Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313

katakrowa 15 Cze 2017 13:12 11577 22
  • Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313

    Kolejny wzmacniacz ale z nową ciekawszą wersją sterownika.

    Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313 Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313





    Zachęcony dobrym brzmieniem wzmacniacza tranzystorowego opisanego tutaj: Link postanowiłem zbudować coś o mocy większej niż 1,5W :-)
    Zastosowanie - sypialna i raczej ciche słuchanie muzyki. Szukałem schematu końcówek na parze tranzystorów irfp9240/irfp240 na podstawie Holton'a.
    Znalazłem schemat i zabrałem się już do projektowania płytki. "Niestety" szczęście mi dopisało i znalazłem portali Al...ro.pl dwa gotowce wykonane niemal wg identycznego schematu. Lenistwo zwyciężyło! Zakupiłem 2 gotowe sztuki po 60zł.

    Pozostało wykonać panel przedni oraz sterownik wejść/wyjść. Teoretycznie wszystko miałem już zaprojektowane ( opisany tutaj: Link ) jednak niestety wymiary nie pasowały do standardowej obudowy, którą chciałem wykorzystać. Trzeba było troszkę poprzerabiać. Przy okazji przeróbek okazało się, że na płytce jest już ciasno i trzeba nieco zmienić koncepcję. Zmieniłem rodzaj przekaźników oraz CPU z AT89c2051 na ATTiny2313. Jego zalety są takie, że nie wymaga zewnętrznego kwarcu oraz ma już wbudowaną pamięć eeprom. Udało się poprzestawiać elementy i zaoszczędzić troszkę miejsca. Finalnie powstał sterownik, do którego kompletny projekt załączam pod postem. Wyjaśnienia wymaga jeszcze zastosowanie taniej obudowy uniwersalnej ... Przyczyna takiego wyboru jest prosta. Koszty i czas wykonania "dedykowanej" obudowy są nieporównywalnie większe a w przypadku kiedy wzmacniacz jest jedynie "eksperymentem" to uznaję to za wydatek zbędny natomiast czas za zmarnowany. Być może po dłuższym czasie "obsłuchiwania" konstrukcja zasłuży na ładniejszy "domek".

    Funkcje sterownika to :
    - [ OK ] Softstart
    - [ OK ] Zasilacz symetryczny
    - [ OK ] Selektor wejść 1, 2
    - [ OK ] Wskaźnik wysterowania 2x5LED
    - [ OK ] Wyjście słuchawkowe
    - [ OK ] Opóźnione załączanie głośników
    - [ OK ] Szybkie wyłączanie głośników
    - [ OK ] Selektor wyjść A, B, A+B
    - [ OK ] Dioda zasilania
    - [ OK ] Dioda "READY"
    - [ OK ] 2x Dioda wyboru źródła
    - [ OK ] LED OUT A, LED OUT B,
    - [ OK ] Odłączanie głośników po zwarciu termostatu.

    Panel przedni :
    - wskaźnik wysterowania ;
    - wyprowadzenia na potencjometr głośności ;
    - diody informacyjne o selektorze wejść ( 2x led )
    - diody informacyjne o selektorze wyjść ( 2x led )
    - wyjście słuchawkowe ;
    - przycisk selektora wejść
    - przycisk selektora wyjść
    - wejście termostatu
    - dioda/y Power

    Parametry techniczne :
    We wzmacniaczu zastosowałem transformator toroidalny 2x24V 200VAC. Transformator zalałem żywicą epoksydową w pozostałości po metalowym kubku. Niestety z braku technicznych możliwości nie zalałem tego z pod-ciśnieniem jednak celem było wyciszenie "bzyczenia" uzwojenia i ten efekt został w 100% osiągnięty. Jest cisza!

