Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

gekonos 11 Kwi 2015 17:02 17520 28
  • #1 11 Kwi 2015 17:02
    gekonos
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z silnikiem w megane II
    Kod silnika K4MT 760
    1.6 16v z kołem zmiennych faz rozrządu
    Do blokowania silnika użyłem blokad jak na foto

    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

    Blokada od wałków włożona jak poniżej

    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

    Wał ustawiłem w GMP na 1 i 4 tłoku - blokada wału wkręcana w blok zatrzymała wał aby się nie obracał

    Wymieniłem kompletny rozrząd + koło zmiennych faz rozrządu

    Koło zmiennych faz oraz śruba na wale dokręcona kluczem dynamometrycznym a następnie kluczem z kątomierzem

    wyjąłem blokady

    Przekręciłem wałem "na sucho" kilka razy, był wyczuwalny opór sprężania
    Podczas próby odpalenia silnik nie "zaskoczył"

    Pomiar kompresji ... 0 - na wszystkich cylindrach

    Pomocy, jak ustawić rozrząd, wał

    0 28
  • #2 11 Kwi 2015 17:28
    wikia55
    Poziom 17  

    Do końca wkręciłeś blokadę wału?
    Wygląda na pogięte zawory

    2
  • #3 11 Kwi 2015 17:43
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Mogłeś nie trafić z blokadą wału, ale wtedy musiałbyś przestawiać górę żeby założyć blokadę.

    0
  • #4 11 Kwi 2015 19:45
    coperfild
    Poziom 33  

    A jak odkręcałeś śrubę wału miałeś blokady ?

    4
  • #5 11 Kwi 2015 20:02
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Coś nie tak z fazatorem i pogięte zawory lub wałki w głowicy przestawione o 180 stopni.
    Nie wiem jak tam pasuje Twoja blokada wałków ale te nacięcia w wałkach powinny być bliżej wału niż góry silnika.
    Czy przy odpalaniu były jakieś dziwne dźwięki?
    Najpierw włożyłeś blokady a później odkręciłeś śrubę na wale i napinacz czy blokady założyłeś po odkręceniu tych 2 śrub?
    Może przy kręceniu wałem za pomocą klucza nie czułeś kompresji a przeskakujące krzywki wałków na zaworach.

    2
  • #6 12 Kwi 2015 01:06
    szymon198312
    Poziom 30  

    A czy zmieniłeś śrubę wału lub ewentualnie starą przykreciles na klej? W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przsuniecie się wału względem koła. Wiec teraz jeśli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje to już wiadomo co się stało.

    0
  • #7 12 Kwi 2015 07:36
    gekonos
    Poziom 9  

    Jak odkręcałem śrubę na wale miałem blokady wkręcone.
    Śrubę na wale dokręcałem wg danych z autodaty moment + stopnie

    Przy ręcznym kręceniu, przy kręceniu rozrusznikiem żadnych dziwnych dźwięków
    Słychać że silnik nie ma kompresji bo kręci nim rozrusznik jak wiertarką :-)
    Złożyłem ten rozrząd wczoraj kilka razy :-)
    Pojawiła się kompresja z nowym KZFR ale licha 6bar
    podmieniłem KZFR na stare kompresja 0 i słychać jak ciśnienie idzie w kolektor ssący

    Dziś chcę zdjąć pokrywę wałków i zobaczyć czy tam coś się nie stało, już sam nie wiem.
    Abym nie musiał rwać głowicy chcę tłoki ustawić w jednej linij i kompresorem z manometrem podać ciśnienie do cylindrów przez otwór na świece (mam odpowiednie redukcje wężyki itd, wszystko szczelne) i w ten sposób chcę sprawdzić czy zawory się zamknęły bo nie będzie wałków

    -1
  • #8 12 Kwi 2015 07:48
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Kwi 2015 08:09
    Melepeta36
    Poziom 14  

    Zrób mu próbę olejową przy mierzeniu kompresji. Sporadycznie były przypadki, że po kilku dniach nie uruchamiania silnika stały pierścienie.

    0
  • #12 12 Kwi 2015 08:24
    Melepeta36
    Poziom 14  

    Niekoniecznie zaraz złom. Płukanie silnika. I jeżdżą te samochody do tej pory.

    1
  • #13 12 Kwi 2015 08:28
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 12 Kwi 2015 16:59
    szymon198312
    Poziom 30  

    Czy po zmianie koła zmiennej fazy jak masz te byle jakie ciśnienie to silnik pali czy nie?

    2
  • #15 13 Kwi 2015 06:18
    gekonos
    Poziom 9  

    Zdjąłem wałki rozrządu.
    Podałem ciśnienie przez otwór na świece - połączenie gwintowane, szczelna instalacja do kompresora, na wszystkich tłokach cisza, żadnych przedmuchów itp
    Wałek wydechowy ustawiony jak na rysunku
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu
    wkładając blokadę wałków, z uwagi na ustawiony wałek wydechowy jak wyżej wałek ssący może być tylko w jednej pozycji więc nie ma szans na przestawienie.

    Może to nowe KZFR też jest uszkodzone?
    A może coś z popychaczami zaworowymi?
    Myślałem aby założyć zwykłe koło i zmierzyć kompresje.

    0
  • #16 13 Kwi 2015 07:30
    wikia55
    Poziom 17  

    KFR znie ma nic do rzeczy
    Ssączy wałek też ustawiony większą częścią do góry?

    0
  • #17 13 Kwi 2015 08:47
    szymon198312
    Poziom 30  

    Odpalasz ten silnik czy tylko mierzysz kompresje. Jeśli po wpuszczeniu sprężonego powietrza nie ma spadku ciśnienia w kompresorze to prawdopodobnie wszystko jest dobrze, tylko ciśnienie zawsze będzie słabe na zimnym i pamiętać trzeba ze popychacze i koło zmiennej fazy sterowane są przez olej pod ciśnieniem. Zawsze po zmianie koła jest taka chwila ze słychać klekot popychaczy przez parę sekund i silnik nie pracuje normalnje, ale jak zalapie ciśnienie oleju to wszystko się normuje.

    0
  • #19 13 Kwi 2015 08:53
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 13 Kwi 2015 09:14
    robokop
    Moderator Samochody

    Melepeta36 napisał:
    Niekoniecznie zaraz złom. Płukanie silnika. I jeżdżą te samochody do tej pory.

    Większej bredni w życiu nie czytałem. Widziałeś kiedykolwiek silnik spalinowy od środka?
    syrius32 napisał:
    Wyciągaj wszystkie popychacze, wyciśnij z nich olej i składaj. Miałem to samo w 1,6HDI po wymianie łańcuszka międzywałkowego, po złożeniu brak kompresji, po opróżnieniu popychaczy z oleju zaczął gadać jak nowy.

    Jeszcze lepiej. Co je napompowało? Wymyślacie fantastyczne teorie, a cały czas jest tylko źle złożony rozrząd. Świece wont, i ustawienie wału na skrajne cylindry w GMP przy użyciu suwmiarki, dopiero wtedy można wał zablokować blokadą - jak ktoś robi to pierwszy raz, to łatwo trafić na minę.

    0
  • #21 13 Kwi 2015 19:03
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 13 Kwi 2015 19:21
    robokop
    Moderator Samochody

    syrius32 napisał:
    robokop napisał:
    Jeszcze lepiej. Co je napompowało?

    Pompka do roweru.
    Nie żadna teoria tylko fakt, którego byłem świadkiem.
    Po złożeniu kręcił bez kompresji, po wyciśnieciu popychaczy miodzio.

    No miodzio. Gdzie o tym usłyszałeś? Zastanów się raz nad sobą, a dwa nad co wypisujesz. Nieznana energia napompowała liftery bo zdjęciu paska rozrządu. Boskie. Czy może jakiś prężny olej jest w tym silniku?

    -2
  • #23 13 Kwi 2015 20:15
    gekonos
    Poziom 9  

    Dla pewności, ponownie kompresorem sprawdziłem czy przy zamkniętych zaworach ciśnienie będą trzymały tłoki i zawory. Ku mojej uciesze na wszystkich tłokach po podłączeniu kompresora przez otwór na świece wskazówka manometru ani drgnie czyli szczelnie :-)

    Okazuje się że chyba odkryłem usterkę.
    Blokada wału o nr mot1489 którą mam w zestawie ma długość 74 mm

    Na jednym z rysunków znalazłem że ma mieć 69,5
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

    na kolejnych zaś że 68
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

    jutro kolega mi wykona na tokarce tylko który wymiar jest prawidłowy?

    1
  • #24 13 Kwi 2015 20:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Oj, ale kombinujesz. Nie prościej wykręcić świece i suwmiarką ustalić GMP?

    0
  • #25 13 Kwi 2015 21:04
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Blokada dłuższa o 5mm i udało Ci się ją wkręcić bez problemu do końca z założoną blokadą na wałki?
    Wykręć świecę i ustaw 1 tłok w GMP za pomocą śrubokręta lub czegoś podobnego. Wkręć blokadę i zobacz czy wchodzi do końca i czy nie obraca czasem wału.

    -1
  • #27 14 Kwi 2015 07:02
    wikia55
    Poziom 17  

    Ma mieć 69mm!!
    Nie da się źle włożyć

    4
  • #28 14 Kwi 2015 10:24
    carrot
    Moderator Samochody

    Da się źle włożyć, zobacz dlaczego
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu
    Teraz blokada:
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu
    Ta dłuższa jest przeznaczona do silników 2,0, tam jest inaczej (wycięcie w przeciwwadze wału)
    Renault silnik 1.6 16v K4M 760 - Brak kompresji po wymianie rozrządu

    2
  • #29 14 Kwi 2015 20:29
    gekonos
    Poziom 9  

    Temat można zamknąć, nowa blokada o długości 69,5mm załatwiła temat.
    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za uwagi i pomysły

    2
  Szukaj w 5mln produktów