Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora AGM w samochodzie

Barton-wlkp 28 Lut 2018 11:54 2598 62
  • #1 28 Lut 2018 11:54
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    Witam

    Poszukuję sposobu na ładowanie akumulatorów AGM z UPS w instalacji samochodu.
    Maksymalny prąd ładowania jaki chciałbym uzyskać to 10A.

    0 29
  • #2 28 Lut 2018 18:59
    miroix
    Poziom 20  

    Po pierwsze jakiej pojemności akumulator, to że z UPS nic nie wnosi. Po drugie jest to akumulator kwasowy i tak należy go traktować ,może nie do końca jeśli wejdziemy w szczegóły gdzie dany producent mówi o maksymalnym prądzie ładowania i maksymalnym napięciu, Ciebie interesuje pierwszy parametr biorąc pod uwagę ładowanie w samochodzie i dlatego ważne aby podać pojemność akumulatora, bo sie może okazać że ładowanie prądem 10 A będzie zbyt duże.

    0
  • #3 28 Lut 2018 20:10
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    Ładowane będą dwa akumulatory 18Ah. Wg producenta (MW Power) maksymalny prąd ładowania akumulatora to 5A.
    Ma to być ładowanie awaryjne w razie niemożności ładowania z ładowarki sieciowej więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania.

    Co do napięcia to ładowanie napięciem stałym:
    Buforowe, 25'C: 13,5-13,8V
    Cykliczne, 25'C: 14,4-15V.

    0
  • #4 28 Lut 2018 20:21
    Xantix
    Poziom 39  

    Barton-wlkp napisał:
    Poszukuję sposobu na ładowanie akumulatorów AGM z UPS w instalacji samochodu.

    Po prostu podepnij ten akumulator do instalacji samochodu i możesz ładować. Do ograniczenia prądu wystarczy użyć zwykłej samochodowej żarówki halogenowej.

    0
  • #5 01 Mar 2018 08:16
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    Podpinać się pod bezpiecznik 10A czy bez różnicy?

    0
  • #6 01 Mar 2018 08:28
    Xantix
    Poziom 39  

    Barton-wlkp napisał:
    Podpinać się pod bezpiecznik 10A czy bez różnicy?

    Mnie by to różnicy nie zrobiło, ale dla większego bezpieczeństwa można się wpiąć pod bezpiecznik.

    0
  • #7 01 Mar 2018 08:42
    kkknc
    Poziom 42  

    Chcesz go używać cyklicznie czy buforowo?
    Albo inaczej ma być trwały, czy naładowany do pełna?
    Chcesz ładować z akumulatora samochodu czy z alternatora podczas jazdy?

    0
  • #8 01 Mar 2018 12:38
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    Ma być ładowany z alternatora na wolnych obrotach.
    Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.

    0
  • #9 01 Mar 2018 13:46
    kkknc
    Poziom 42  

    Więc potrzebujesz przetwornicy step-up. Tak by ustawić napięcie z przedziału 14,5-15V. Do tego sterowanie z D+ alternatora. Reszta dopinasz do instalacji samochodowej.
    600 w DC-DC step up moduł solar energy notebook 10-60 V kolej 12-80 V
    http://s.aliexpress.com/2imiy6Jz?fromSns

    Albo tak mocniejszy.

    Profesjonalne 1200 W DC-DC Boost Converter Zasilanie 8-60 V 12 V Krok do 12-83 V 24 V 48 W Dużym Konstrukcji Radiatora
    http://s.aliexpress.com/uuuqYFVb?fromSns

    0
  • #10 01 Mar 2018 13:50
    Xantix
    Poziom 39  

    kkknc napisał:
    Więc potrzebujesz przetwornicy step-up. Tak by ustawić napięcie z przedziału 14,5-15V

    Po co mu przetwornica jak będzie ładował te akumulatory w trakcie pracy alternatora?

    0
  • #11 01 Mar 2018 13:59
    kkknc
    Poziom 42  

    A skąd weźmiesz takie napięcie? W każdych warunkach. Przecież nie wiesz co za auto, jaki typ sterowania, alternatora i ile aktualnie regulator napięcia mu podaje.