    Wyniki pomiarów mocy RMS.
    - 1x4R7 => 17,9V RMS => ~66W RMS
    - 1x8R => 19,2V RMS => ~46W RMS
    - 2x4R7 => 15,4V RMS => ~51W RMS
    - 2x8R => 17,6V RMS => ~39W RMS

    1x4R7:
    Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313

    2x8R
    Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313

    Odsłuch :

    Wzmacniacz gra ładniej niż wszystkie końcówki, które do tej pory złożyłem ( może z wyjątkiem estradowej końcówki na takich samych tranzystorach ). Jako swój mały sukces uważam to, że udało mi się całkowicie wyeliminować brum i przydźwięk.
    Słuchając na tym wzmacniaczu zdecydowanie słychać różnice podczas odtwarzania muzyki z poprzez różne karty dźwiękowe / DAC'e.

    Kod programu sterownika

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Uwagi :

    Finalnie wzmacniacz otrzymał 2x większy radiator bo ten ze zdjęć nie nadążył odprowadzać ciepła nawet przy cichym graniu.

    Video :


    Projekty płytek oraz kod źródłowy udostępniam także w załączniku.
    - Płytki zaprojektowane w KiCad.
    - Program skompilowany w AtmelStudio 7.


    Fajne!
  • #2 15 Cze 2017 22:13
    h3c4
    Poziom 13  

    Włożyć dużo pracy w płytki i lutowanie a wszystko zamknąć w kiczowatej obudowie ; )

  • #3 16 Cze 2017 01:20
    Thunderacer
    Poziom 15  

    Płytki starannie wykonane, ale plastikowa obudowa psuje efekt. Poza tym, jak już zastosowałeś uC, to mogłeś dodać zdalne sterowanie, albo przynajmniej jakąś dobrą drabinkę sterowaną cyfrowo do regulacji wzmocnienia.

  • #4 16 Cze 2017 10:13
    katakrowa
    Poziom 16  

    Thunderacer napisał:
    jak już zastosowałeś uC, to mogłeś dodać zdalne sterowanie, albo przynajmniej jakąś dobrą drabinkę sterowaną cyfrowo


    Taki jest plan dla kolejnej wersji sterownika. Niestety wciąż nie wiem jaki układ "elektronicznego potencjometra" zastosować. Już podnosiłem temat na forum jednak bez zadawalającej odpowiedzi.
    Do wyboru są DS1804, DS1803, DS1881, DS1882, DS1666, PGA2311 albo MCP42010, WM8816 ( i wiele innych ) niestety nie wiem, który wybrać - w sensie który jest najlepszy do zastosowań audio. Przeglądałem noty najfajniejsze parametry mają MAX5440, WM8816 i PGA2311 ... Niestety róznie też bywa z ich dostęnością.

  • #5 16 Cze 2017 15:24
    HD-VIDEO
    Poziom 34  

    Jeżeli korzystasz już z pomocniczego transformatora, który chyba (brak schematu) t zasilana cały czas ATtiny to Soft start powinien robić ATtiny.

    Można dodać zabezpieczenie przeciw składowej stałej na wyjściach wzmacniaczy + przeciążeniowe; to też może obsługiwać ATtiny

    katakrowa napisał:
    Odłączanie głośników po zwarciu termostatu


    To to nie wiadomo co to jest

  • #6 16 Cze 2017 18:24
    katakrowa
    Poziom 16  

    HD-VIDEO napisał:
    Odłączanie głośników po zwarciu termostatu
    To to nie wiadomo co to jest


    Cóż ma być ? Jak termostat osiągne swoją temperaturę to sterownik odłącza głośniki żeby wzmacniacz już bardziej się nie grzał. W tym czasie tez miga dioda aby dać sygnał "świetlny", że została przekroczona temp. radiatora.

    HD-VIDEO napisał:
    to Soft start powinien robić ATtiny.


    Co by to ułatwiło / zmieniło lub co dobrego by wniosło? Wg mnie ta funkcja zastąpiła by użycie mostka Gretza, 2 kondensatorów i 2 rezystorów na rzecz diody -reszta i tak by musiała zostać. Do tego musiałbym ciągnąć ścieżki przez całą długość płytki do okolic gdzie występuje wysokie zmienne napięcie ( w tej chwili nie ma takich połączeń ). Wg mnie możliwe i łatwe do zrobienia ale generalnie średni pomysł. Wydaje mi się, że rozwiązanie "analogowe" w tym przypadku jest rozsądniejsze.

