Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I kombi - szalejący zamek centralny

Jachuw90 28 Sty 2016 10:38 3360 20
  • #1 28 Sty 2016 10:38
    Jachuw90
    Poziom 6  

    Witam,

    zacznę od tego, że od pewnego czasu gdy ruszę autem i rozwinę prędkość do 20km/h, gdzie przy tej prędkości następuje automatyczne zaryglowanie zamków w aucie - nie rygluje się zamek z tyłu w drzwiach za kierowcą. Zamek ten zamknie się, ale po chwili odbije i pozostaje otwarty.

    Oprócz tego wszystkie zamki po starcie auta potrafią czasami otworzyć się i zamknąć do 2-3 razy, w krótkich odstępach czasowych, dosłownie 2-3 sek.

    Podłączyłem auto pod Vag i pokazał mi takie oto błędy:

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 B
    Component: BORDNETZ-SG. 1S31
    Coding: 25786
    Shop #: WSC 13765
    2 Faults Found:
    00896 - Trunk Lock Unit (F256)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-00 - Signal to Low

    1 błąd tyczy się klapy bagażnika - z którą o dziwo nie mam żadnych problemów :| Normalnie zamyka się i otwiera.

    2 błąd wskazuje na wymianę akumulatora. Z tym, że z tym błędem jeżdżę chyba już z 2 lata i nic się złego nie działo.

    Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

    0 20
  • #3 28 Sty 2016 13:31
    sk700
    Poziom 30  

    Witam
    Zamki są sterowane z komfortu, nie sterownika nadwozia. Do sprawdzenia przelotki w drzwiach, zwłaszcza w okolicy wtyczek w słupkach oraz kaseta zamka w której często są zimne luty oraz uszkadza się krańcówka odpowiedzialna za sygnał otwartych drzwi. Czy lampka wnętrza poprawnie zapala się przy każdym otwarciu drzwi?

    0
  • #4 28 Sty 2016 13:56
    Jachuw90
    Poziom 6  

    Fabię mam z 2001 roku. Z wiązką jest wszystko ok. Już kiedyś ją podwiązałem, żeby nie zamokła.

    Może właśnie ten microswitch w tylnych drzwiach nawala?

    Lampka wnętrza nie zawsze się zapala po otwarciu zamka z pilota. Jak wcisnę drugi raz pilot to wtedy się zapali. A jeżeli chodzi o otwarcie drzwi mechanicznie tzn. pociągnę za klamkę i otworze drzwi to światło zapala się za każdym razem.

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Sty 2016 15:04
    sk700
    Poziom 30  

    sk700 napisał:

    Zamki są sterowane z komfortu, nie sterownika nadwozia.

    Sprawdź kody błędów oraz w blokach pomiarowych czy przy zamykaniu i otwieraniu poprawnie widzi stany poszczególnych drzwi. To, że zamek sam się otwiera i zamyka prowadzi do przednich drzwi więc musisz sprawdzić wszystkie. Pzdr

    0
  • #6 10 Mar 2016 22:00
    kocio07
    Poziom 9  

    Witam, rozwiązałeś problem tego zamka? U mnie mam podobnie, w zamku w drzwiach kierowcy miałem zimne luty, przelutowałem i od tego czasu przy zamykaniu zamka przy 20km/h, drzwi kierowcy zamykają się i zaraz otwierają. Nie wiem czym to jest spowodowane. Z kluczyka zamyka dobrze. Kiedyś nawet podpiąłem nowy zamek ale zamiennik do przednich lewych drzwi i też było to samo...czyli to nie wina samego zamka

    sk700 napisał:
    oraz w blokach pomiarowych


    wiesz może które to bloki pomiarowe? Mam VCDS Lite

    0
  • #7 10 Mar 2016 23:55
    sk700
    Poziom 30  

    @kocio07 W VCDS masz opisy poszczególnych pozycji.

    1
  • #8 14 Mar 2016 21:01
    kocio07
    Poziom 9  

    Podpiąłem pod kompa, w sterowniku komfortu nie ma błędów. Odnośnie bloków pomiarowych znalazłem tylko dane dotyczące wskazań otwarcia/zamknięcia poszczególnych drzwi.
    Ale postanowiłem wymienić zamek na nowy, oczywiście zamiennik. Zamontowałem i teraz jest jeszcze większy problem bo zamek się zatrzasnął i nie mogę w żaden sposób otworzyć drzwi kierowcy ani od środka ani od zewnątrz. Musiałem naciągnąć linkę od klamki bo na nowym zamku okazała się trochę zbyt luźna. Wyjąłem wkładkę zamka, linkę naciągnąłem, zamknąłem i klops :cry: Próbowałem z kluczyka, zamek słychać że nie za każdym razem otwierał, zamykał. Przeszło mi przez myśl, że może dead-lock działa ale po odłączeniu wtyczki od zamka też się nie otwierał ręcznie. Nie pomaga ciągnięcie za linkę od środka ani za dźwignienkę z którą łączy się linka od klamki. Wiem, że tematów podobnych jest na forach mnóstwo ale nic mi do głowy nie przychodzi. Wydaje się że coś się zacięło mechanicznie skoro zamek odłączony od instalacji i nic. Może ktoś wie jak go otworzyć?? Nie mam założonej tapicerki drzwi, jedynie blacha z mechanizmem podnoszenia szyby ale demontaż tego przy nawet zamkniętych drzwiach nie będzie dużym problemem... jeśli jedyną opcją będzie zmasakrowanie zamka to trudno, trzeba będzie tak zrobić :|