    0
  • #12 01 Mar 2018 14:38
    Xantix
    Poziom 39  

    kkknc napisał:
    A skąd weźmiesz takie napięcie? W każdych warunkach.

    Z instalacji pojazdu. A po co w każdych warunkach? Wystarczy, że tyle będzie na postoju.

    kkknc napisał:
    Przecież nie wiesz co za auto, jaki typ sterowania, alternatora i ile aktualnie regulator napięcia mu podaje.

    Nie wiem co to za auto, ale jeszcze nie spotkałem auta, które by bez żadnego obciążenia na wolnych obrotach miało mniej niż 14,2 V - no chyba, że z niesprawną instalacją elektryczną.

    0
  • #13 01 Mar 2018 14:44
    ^ToM^
    Poziom 32  

    Statystyczny pojazd wytwarza stałe napięcie na zaciskach 14,2 V +/- 0,3 V, zatem wystarczy podłączyć dodatkowy akumulator do instalacji, np. dorobionym przewodem do gniazda zapalniczki i już będzie się ładować. Nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych przetwornic.

    1
  • #14 01 Mar 2018 15:10
    kkknc
    Poziom 42  

    Xantix napisał:
    kkknc napisał:
    A skąd weźmiesz takie napięcie? W każdych warunkach.

    Z instalacji pojazdu. A po co w każdych warunkach? Wystarczy, że tyle będzie na postoju.

    No to skąd na postoju weźmiesz?
    Wystarczy silnik SDI który dogrzewa świecami komorę spalania jeszcze długo po starcie silnika. X mniejsza mocą. Ale wystarczy tylko to by napięcie przez jakieś 5 minut wynosiło 13,5V. Do tego dmuchawa, wycieraczki, grzanie szyb itd. w innych wypadła też wcale nie jest słodko na postoju.


    Xantix napisał:
    Nie wiem co to za auto, ale jeszcze nie spotkałem auta, które by bez żadnego obciążenia na wolnych obrotach miało mniej niż 14,2 V - no chyba, że z niesprawną instalacją elektryczną.

    No właśnie typowo polskie, nie wiem nie znam się ale....
    A wystarczy tylko zajrzeć do podręczników ile ma być i na strony producentów regulatorów.
    Ładowanie akumulatora AGM w samochodzie
    Na każdym zdjęciu masz podane napięcię regulacji.
    ^ToM^ napisał:
    Statystyczny pojazd wytwarza stałe napięcie na zaciskach 14,2 V +/- 0,3 V, zatem wystarczy podłączyć dodatkowy akumulator do instalacji, np. dorobionym przewodem do gniazda zapalniczki i już będzie się ładować. Nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych przetwornic.

    A co ma to twoja statystyka do tego że autor chce mieć je naładowane do pełna? Nie czytałeś tego?
    Barton-wlkp napisał:

    Zakładam ładowanie do "pełna" bo to rozwiązanie awaryjne.

    Do tego spadki napięcia, na długości i nie da rady do pełna naładować. Dlatego zadałem parę pytań autorowi.

    0
  • #15 01 Mar 2018 15:38
    Xantix
    Poziom 39  

    kkknc napisał:
    Wystarczy silnik SDI który dogrzewa świecami komorę spalania jeszcze długo po starcie silnika. X mniejsza mocą. Ale wystarczy tylko to by napięcie przez jakieś 5 minut wynosiło 13,5V. Do tego dmuchawa, wycieraczki, grzanie szyb itd. w innych wypadła też wcale nie jest słodko na postoju.

    @kkknc Chrzanisz od rzeczy. Gość wyraźnie napisał, że
    Barton-wlkp napisał:
    Ma to być ładowanie awaryjne w razie niemożności ładowania z ładowarki sieciowej więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania.

    On chce to naładować awaryjnie poprzez samochód w razie gdyby nie mógł użyć ładowarki sieciowej. A ty coś wymyślasz z grzaniem szyb i dmuchawą. Po co mu włączona dmuchawa, skoro ładował będzie przy włączonym silniku i aucie stojącym w miejscu?
    Ogarniasz w ogóle o co chodzi autorowi tematu czy chcesz tylko przyszpanować wiedzą?