    Thunderacer napisał:
    plastikowa obudowa psuje efekt.

    Owszem jednak w temacie napisałem skąd taki akurat wybór. Robię różne wzmacniacze bo docelowo chce zbudować coś bardziej kompletnego czyli coś co zawiera w jednej obudowie DAC, obsługę głośności i wyboru źródła z pilota ( stąd już pola RX TX wyprowadzone na płytce sterownika ) i oczywiście końcówkę mocy może wcisnę tam jeszcze jakiegoś Rpi. Zanim to jednak nastąpi chcę spokojnie posłuchać różne końcówki mocy i różne DAC'e. Szkoda czasu na każdorazowe przerabianie działającej konstrukcji. Nie wspomnę o tym, że zrobienie ładnej obudowy zajmuje i kosztuje często więcej czasu niż wykonanie "wnętrzności". Podsumowując "mój przypadek" zastosowanie obudowy uniwersalnej za 10 zł wydaje się być wyborem bezkonkurencyjnym zarówno pod względem poświęconego jak i estetyki ( stosunek jakość / cena wg mnie idealny ).

  • #8 16 Cze 2017 22:33
    Marek_Ertew
    Poziom 14  

    Sterowanie bardzo podstawowe, obudowa również.
    Zgadzam się z ideą prowizorki, ja jednak zaryzykował bym zastosowanie wyświetlacza LCD lub OLED w celu przetestowania czy bardziej rozbudowany interfejs sprawdzi się w wersji finalnej.


    katakrowa napisał:

    Taki jest plan dla kolejnej wersji sterownika. Niestety wciąż nie wiem jaki układ "elektronicznego potencjometra" zastosować. Już podnosiłem temat na forum jednak bez zadawalającej odpowiedzi.
    Do wyboru są DS1804, DS1803, DS1881, DS1882, DS1666, PGA2311 albo MCP42010, WM8816 ( i wiele innych ) niestety nie wiem, który wybrać - w sensie który jest najlepszy do zastosowań audio. Przeglądałem noty najfajniejsze parametry mają MAX5440, WM8816 i PGA2311 ... Niestety róznie też bywa z ich dostęnością.

    Na wstępie wykreśl wszystkie potencjometry liniowe, one zazwyczaj nie nadają się do zastosowań audio. No chyba że taki układ wchodzi w grę:
    Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313
    Z pozostałych układ PGA2311 wygląda fajnie, gdyż jako jedyny pozwala wzmacniać sygnał. Reszta to tylko regulowane tłumki.

    W kwestii dostępności, zaryzykowałem zakup FM62429 DIP od chińczyka (SMD też mają) i nie narzekam. Właśnie leci do mnie druga partia.
    Wady to brak pinu masy, duża wrażliwość na tętnienia napięcia zasilania, pokręcone sterowanie i przełączanie pozycji pod obciążeniem (czasami słychać kliknięcia). Natomiast zaletą jest praca od 0V i 0hz - jeśli wejścia zewrę do masy to na wyjściu mam napięcie regulowane logarytmicznie. No i jeszcze ta cena - 2$ / 10szt.

  • #9 16 Cze 2017 23:57
    HD-VIDEO
    Poziom 34  

    katakrowa napisał:
    Co by to ułatwiło / zmieniło lub co dobrego by wniosło?


    To można odwrócić pytanie, ATtiny jest zupełna zbędne, to samo można zrealizować bez mikrokontrolera

    katakrowa napisał:
    Cóż ma być ? Jak termostat osiągne swoją temperaturę


    To nie nazywa się termostat

  • #11 17 Cze 2017 12:20
    katakrowa
    Poziom 16  

    korrus666 napisał:
    Może znajdę jakieś wolne PGA 2311 lub 2320. Póki co znalazłem PGA 4311 ale ma jeden kanał trochę uszkodzony. W sumie i tak zostają 3 sprawne, więc jak coś to daj znać.