    0
  • #9 14 Mar 2016 22:53
    sk700
    Poziom 30  

    Na wtyczce zamka pin 1 (niebiesko-żółty) i pin 2 (fioletowo-żółty). Wyprowadź sobie te przewody i podawaj na nie impulsy napięcia o zmiennej polaryzacji. Nie jestem w stanie Ci powiedzieć jaka sekwencja odryglowuje zamek. Jeśli nie uda Ci się trafić w sekwencję zdejmij blachę, podłącz do wtyczki stary zamek, zamknij ręką rygiel zamka i zamknij samochód pilotem tak aby zamki się zaryglowały. Wtedy wyżej wspomniane przewody podłącz do zamka w drzwiach i otwórz samochód.
    Kupiłeś zamek najprawdopodobniej od passeratti albo golfa, wyglądają z zewnątrz identycznie jednak różnią się sposobem odczytu stanów z krańcówek wewnątrz kasety dlatego komfort nie widzi, że zamek jest zaryglowany i nie próbuje go odryglować.
    Gdy już otworzysz drzwi rozbierz stary zamek i przelutuj płytkę którą znajdziesz w środku. Duże szanse, że problem ustąpi. Jeśli jednak nie to rozbierz oba zamki i porównaj płytki wewnątrz. Ten z samochodu na płytce będzie miał dodatkowe rezystory które musisz przelutować do nowej kasety.
    Powodzenia i pozdrawiam

    PS Zanim zaczniesz grzebać odłącz na moment akumulator, przypomniałem sobie, że nie które auta potrafią wtedy kłapnąć zamkami. No i sprawdź pod komputerem czy nie ma przypadkiem w komforcie i testach elementów wykonawczych pozycji ryglowanie zamków.

    1
  • #11 15 Mar 2016 14:30
    kocio07
    Poziom 9  

    Póki co pogoda nie jest odpowiednia do grzebania na dworze więc nie sprawdzę nic. Zamek jest odpięty od elektryki także myślę że musiał się zablokować mechanicznie.
    Czy linkę naciągnąłem zbyt mocno? Do samego końca tak żeby skasować luz. Przy pierwszym pociągnięciu za klamkę słychać było jakby coś przeskoczyło. Wkładkę mogę bez problemu wyciągnąć ale to nic nie daje, nawet jak odepnę linkę od klamki i ręcznie pociągnę za dźwignię na zamku[/quote]

    0
  • #12 15 Mar 2016 15:32
    sk700
    Poziom 30  

    Ryglowanie tam jest mechaniczne. Na poczatek podlacz wtyczke zamka i odepnij na moment akumulator. Jeśli to go nie odrygluje wskazówki co robić dalej masz w moim poprzednim poście.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 17 Mar 2016 17:51
    kocio07
    Poziom 9  

    Udało się otworzyć drzwi bez użycia siły :D okazało się, że dźwigienka która łączy się z linką od klamki nie wracała do końca po jej pociągnięciu przez linkę. Obcierała o elementy zamka, wystarczyło trochę ją podgiąć i jest ok. Ale sprawa centralnego wciąż nierozwiązana. Założony zamek, nowy zamiennik i jest tak samo jak w starym zamku, czyli nie otwiera/zamyka za każdym razem z kluczyka (nie mam pilota), po zamknięciu przy 20km/h zamyka zamek i zaraz go otwiera. Dodam, że nie świeci lampka w drzwiach po otwarciu ale brzęczyk słychać od świateł. Kiedyś jeszcze jak lampka świeciła poruszałem żarówką i przestała :| I od tego czasu nie świeci, sprawdzałem i okazało się że nie ma napięcia na wtyczce od lampki... VAG pokazuje że krańcówka działa przy zamykaniu/otwieraniu drzwi. Czyżby gdzieś była przerwa na instalacji?

    I dodam, że wyciągnąłem płytkę ze starego zamka, podłączyłem pod wtyczkę i naciskając mikrostyk który odpowiada za zamykanie/otwieranie nic się nie dzieje
    Skoda Fabia I kombi - szalejący zamek centralny
    wg mnie wygląda dobrze, przy wtyczce kiedyś lutowałem (widać na foto) ale tam jest ok bo sygnał z krańcówki jest

    0
  • #14 19 Mar 2016 00:08
    sk700
    Poziom 30  

    kocio07 napisał:
    Czyżby gdzieś była przerwa na instalacji?

    Dokładnie, do sprawdzenia wiązka idąca do modułu komfortu ze szczególnym uwzględnieniem przelotki w drzwiach. W razie wątpliwości odłącz kostki przy zamku oraz komforcie i przepuść przez przewody z 5-6A - niech się upali co ma się upalić :)
    Pozdrawiam

    0
  • #15 11 Kwi 2016 20:44
    kocio07
    Poziom 9  

    Wymieniłem zamek na używany oryginalny, dodatkowo musiałem polutować przerwane przewody w przelotce gumowej drzwi kierowcy. Tym sposobem zamek zaczął działać jak należy, nawet dioda na drzwiach sygnalizująca bezpieczne zaryglowanie znów świeci :-) ale pozostał problem światełka w drzwiach na dole. Wyłącznik krańcowy w zamku działa poprawnie. Instalację na drzwiach przejrzałem za pomocą miernika i okazuje się że w obydwu kablach od oświetlenia jest masa. Gdzie w takim razie szukać problemu? Może ktoś wie jak to rozwiązać?

    0
  • #16 11 Kwi 2016 20:44
    kocio07
    Poziom 9  

    Wymieniłem zamek na używany oryginalny, dodatkowo musiałem polutować przerwane przewody w przelotce gumowej drzwi kierowcy. Tym sposobem zamek zaczął działać jak należy, nawet dioda na drzwiach sygnalizująca bezpieczne zaryglowanie znów świeci :-) ale pozostał problem światełka w drzwiach na dole. Wyłącznik krańcowy w zamku działa poprawnie. Instalację na drzwiach przejrzałem za pomocą miernika i okazuje się że w obydwu kablach od oświetlenia jest masa. Gdzie w takim razie szukać problemu? Może ktoś wie jak to rozwiązać?

    Może zadam głupie pytanie ale jak usunąć posta? Przez pomyłkę wysłałem 2 razy

    2
  • #17 12 Kwi 2016 01:17
    sk700
    Poziom 30  

    kocio07 napisał:
    obydwu kablach od oświetlenia jest masa.

    Prawdziwa masa jest w jednym przewodzie. W drugim bierze się z drugiej lampki w drzwiach pasażera. Lampki te sterowane są z przekaźnika (chyba pozycja 5 na tablicy przekaźników), który to jest sterowany masą z modułu komfortu poprzez przewód szaro brązowy. Zasilanie zarówno przekaźnika jak i lampek w drzwiach wisi na bezpieczniku numer 5(mały 5A) od którego to zacząłbym sprawdzanie. Pozdrawiam

    PS Post teraz możesz raportować, jeśli nikt nie napisał pod Tobą to w górnym prawym rogu posta, wśród ikonek masz zielony krzyżyk.

    0
  • #19 09 Kwi 2018 08:59
    Jachuw90
    Poziom 6  

    Odświeże temat. Od tamtej pory troche się zmieniło, tamte błędy zniknęły.

    Nadszedł w końcu ten dzień, kiedy wymieniłem zamek w drzwiach od strony kierowcy z przodu (na razie tylko ten).

    Wcześniej zamek wariował, zamykał i otwierał się podczas jazdy, nie zapalała się lampka w podsufitce i czerwona w drzwiach po ich otwarciu.

    Wymieniłem cały zamek - nie chciało mi się bawić w wymienianie samego mikrostyku.

    No i teraz wszystkie lampki się zaświecają, gdy otworze drzwi od strony kierowcy. Od strony pasażera działało, więc tam było ok.

    Ale mimo wszystko nadal coś jest nie tak.

    Następująca sytuacja: jadę zawieźć synka do przedszkola, otwieram auto z pilota, otwieram drzwi z tyłu, ładuje małego do fotelika i podczas zapinania w foteliku pasów, auto samoczynnie zaryglowuje wszystkie zamki...

    Jedna rzecz, którą musze zaznaczyć - do wymiany mam jeszcze zamek w drzwiach z tyłu, ale po drugiej stronie (nie tam gdzie wsadzam synka), ponieważ tam, zamykając wszystkie drzwi od środka, ten konkretny zamek zamyka się i odbija z powrotem.

    Czy to jest powód, że auto po otwarciu drzwi samo się zamyka? Przecież uszkodzony jest mikrostyk w drzwiach po przeciwnej stronie, a nie tam, gdzie wsadzam dziecko. Jak mogę jeszcze zdiagnozować, co jest nie tak?

    0
  • Pomocny post
    #20 09 Kwi 2018 11:27
    sk700
    Poziom 30  

    Po otwarciu tych tylnych drzwi zaświeca się światło w podsufitce? Jeśli nie to masz odpowiedź. Za sygnał czy drzwi są otwarte odpowiada inny mikrostyk niż za pozycje zamka.

    0
  • #21 09 Kwi 2018 11:29
    Jachuw90
    Poziom 6  

    Nie, nie zaświeca się. Czyli czeka mnie wymiana jeszcze jednego mikrostyku...

    0