    Dodano po 5 [minuty]:

    kkknc napisał:
    A wystarczy tylko zajrzeć do podręczników ile ma być i na strony producentów regulatorów.

    No i co z tych twoich zdjęć wynika? Nic. A prawdą jest, że regulator ładowania utrzymuje przy naładowanym akumulatorze rozruchowym i wyłączonych dużych odbiornikach prądu napięcie w granicach 14,4 V. Jak będzie chciał doładować awaryjnie akumulator to podłączy ten zewnętrzny akumulator odpali silnik i go naładuje.

    Barton-wlkp napisał:
    więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania.

    Prąd ładowania powyżej 0,3 C będzie bardzo niebezpieczny dla akumulatora, tak więc ładowanie nie może być zbyt szybkie, bo może wpłynąć drastycznie na parametry akumulatora.

    0
  • #16 01 Mar 2018 16:24
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    0,3 C dla 18 Ah to 5,4 A. Planowałem do 5A na akumulator.

    Naiwne pytanie laika. Skoro ma być do 10A (dla 2 akumulatorów) a alternator jest nominalnie 120 A to nie zagotuję akumulatorów?

    Napięcie ładowania może być na poziomie 14,2 V.

    0
  • #17 01 Mar 2018 16:50
    kkknc
    Poziom 42  

    Xantix napisał:

    @kkknc Chrzanisz od rzeczy. Gość wyraźnie napisał, że
    Barton-wlkp napisał:
    Ma to być ładowanie awaryjne w razie niemożności ładowania z ładowarki sieciowej więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania.

    On chce to naładować awaryjnie poprzez samochód w razie gdyby nie mógł użyć ładowarki sieciowej. A ty coś wymyślasz z grzaniem szyb i dmuchawą. Po co mu włączona dmuchawa, skoro ładował będzie przy włączonym silniku i aucie stojącym w miejscu?
    Ogarniasz w ogóle o co chodzi autorowi tematu czy chcesz tylko przyszpanować wiedzą?

    Dlatego pytałem o auto. Dogrzewanie w dieslu mu pewnie też wyłączysz. Bo jak na razie to emanujesz swoją niewiedza. Jeszcze powiedz jak szybko naładujesz akumulator przy małej różnicy potencjału. Do tego jeszcze do pełna. A nie da się tego zrobić na 14V.

    Xantix napisał:

    No i co z tych twoich zdjęć wynika? Nic. A prawdą jest, że regulator ładowania utrzymuje przy naładowanym akumulatorze rozruchowym i wyłączonych dużych odbiornikach prądu napięcie w granicach 14,4 V. Jak będzie chciał doładować awaryjnie akumulator to podłączy ten zewnętrzny akumulator odpali silnik i go naładuje.

    To że nie znasz wielkości fizycznych mimo podania napięcia regulacji przez producenta. O kolejnym stwierdzeniu jak to regulator utrzymuje te 14,4V to już nawet nie chce mi się komentować. Ciekawe tylko jaki w takim razie ten regulator będzie utrzymywać napięcie?
    Ładowanie akumulatora AGM w samochodzie
    Oczywiście według ciebie bo producent to się nie zna. Zaproś go na lekcje do siebie.

    Barton-wlkp napisał:
    więc interesuje mnie możliwie krótki czas ładowania.

    Xantix napisał:

    Prąd ładowania powyżej 0,3 C będzie bardzo niebezpieczny dla akumulatora, tak więc ładowanie nie może być zbyt szybkie, bo może wpłynąć drastycznie na parametry akumulatora.

    Nie będzie już ten test zrobiłem dawno temu. Trwało to prawie 3 lata. Ale wiem że się da i nie wpływa to na żywot akumulatora.

    0
  • #18 01 Mar 2018 17:04
    Xantix
    Poziom 39  

    kkknc napisał:
    Dogrzewanie w dieslu mu pewnie też wyłączysz.