    Wielkie dzięki ! Wczoraj jednak się zawziąłem, że coś znajdę i finalnie kupiłem 5 szt. MCP42010 w zwykłych obudowach DIL za około 45 zł. Układ jest 256 pozycyjny więc nawet przy liniowej charakterystyce powinno udać się programowo "symulować logarytm".

    Ten PGA2320 parametry ma "zacne" ale cenę również :-) Znalazłem go na eb.y jednak o zgrozo 18USD sztuka! No i SMD. Chyba muszę poćwiczyć robienie płytki pod SMD zanim się zdecyduje na jego zastosowanie.


    Marek_Ertew napisał:
    Na wstępie wykreśl wszystkie potencjometry liniowe, one zazwyczaj nie nadają się do zastosowań audio. No chyba że taki układ wchodzi w grę:

    Z pozostałych układ PGA2311 wygląda fajnie, gdyż jako jedyny pozwala wzmacniać sygnał. Reszta to tylko regulowane tłumki.

    Tak chcę zrobić nawet w nocie tak sugerują.

    Marek_Ertew napisał:
    W kwestii dostępności, zaryzykowałem zakup FM62429 DIP od chińczyka (SMD też mają) i nie narzekam. Właśnie leci do mnie druga partia.
    Wady to brak pinu masy, duża wrażliwość na tętnienia napięcia zasilania, pokręcone sterowanie i przełączanie pozycji pod obciążeniem (czasami słychać kliknięcia). Natomiast zaletą jest praca od 0V i 0hz - jeśli wejścia zewrę do masy to na wyjściu mam napięcie regulowane logarytmicznie. No i jeszcze ta cena - 2$ / 10szt.


    Wielkie dzięki za sugestię bo symbolu tego układu wcześniej się nie doszukałem. Własnie zakupiłem 10 szt za 5USD :-) Zobaczymy.


    HD-VIDEO napisał:
    To nie nazywa się termostat

    O jejku jejku ... Myślę, że poza Tobą wszyscy domyślają się że chodzi o wyłącznik/włącznik termiczny.
    "Termostat – urządzenie lub element urządzenia utrzymujący ("-stat") zadaną temperaturę ("termo-") poprzez aktywne działanie." ( Wikipedia )
    Taką właśnie rolę pełni w tym układzie.

    HD-VIDEO napisał:

    katakrowa napisał:
    Co by to ułatwiło / zmieniło lub co dobrego by wniosło?

    To można odwrócić pytanie, ATtiny jest zupełna zbędne, to samo można zrealizować bez mikrokontrolera


    Zapytałem co dobrego by to wniosło i odpowiedzi nie widzę ... Także chyba czepiasz się i czuję że nie masz uzasadnienia swojej teorii.

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    Chyba podsumowanie tematu potencjometrów:

    No i znalazłem dość ciekawą alternatywę dla PGA2320/PGA2311 a jest nią CS3310 ( CirrusLogic ) 5USD sztuka w obudowie DIL. SMD nawet poniżej 4USD. To rozsądna cena za jakość ( przynajmniej ta wynikającą z parametrów w notach katalogowych ).

    Co do pozostałych układów: FM62429 - układ tani ale 1%THD ... Podobny do niego jest parametrami PT2251 ( ceny poniżej 1USD sztuka ) podejrzewam, że nawet są dla siebie zamiennikami - ale aby się upewnić trzeba by dokładnie zajrzeć w protokół komunikacji.
    Kupiłem już te FM62429 więc trzeba będzie zrobić jakiś sterowniczek do sprzętów estradowych - przy głosnym "łupaniu" w garażu 1%THD nie będzie robił różnicy :-)

    Z MCP4210 (niestety liniowy) raczej zrezygnuję w planowanym "Hi-End" zostawię do innych zabaw ... Może się przyda w czymś innym.

