Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Laguna 1.9 dci - odpala z bardzo wielkim trudem po wymianie rozrządu

ricu 06 Aug 2014 15:58 4440 10
  • #1
    ricu
    Level 10  
    Potrzebuję fachowej rady, 2 tygodnie temu podczas jazdy poczułem ostry zapach gumy spod maski, po zatrzymaniu się okazało się, że pasek rozrządu jest oblepiony po zewnętrznej jakąś guma, zholowałem auto do domu i następnego dnia rozegrała. Okazało się, że koło na którym chodzi pasek od wspomagania, a które jest przymocowane do kółka od wału korbowego się rozwalił, z racji stanu paska rozrządu postanowiłem wymienić i jego. Po złożeniu i ustawieniu na znaki bardzo ciężko odpalił, podłączony do kompa wykazał brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu, sygnał nieciągły, po podmienie czujnika nic się nie zmieniło. Okazało się że koło na wałku rozrządu jest bez klina i jest lekko przestawionego. Potrzebuję porady i informacji
    Czy jak zablokuję wał korbowy blokadą czy wówczas pierwszy tłok jest maksymalnie w górze i mogę ustawić wałek rozrządu na szklankach na pierwszym tłoku w pozycji zamkniętej, bo jak zablokuję wał korbowy blokadą to z kolei znak i położenie kółka wału korbowego po którym chodzi pasek rozrządu mi się nie zgadza, oprócz tego wyskakuje check injection. Potrzebuję waszej pomocy.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Ustawianie wałków na oko nie ma sensu.
    Trzeba zablokować wał i wałki i wtedy złożyć rozrząd.
    Położenie znaku koła na wałku Ci się nie zgadza bo masz je przesunięte.
    Sam napisałeś że tam nie ma klina.
  • #3
    ricu
    Level 10  
    No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
  • #4
    coperfild
    Level 35  
    Kolego tam na kole wałka powinien być klin , może go ścięło .
  • #5
    poduszki
    Level 14  
    ricu wrote:
    koło na wałku rozrządu jest bez klina
    kup nowe
  • #7
    ricu
    Level 10  
    No ok już wiem zlokalizowałem urwany klin, kółko będę miał jutro tylko. I teraz kółko na klin, śruba na kółko, blokada na wał korbowy, znaczniki na pasku rozrządu muszą pokrywać się ze znaczniki na kółkach i będzie ok. Czy dobrze rozumuję?
  • #8
    poduszki
    Level 14  
    Tak jeśli nie pokrzywiło zaworów
  • #9
    ricu
    Level 10  
    Nie, zawory są OK bo auto normalnie jeździ jak się odpali. Dzięki za nagromadzenie, jak skończę to dam znać.
  • #10
    ricu
    Level 10  
    Końcowy wpis wieńczący dzieło, w końcu Lalunia pali jak powinna, aczkolwiek rozrząd został ustawiony po naszemu ( robiłem to z moim 19 letnim synem), dolne koło wału na znaki jak na rysunkach, znaczniki na dole klin pomiędzy żeberkami, wałek rozrządu zawory na pierwszym tłoku zamknięte, znacznik na wałku rozrządu wyszedł gdzieś z boku, po przekręceniu wałka rozrządu kluczem w celu sprawdzenia czy nie ma kolizji zmontowaliśmy, odpaliliśmy i piękny rechot diesla, żadnych błędów. Pozdrawiam dziękuję za pomoc
  • #11
    ricu
    Level 10  
    Kółko od wałka rozrządu się delikatnie przestawił bo klin się zerwał, po wymianie klina i ustawieniu kółka i paska jest ok