    Ale się przyczepiłeś tego dogrzewania jakby ono było stale włączone. Szukasz dziury w całym.

    kkknc napisał:
    . Bo jak na razie to emanujesz swoją niewiedza.

    Oczywiście. :)

    kkknc napisał:
    Nie będzie już ten test zrobiłem dawno temu. Trwało to prawie 3 lata. Ale wiem że się da i nie wpływa to na żywot akumulatora.

    Bredzisz i dajesz szkodliwe porady. Zajrzyj do instrukcji producenta akumulatorów i zobacz jakie są ograniczenia prądu łądowania dla pracy cyklicznej dla akumulatorów AGM. Ale wiem
    kkknc napisał:
    Oczywiście według ciebie bo producent to się nie zna. Zaproś go na lekcje do siebie.
    bo przecież producenci są w błędzie zalecając ładować takim a takim prądem a @kkknc wie lepiej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kkknc napisał:
    To że nie znasz wielkości fizycznych mimo podania napięcia regulacji przez producenta. O kolejnym stwierdzeniu jak to regulator utrzymuje te 14,4V to już nawet nie chce mi się komentować. Ciekawe tylko jaki w takim razie ten regulator będzie utrzymywać napięcie?

    To zobacz może na jakie napięcie projektowana jest żarówka samochodowa co ma wpisane 12 V. Wtedy może zrozumiesz znaczenie napisów na które się powołujesz. ;)

    0
  • #19 01 Mar 2018 17:08
    kkknc
    Poziom 42  

    To sprawdź są. Ja to zrobiłem i wiem. Liczba cykli była ta sama. W granicach tolerancji. Ten ładowany według producenta wytrzymał 192 cykle, a tego co ładowałem prądem 10A bo tylko tyle iCharger 106 mógł dać 187 cykli.
    Nie ośmieszają się z żarówka, z daleka widać że nie rozumiesz napięcia znamionowego, a napięcia pracy. A żarówkę projektuje się na 13,8V. Chyba że producent zaznaczył inaczej.
    I mogę ci pokazać cały przekrój regulatorów na różne napięcia. Co 0.1V
    Masz tu na 14,1V
    Ładowanie akumulatora AGM w samochodzie
    W dobie akumulatorów Ca podwyższa się napięcie w instalacji, ale żeby twierdzić mimo pokazania regulatorów na różne napięcia. Że zawsze jest 14,4V......

    0
  • #20 01 Mar 2018 20:43
    adamGazda
    Poziom 15  

    Tak jak kolega Xantix w poście #4 napisał, użycie żarówki samochodowej w szeregu z ładowanym akumulatorem to najprostszy sposób do ewentualnego ograniczenia prądu ładowania żeby przedłużyć życie akumulatorowi o małej pojemności ładowanemu przez alternator o dużej mocy. Można użyć nawet nie jednej a kilku żarówek i nawet mogą być o różnych mocach (żarówki łączymy równolegle względem siebie) Jeśli autor posiada jakiś miernik do pomiaru amperów to powinien podłączyć rozładowany akumulator i dobierając ilość lub moc żarówek uzyskać prąd ładowania w granicach 3 do 5 amperów (przypada na jeden akumulator 18 Ah, jeśli zależy na szybkim ładowaniu). W miarę postępu ładowania prąd ładowania będzie samoczynnie spadał i żarówki początkowo świecące względnie jasno potem będą się żarzyć a przy naładowanym akumulatorze nawet się nie zaświecą. Można jeszcze bardziej skrócić czas ładowania akumulatora uzupełniając układ dla wygody o przełącznik. Kiedy żarówki będą się słabo żarzyć co oznacza, że akumulator w jakimś stopniu już się naładował, za pomocą przełącznika zwieramy żarówki i od tego momentu akumulator będzie bezpośrednio ładowany alternatorem. Ponieważ aku jest już częściowo naładowany prąd będzie mniejszy i być może mieszczący się w granicach dopuszczalnych dla niego. Warto mieć podłączony amperomierz w takim układzie bo cały czas pokazuje co dzieje się z procesem ładowania i łatwo zweryfikować czy ograniczenie prądu żarówkami jest potrzebne czy nie.