    Finalnie wybieram CS3310 parametry prawie identyczne do PGA2320 - zasilanie zamiast +/-15V mamy +/-5V. No i ta obudowa DIL to dla mnie ogromna zaleta. Nie znoszę SMD. Nie mam tych wszystkich past, klejów i linek miedzianych, żeby się z tym paprać - wolę powiercić :-)

  • #13 18 Cze 2017 15:17
    pikarel
    Poziom 28  

    Jeśli kładziesz nacisk na zniekształcenia wprowadzane przez regulację siły głosu i stopień skomplikowania montażu
    - proponuję zastosować stare rozwiązanie, czyli potencjometr z silnikiem do napędu ślizgacza potencjometru:
    Wzmacniacz 2x50W MOSFET HOLTON + sterownik ATTiny2313
    W efekcie zastosowania takiego rozwiązania otrzymujesz:
    -brak zniekształceń
    -proste sterowanie
    -montaż mechaniczny identyczny, jak konwencjonalnego potencjometru

    W układzie elektronicznym należy zastosować mostek H (np. bardzo prosty, ze wzmacniacza WS504 Diory, tranzystory T301-304), sterowany dwoma portami procesora:
    https://obrazki.elektroda.pl/1129532600_1302358208.jpg
    Całość układu sterującego silnik można zmieścić na małej płytce PCB dolutowanej wprost do wyprowadzeń silnika.
    To tylko moja luźna sugestia.

  • #14 02 Lip 2017 20:57
    Bucefal76
    Poziom 9  

    Staranny montaż kontrastuje ze szkaradną obudową. Gorąco sugeruje sięgnąć do kieszeni i zakupić specjalistyczna obudowę DIY dla wzmacniaczy audio. Majątku to nie kosztuje a efekt będzie profesjonalny. I koniecznie pozbądź się linijek LED. Przy współczesnej muzyce nie mają one żadnego sensu (patrz loudness wars)

  • #15 02 Lip 2017 22:22
    Thunderacer
    Poziom 15  

    pikarel napisał:
    Jeśli kładziesz nacisk na zniekształcenia wprowadzane przez regulację siły głosu i stopień skomplikowania montażu
    - proponuję zastosować stare rozwiązanie, czyli potencjometr z silnikiem do napędu ślizgacza potencjometru


    Właśnie dokładnie z tego powodu autor nie powinien stosować potencjometru mechanicznego. Dodam tylko, że nierównomierność charakterystyk w mechanicznym potencjometrze może być spora.

  • #16 02 Lip 2017 23:22
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Nierównomierność charakterystyk w mechanicznym potencjometrze będzie w dużo mniejszym stopniu zauważalna niż zniekształcenia sygnału wprowadzane przez "cyfrowy" potencjometr.

  • #17 03 Lip 2017 00:18
    katakrowa
    Poziom 16  

    Bucefal76 napisał:
    Gorąco sugeruje sięgnąć do kieszeni i zakupić specjalistyczna obudowę DIY

    Gorąco sugeruję czytać posty w całości i zgłębiać wiedzę a nie tylko oglądać obrazki :-)

    Wawrzyniec napisał:
    Nierównomierność charakterystyk w mechanicznym potencjometrze będzie w dużo mniejszym stopniu zauważalna niż zniekształcenia sygnału wprowadzane przez "cyfrowy" potencjometr.

    W sumie to główny powód, który zachęcił mnie do użycia potencjometru cyfrowego. Nie ukrwam, że także cana odgrwa dużą rolę. Te cyfrowe są tańsze od dobrych "analogowych" przynajmniej w zakresie pewnych parametrów. Nie ma na myśli drabinek 80 pozycyjnych z rezystorów precyzyjnych bo te pewnie są lepsze. O cenach pisałem w postach wcześniej i myślę, że takich parametrów jak dają cyfrowe - na analogowych w tej samej cenie nie uzyskamy.

  • #18 04 Lip 2017 11:45
    Bucefal76
    Poziom 9  

    Źle na to patrzysz. Robisz projekt, ładujesz w dobra obudowę tak by miał zacny wygląd. Słuchasz i krytycznie oceniasz, oraz stwierdzasz, że możesz lepiej. Sprzedajesz wśród znajomych by odzyskać pieniądze, ale żeby sprzedać za fair cenę to projekt musi wyglądać, nawet jak nie jest technicznie idealny (uczciwa cena).

