na jedna świecę czyli 3 a na 1 niema iskry i na 2 też. Sprawdzałem kody błyskowe i pokazał 0320 i 0340 i 1500 ale jak odłączyłem akumulator to juz tylko pokazuje kod 1500 co wy na to czy brak wymienić aparat zapłonowych koledzy wymienili bo nikt nie odpowiedział pozdrawiam
  • Poziom 8  
    czy ktos z was rozwiązał ten problem?
    mam taki sam przełożyłem komputer i całe imo i to samo.
    Iskra jest tylko na dzień dobry :(
  • Poziom 21  
    witam u mnie przeskoczył o ząbek na pasku i po wymianie śmiga jest ok trzeba bedzie spojżeć kolego na ustawienie rozrządu u mnie pomogło na 100 % pozdrawiam ps ; pasek nadpękł i dlatego przeskoczył.
  • Poziom 26  
    Witam, zagwozdka jest następująca:
    Matiz 0,8l zgasł podczas jazdy. Zdiagnozowałem zupełny brak iskry.
    + po stacyjce dochodzi do cewki.
    - ze sterownika podczas kręcenia jest ale tylko do wychwycenia diodą LED (dioda miga podczas kręcenia podłączona zamiast cewki).
    Podłączając zamiast cewki żaróweczkę szybko reagującą nawet nie myśli się zaświecić.

    Fakt że impulsy na cewkę są do wychwycenia wyklucza to uszkodzenie aparatu zapłonowego z tym układem optycznym i faktycznie - po odłączeniu wtyczki aparatu zapłonowego dioda nie miga. Sterowanie na wtryski jest. Immo jest na emulacji i działa poprawnie. W silniku żadnych błędów.

    Komp podaje zbyt mały prąd na cewkę? Czy ktoś może sprawdzić jaki prąd powinien docierać do cewki? Żaróweczkę 5W 12V da rade zaświecić? Normalnie to cewka podłączona na chwilę do 12V pobiera 8A !!! Podłączając cyklicznie cewkę do 12V daje cienką słabą fioletową iskrę czyli działa. Nowa cewka daje taką samą iskrę.
  • Poziom 26  
    Matiz naprawiony. W jednej kostce przy poduszce amortyzatora (po stronie kierowcy) było pełno wody. Jeden z pinów był zjedzony przez korozję i ułamany - akurat ten od cewki - zielono czarny przewód. Sygnał przechodził przez rdzawą wodę dlatego dioda migała a żaróweczka nie. Znalazłem to po tym jak zmierzyłem rezystancję całego przewodu od kompa do cewki - miał 6kohm. Błahostka co?
  • Poziom 16  
    No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień. Dziś mam problem przy odpalaniu na zimnym silniku (temp. otoczenia 5-10 st. C). Do cewki dochodzą impulsy bo sprawdzałem żarówką 12V 20W. Co prawda ostatni jej błysk jest dużo mocniejszy od wcześniejszych ale wydaję mi się, że to normalne, że jak rozrusznik nie pobiera prądu to iskra będzie mocniejsza. Na dzień dzisiejszy odpalam w ten sposób, że przepinam na starą cewkę i samochód odpala, zagrzeje się przez 2 min i już odpala bez problemu na wszystkich cewkach, nawet tej z allegro. Nie wiem gdzie może leżeć przyczyna, że nie odpala. Przypuszczam, że jeśli są impulsy to aparat zapłonowy jest dobry, skoro odpala na innej cewce to kopułka i palec oraz układ paliwowy też jest OK. Zastanawiam się, czy ten kondensatorek co jest przy tej cewce może być uszkodzony. Nie wiem do czego on służy i jakie są objawy jego uszkodzenia. W każdym razie jak odpalam samochód rano na podpiętej drugiej cewce to nie podpinam kondensatora do tej cewki. Jeśli się w czymś mylę proszę o sprostowanie i pomoc.