    1
  • #21 02 Mar 2018 10:06
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 29  

    @Barton-wlkp jeżeli chcesz szybko naładować akumulatory to musisz zastosować przetwornicę z ograniczeniem prądowym (max prąd dopuszczalny przez producenta aku.), która na wyjściu da napięcie 14,5 V. Bierze się to stąd, że napięcie w instalacji samochodu waha się z różnych powodów. Do tego sporo samochodów ma temperaturową kompensację napięcia ładowania. Przetwornica to proste i niedrogie rozwiązanie. Wtedy jest gwarancja, że szybko i bezpiecznie naładujesz akumulator. Tylko musisz pilnować, aby nie przeładować.

    Natomiast, jeśli chcesz mieć układ prosty, to podłącz się bezpośrednio pod gniazdo zapalniczki. Tylko wtedy musisz liczyć się z tym, że ładowanie może być długotrwałe. Mało tego, może być tak, że się nigdy do pełna nie naładuje.

    0
  • #22 02 Mar 2018 13:42
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    ...jeżeli chcesz szybko naładować akumulatory to musisz zastosować przetwornicę z ograniczeniem prądowym...to proste i niedrogie rozwiązanie...Tylko musisz pilnować, aby nie przeładować...


    Wskażesz jakąś konkretną przetwornicę?
    W Pl jest sporo od kilkunastu do nawet 500 PLN.

    Co do pilnowania to co i jak? W pigułce o ile mógłbym prosić.

    Czy występuje w sprzedaży przetwornica - ładowarka dedykowana do ładowania akumulatorów a zasilana z instalacji samochodu?
    To byłoby dla mnie najlepsze rozwiązanie. Podpinam - nie pilnuję. Brak ryzyka uszkodzenia akumulatorów.

    0
  • #23 02 Mar 2018 13:48
    Xantix
    Poziom 39  

    Barton-wlkp napisał:
    Wskażesz jakąś konkretną przetwornicę?
    W Pl jest sporo od kilkunastu do nawet 500 PLN.

    Jak już tak koniecznie chcesz przetwornicy to może być coś w tym stylu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434421.html
    Pewnie ze 30 PLN kosztuje.

    Barton-wlkp napisał:
    Co do pilnowania to co i jak? W pigułce o ile mógłbym prosić.

    Nic nie trzeba pilnować. Ustawiasz napięcie przetwornicy na 14,4 V i nie ma ryzyka przeładowania akumulatora. No chyba, że zostawisz go na tydzień pod napięciem, ale chyba nie tak będziesz z tego korzystał.

    Barton-wlkp napisał:
    Czy występuje w sprzedaży przetwornica - ładowarka dedykowana do ładowania akumulatorów a zasilana z instalacji samochodu?

    Tak. Choćby ta w powyższym linku.

    Barton-wlkp napisał:
    To byłoby dla mnie najlepsze rozwiązanie. Podpinam - nie pilnuję. Brak ryzyka uszkodzenia akumulatorów.

    Jak ustawisz napięcie na 14,4 V to nie musisz pilnować akumulatorów, nie ma ryzyka przeładowania.

    0
  • #24 02 Mar 2018 14:18
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 29  

    Xantix napisał:
    Jak już tak koniecznie chcesz przetwornicy to może być coś w tym stylu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434421.html
    Pewnie ze 30 PLN kosztuje.

    To jest przetwornica step-down (obniżająca). Absolutnie się nie nadaje.

    Ja proponuję STEP-UP/STEP-DOWN. Przykładowo: XL6009 LM2596S DC-DC
    Po jednej takiej na każdy ładowany akumulator.

    Xantix napisał:
    Nic nie trzeba pilnować. Ustawiasz napięcie przetwornicy na 14,4 V i nie ma ryzyka przeładowania akumulatora. No chyba, że zostawisz go na tydzień pod napięciem, ale chyba nie tak będziesz z tego korzystał.
    Pełna zgoda. Dokładnie tak.

    0
  • #25 02 Mar 2018 14:20
    kkknc
    Poziom 42  

    Xantix napisał:

    Jak już tak koniecznie chcesz przetwornicy to może być coś w tym stylu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3434421.html
    Pewnie ze 30 PLN kosztuje.


    Barton-wlkp napisał:
    Czy występuje w sprzedaży przetwornica - ładowarka dedykowana do ładowania akumulatorów a zasilana z instalacji samochodu?

    Xantix napisał:

    Tak. Choćby ta w powyższym linku.

    Ta....... Skąd weźmiesz potrzebne do jej zasilenia i prawidłowej pracy napięcie? Przecież to step-down.
    Przykłady w moich postach. Masz tam wszystko co potrzeba.

    0
  • #26 02 Mar 2018 14:29
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 29  

    Xantix napisał:
    Nie wiem co to za auto, ale jeszcze nie spotkałem auta, które by bez żadnego obciążenia na wolnych obrotach miało mniej niż 14,2 V - no chyba, że z niesprawną instalacją elektryczną.
    Chcesz zobaczyć 15-letnie auto, gdzie na jałowych obrotach w upalne dni jest ledwo 13 V? :-) Instalacja sprawna, fabryczna. Żywotność akumulatora nadspodziewanie wysoka. Słowo klucz: kompensacja temperaturowa napięcia ładowania.

    0
  • #27 02 Mar 2018 14:34
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    XL6009 LM2596S DC-DC to przetwornica 3 A więc ładowanie akumulatora 18 Ah potrwa około 6 h. Dodatkowo potrzebne byłyby 2 przetwornice bo ładowane będą 2 akumulatory.
    Potrzebowałbym przetwornicy 10A aby ładować prądem maksymalnym zalecanym dla akumulatorów (2 x 5 A) w około 3,5 h.

    To będzie ładowanie akumulatorów z samochodu czyli kosztem zużycia paliwa. Ładowanie przez 6 h zamiast 3,5 h to spore marnotrawstwo.

    0
  • #28 02 Mar 2018 14:39
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 29  

    Barton-wlkp napisał:
    Czy występuje w sprzedaży przetwornica - ładowarka dedykowana do ładowania akumulatorów a zasilana z instalacji samochodu?
    To byłoby dla mnie najlepsze rozwiązanie. Podpinam - nie pilnuję. Brak ryzyka uszkodzenia akumulatorów.

    Gotowej nie spotkałem bo to (bez obrazy) trochę bezsensu. Rozumiesz, małe zapotrzebowanie rynku. ;-)

    Jeśli nie ogarniasz elektroniki to możesz zrobić taką kombinację:
    Kupujesz samochodową przetwornicę z 12V na 230V https://www.eltrox.pl/przetwornica-ips-500-12v-230v-350-500-w.html
    Kupujesz dwa prostowniki automatyczne https://www.eltrox.pl/prostownik-automatyczny-5a-6v-12v.html
    Prostowniki zasilasz z przetwornicy. Przetwornicę z gniazda zapalniczki.
    Prądożerne, drogie, ale pewne i bezpieczne dla użytkownika.

    0
  • #29 02 Mar 2018 14:49
    freebsd
    Poziom 34  

    @Barton-wlkp Kup np.: dwie ładowarki: iMAX B6 80W, które możesz zasilić bezpośrednio z instalacji samochodowej.

    1
  • #30 02 Mar 2018 14:51
    Xantix
    Poziom 39  

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Chcesz zobaczyć 15-letnie auto, gdzie na jałowych obrotach w upalne dni jest ledwo 13 V? :-)

    Współczynnik temperaturowy akumulatora kwasowego to -3mV/K - zatem obniżenie napięcia o 1000 mV występuje dla wzrostu temperatury o 300 stopni - chcesz mi zatem powiedzieć, że pod maską samochodu panuje temperatura kilkuset stopni Celsjusza?

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Gotowej nie spotkałem bo to (bez obrazy) trochę bezsensu. Rozumiesz, małe zapotrzebowanie rynku. ;-)

    Przecież każda przetwornica buck-boost z ograniczeniem prądowym się do tego celu nada. Taki wynalazków są dziesiątki na allegro - maks kilkadziesiąt złotych z wysyłką.

    0