  • #19 05 Lip 2017 23:49
    katakrowa
    Poziom 16  

    Bucefal76 napisał:
    Źle na to patrzysz. Robisz projekt, ładujesz w dobra obudowę tak by miał zacny wygląd. Słuchasz i krytycznie oceniasz, oraz stwierdzasz, że możesz lepiej. Sprzedajesz wśród znajomych by odzyskać pieniądze, ale żeby sprzedać za fair cenę to projekt musi wyglądać, nawet jak nie jest technicznie idealny (uczciwa cena).


    Każdy ma inne priorytety. Ja obecnie wiem, że to nie jest ostateczna wersja wzmacniacza, który chcę zbudować jednak musiałem go zrobić żeby przetestować to rozwiązanie. I słusznie bo podczas jego budowy jednak powychodziło trochę "kwiatków" mimo, że nie robiłem tego na "hurra" i bez przemyślenia. Gdybym zakupił obudowę za 600zł powiercił w niej otwory to finalnie okazało by się, że są w złych miejscach. W przypadku tego wzmacniacza np. zaplanowany wstępnie radiator okazał się dużo za mały a ten większy jest zbyt blisko potencjometru i układu selektora wejść ( niewiele brakowało aby się nie zmieścił ). Także bliska była wizja poprzestawiania wszystkiego w obudowie tak aby zmieścić większy radiator. Zrobić to tak żeby nie wydłużać kabli sygnałowych i nie plątać ich z zasilającymi względem obecnego układu to spora sztuka. Także wciąż podtrzymuje swoje zdanie, że po to wymyślono obudowy uniwersalne aby z nich korzystać - w szczególności w prototypach!
    Nie jestem także na tyle dumny ze swoich "dzieł" aby chcieć je sprzedawać. Najprawdopodobniej kiedyś komuś go daruję albo sprzedam na części na al.e.ro lub sam te części wykorzystam.

  • #20 06 Lip 2017 10:02
    Thunderacer
    Poziom 15  

    Wawrzyniec napisał:
    Nierównomierność charakterystyk w mechanicznym potencjometrze będzie w dużo mniejszym stopniu zauważalna niż zniekształcenia sygnału wprowadzane przez "cyfrowy" potencjometr.


    Poczytaj karty katalogowe dobrych cyfrowo sterowanych, scalonych potencjometrów (jak czegoś nie zrozumiesz, to pytaj), a później poczytaj o realnych parametrach potencjometrów mechanicznych i wróć do tematu, audiofilu.

  • #21 06 Lip 2017 15:08
    korrus666
    Poziom 40  

    Jak kolega Wawrzyniec zauważy jakiekolwiek zniekształcenia wprowadzane przez PGA 2311 to będe bardzo zaskoczony. Dla formalności parametry główne wspomnianego układu:
    – 120-dB Dynamic Range
    – 0.0004% THD+N at 1 kHz (U-Grade)
    – 0.0002% THD+N at 1 kHz (A-Grade)
    Życzę powodzenia przy szukaniu zniekształceń na ucho :)

  • #22 18 Lip 2017 10:14
    h3c4
    Poziom 13  

    Kolego @katakrowa pisząc do mnie takie teksty na priv "Wytrzeźwiej potem czytaj i odpisuj. Nigdy odwrotnie. " zastanów się 2x. Wiem że twojej rodzinie i znajomym ten projekt się bardzo podoba ale mi nie.

  • #23 18 Lip 2017 18:31
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    korrus666 napisał:
    Jak kolega Wawrzyniec zauważy jakiekolwiek zniekształcenia wprowadzane przez PGA 2311 to będe bardzo zaskoczony.
    Widocznie nie jestem na czasie. Kiedyś zniekształcenia w potencjometrach cyfrowych były mocno zauważalne.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME