Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B8 3.0TDI - Zakup samochodu, porady na co patrzyć jakie usterki.

rsv6 28 Sty 2017 13:36 3915 13
  • #1 28 Sty 2017 13:36
    rsv6
    Poziom 5  

    Witam Serdecznie
    Jestem na kupnie Samochodu Audi A4 B8 3.0Tdi SEDAN Proszę o pomoc w kupieniu dobrego modelu bezwypadkowego. Na co mam dokładnie patrzeć, jaką skrzynie najlepiej wybrać, Chciałbym tiptronic ale proszę o wasze opinie. Jakie jest rzeczywiste spalanie.

    0 13
  • #2 28 Sty 2017 17:23
    Kantylena
    Poziom 14  

    Wybrałeś dość kosztowne auto które obok BMW 3.0d będzie sporo kosztować w sensie serwisowania.
    Podstawowa sprawa czy rozrząd w sensie łańcuch nie jest rozciągnięty bo koszt nawet 4 tys zł.
    Wtryskiwacze - regeneracja ok 1000 zł za jeden.
    Turbo w jakim stanie, bo kolejne min. 1000 zł za regeneracje.

    Na pewno trzeba sprawdzić stan blacharski bo to umiłowane auto handlarzy, stan ogumienia bo przy oponach typu R17 troche komplet wyniesie ;)
    A co do skrzyni to tam chyba niejaki s-tronic wystepuje zdaje się.

    Generalnie auto jak zdrowe ok, ale jak zacznie się sypać to można i z 15 tys w 2 miesiące włożyć.

    Najważniejsze nie kupować ostatnich śmieci za najtańsze pieniądze, tylko coś konkretniejszego.
    A spalanie 7-7,5/100 średnio, w mieście to pewnie i z 12..

    1
  • #3 28 Sty 2017 18:23
    rsv6
    Poziom 5  

    Czy da się usłyszeć defekt uszkodzonego łańcucha? Na oto moto są różne skrzynie w tym modelu silnika dsg i tiptornic miedzy innymi
    Patrząc na używane modele wszystkie mają przejechane aż po 250tys km. Strasznie dużo jak na ceny po 50tys

    1
  • #4 28 Sty 2017 20:14
    sebap
    Poziom 40  

    Lepiej realne 250tys niż kręcone 180tys, nie uważasz? Poza tym 250tys to nie jest duży przebieg.

    1
  • #5 28 Sty 2017 21:53
    rsv6
    Poziom 5  

    sebap napisał:
    Lepiej realne 250tys niż kręcone 180tys, nie uważasz? Poza tym 250tys to nie jest duży przebieg.


    A ile tysięcy te silniki 3.0TDI wytrzymują? Czy 2.0TDI 177KM jest lepsze?

    0
  • #6 28 Sty 2017 22:20
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Wystarczy zastosować proste mnożenie - droższy w zakupie i utrzymaniu diesel przejeżdża rocznie 30-50 tysięcy kilometrów, takich silników nie kupuje się, żeby ozdabiały podjazd do garażu. Rocznik samochodu to załóżmy 2009 - w osiem lat wynik rzędu 300 tysięcy przebiegu jest czymś jak najbardziej normalnym. Kupując kilkuletniego diesla z "mniejszym" przebiegiem kupuje się złudzenia i nabija kasę oszustom, ale co kto lubi.
    Choć z używanymi samochodami to zawsze loteria i sam przebieg to tylko cyferki na zegarach. Wolałbym egzemplarz w dobrym stanie technicznym, serwisowany na bieżąco z zachowaniem kultury technicznej, który ma 350 tysięcy przebiegu, niż "okazję" po dziadku-lekarzu ze zdychającym sprzęgłem, skrzynią biegów i upalaną bez litości przez wnuczka, ale szczycącą się 160 tysiącami na zegarach.

    Przebiegi wyższe niż 200 tysięcy robiły wrażenie 30 lat temu na Polonezach i Fiatach 125p, które zaraz potem trzeba było złomować. Normalne samochody nic sobie z tego nie robią, o ile tylko ktoś o nie dba.

    0
  • #7 29 Sty 2017 01:13
    Kantylena
    Poziom 14  

    rsv6 napisał:
    Czy da się usłyszeć defekt uszkodzonego łańcucha? Na oto moto są różne skrzynie w tym modelu silnika dsg i tiptornic miedzy innymi
    Patrząc na używane modele wszystkie mają przejechane aż po 250tys km. Strasznie dużo jak na ceny po 50tys


    Usłyszeć sie da bo to takie grzechotanie ale czy ktoś kto nie miał styczności wyłapie problem? wątpie..
    250 tys dla nie wiem 9 letniego Audi A4 to nie jest dużo, Audi A4 to jest segment aut klasy średniej, a nie miejskiej, to sa auta na trasy, wyjazdy, urlopy.
    A w wersji z mocnymi TDI pod maską czy CDI czy diesel od BMW to już w ogóle.
    Zobacz na golfy vi 2,0 tdi jakie mają przebiegi i raczej nikt nie zejdzie do 30 tys za takie audi które w salonie kosztowało pewnie z 250 tys bo ma 50 tys więcej przebiegu niż u handlarza skrecony.


    2,0 TDI 177 Km tańszy w serwisie ale gorsza dynamika, kultura pracy a przebiegi też zapewne spore.
    Jaki masz budżet na auto? bo ja bez 60 tys raczej A4 B8 w TDI bym nie szukał.

    1
  • #8 29 Sty 2017 09:41
    rsv6
    Poziom 5  

    Wiem właśnie że te 2.0 wyżyłowane też nie do końca takie dobre.. To ciężki samochód. Z tego co zauważyłem wersja kombi jest praktycznie w tej samej wadze. A co do skrzyni to jaką brać. Jeżeli to ma być taki lipny samochód to co innego bardziej polecicie w tych pieniądzach?

    0
  • #9 29 Sty 2017 09:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    rsv6 napisał:
    Jeżeli to ma być taki lipny samochód to co innego bardziej polecicie w tych pieniądzach?

    Nie lipny tylko średnio drogi ,nie drogi, drogie to są sportowe auta gdzie tracze i klocki na przód to 8000zł.
    Zresztą zastanów się co chcesz tak na prawdę i gdzie tym chcesz jeździć.

    0
  • #10 29 Sty 2017 12:23
    rsv6
    Poziom 5  

    No ale skoro mówicie że bardzo się psują. Mi podoba się ten samochód, a chciałbym ten silnik ze względu na osiągi bo jakoś w 2.0tdi takich nie uzyska, Diesla z tego powodu że jakoś spalanie 12L przy 240km jest do wybaczenia w porównaniu do podobnej pojemności TSI. Czy to oryginalne radio da się zmienić przerobić na dotykowe coś z androidem? Tak by komunikowało się też z samochodem?

    0
  • #11 29 Sty 2017 12:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    rsv6 napisał:
    No ale skoro mówicie że bardzo się psują. Mi podoba się ten samochód, a chciałbym ten silnik ze względu na osiągi


    Nie nie bardzo się psują w porównaniu do 2.0. Tylko trzeba dbać .
    rsv6 napisał:
    Czy to oryginalne radio da się zmienić przerobić na dotykowe

    Tak chińską stację multimediów.

    Jeździłeś kiedyś 3.0 TDI? to się przejedź zobacz czy ci pasuje. Jest dosyć specyficze sterowanie momentem przez ECU.

    0
  • #12 29 Sty 2017 12:38
    rsv6
    Poziom 5  

    Specyficzne czyli jakie? Czy w wersji manual tak samo jest? Brać wersję manualną czy tiptronik?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chińskie stacje szkoda. Bo wszystko co wyprodukowane w Chinach no name to badziewie szybko się psuje i kiepska jakość, Myślałem o czymś z blaupunkta albo alpine

    Nie wiem jak to możliwe ale w internecie na danych samochodu wersja kombi jest lżejsza od sedana, przy tym samym silniku.

    Czy brak napisu 3.0tdi na klapie znaczy o tym ze samochód był bity??

    0
  • #13 25 Kwi 2017 08:52
    Vytautas_YT
    Poziom 27  

    rsv6 napisał:
    Czy brak napisu 3.0tdi na klapie znaczy o tym ze samochód był bity??


    Nie kolego, jeżeli ktoś kupuje samochód nowy to sobie może zażyczyć jakie emblematy chce a jakich nie. Więc może to wyglądać różnie w zależności jak ktoś sobie tego zażyczył przy zakupie.

    0
  • #14 25 Wrz 2017 10:49
    rsv6
    Poziom 5  

    Jaki silnik z tych wybrać?? Opinie jakimi elementami się różnią. Który najtrwalszy uzasadnienia.
    CAPA, CCLA, CCWA 240km
    CDUC, CKVB, CKVC 245KM

    3