Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1.4 b - Brak nawiewu dmuchawy klimatronika

15 Cze 2018 10:57 3381 9
  • Poziom 9  
    Wita.
    Mam problem w moim projekcie 206 1.4 benz z 2000 roku w wersji z klimatronikiem.
    Chodzi mi o dmuchawy wnętrza. Początkowo był problem raz działała a raz nie. Znalazłem przyczynę to był ptak styku w kostce opornicy w wentylatorze (czarny gruby minusowy). Nie znalazłem takiej wtyczki więc polutowalem kable do opornicy i zlaczylem z instalacja na kostkę. Tak działało z pół roku.
    Teraz padło i obstawialem opornice, wymieniłem na nowa z Alle ale to nic nie dało.
    Pomierzylem prąd na wtyczce od opornicy. Jak jeż jest podłączony to nie ma wiecej jak 5v i na kablu od regulacji z panelu klimatronika sa niewielkie wachania napiecia podczas zmiany siły nadmuchu. Jak odlacze jeża to mam 12v i na przewodzie od regulacji tez sa większe napiecia i podczas regulacji siły wyraźnie widac zwrost lub spadek.
    Mogę obstawiać ze na starym jak i nowym jeżu dzieje sie to samo to oba sa zepsute czy szukać gdzieś jeszcze dalej?
    Co jest jeszcze do sprawdzenia?

    Dodano po 17 [godziny] 34 [minuty]:

    Dzisiaj sprawdzilem po wyjeciu skrzynke BSI wyglada ok. Sprawdzilem mase miernikiem na przejscie i jest ok, tak samo z plusem od zasilania bezpiecznikow przez bezpiecznik do kostki i do wentylatora jest ok.
    Zastanawia mnie to napiecie. Jak jest podlaczony jeż to napiecie jest okolo 5v a jak go odlacze to jest 12.5v . Mierzone na wtyczce od jeża. I jest tak samo na nowym jak i starym jeżu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Pomiary wysokoprądowe robimy żarówką nie miernikiem.A jezeli mierzysz prąd to wartość ma być w amperach a nie voltach więc w sumie nie wiadomo co dokladnie mierzysz,gdyż prądy rzedu 5 czy 12A w tym przypadku to nic dziwnego.Jeża mierzymy lekko inaczej ale i tak nic nie rozumiem co i gdzie mierzyłeś.Opisz wszystko jaśniej.Raz jeż raz opornica.W aucie jest albo to albo to.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nazywajmy rzeczy po imieniu bo później się problemy robią.
    W Peugeocie nie ma klimatornika, klimatronik to klimatyzacja od grupy VAG czyli znajdzie się tylko w VW, Audi itd.
    Nie wiem czemu ludzie nazywają każdą klimatyzacje automatyczną klimatronikiem.
    Jeżeli masz automatyczną klimatyzacje a nie manualną to nie ma tam opornicy. Automatyczna klimatyzacja ma sterownik wentylatora.
    Najlepiej pokazać zdjęcie co tam masz.
    Co do pomiarów to napięcie mierzymy w Voltach a prąd w Amperach i to nie są te same "rzeczy".
    Czy sprawdziłeś wentylator kabiny podłączając go na krótko? Może problem jest w nim a nie w sterowniku.
    Odłącz wtyczkę od wentylatora i podaj na niego zasilanie by wyeliminować go z grona podejrzanych.
    Kolejna sprawa to żarówka w dłoń, np taka od przedniego reflektora i sprawdzić czy sterownik ma zasilanie - plus i minus.
    Sterownik powinien mieć 5 przewodów - dwa wyjściowe do wentylatora kabiny (tutaj możesz podłączyć żarówkę np 21W - zamiast wentylatora i powinna ona świecić jaśniej lub mocniej w zależności jaką moc nadmuchu ustawiłeś na panelu), dwa zasilające - masa i plus oraz jeden do sterowana który podłączony jest do sterownika klimatyzacji.
    Wentylator kabiny sterowany jest za pomocą PWM i tutaj pomiar miernikiem zbytnio nie ma sensu, należało by tutaj zmierzyć wypełnienie sygnału za pomocą miernika który ma taką opcje lub oscyloskopu.

    Napisałeś że raz masz 5V a raz 12V. Zaznacz na zdjęciu w którym to jest miejscu, na których przewodach. Jeżeli jest to napięcie zasilające sterownik wentylatora to oznacza że masz gdzieś spadek napięcia i trzeba tera szukać czy to jest po stronie plusa czy masy.
  • Poziom 9  
    Ireneo napisał:
    Raz jeż raz opornica.W aucie jest albo to albo to.

    Sądziłem że rezystor można w tym wypadku nazwać jeżem.
    Peugeot 206 1.4 b - Brak nawiewu dmuchawy klimatronika


    Dodano po 22 [minuty]:

    Co do mierzenia prądu. Sprawdzałem voltomierzem. Nie sprawdzalem ile jest amper. Z rezystorem na jego pinach jest maks 5volt a jak go odepne na tym samym przewodzie jest 12.3v. W miejscu wentylatora mam wpiętâ żarówke bo jest ciasno i nie ma sensu wpinac wentylator co chwile.
    Wentylator pierwsze co to sprawdzilem na krótko pod akumulatorem i dziala jak wariat.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zmierz między plusem tego sterownika a karoserią jak sterownik jest podpięty. Jeżeli dalej jest 5V to szukaj słabego połączenia np na bezpieczniku. Jak jest 12V to wtedy problem z masą.
    Na próbę możesz podać plusa z akumulatora i zobaczyć czy zacznie poprawnie działać.
  • Poziom 9  
    Nie moge edytować zdjęcia, postaram się opisać. Strona z dwoma czarnymi przewodami to instalacja auta. Dwa grube czarne to masa, jedna do rezystora druga z rezystora na dmuchawe. Czerwony to + do wtyczki dmuchawy, jest w tym samym pinie we wtyczce dmuchawy co gruby + od bezpiecznika. Bialy przewód to sterowanie, na nim widac zmiany napiecia (V) od 0.8 do 5v leci od panelu "automatycznej klimatyzacji".
    I jak jest rezystor podlączony to na czerwonym jest wlasnie 5v a na odlaczonym 12.5v
    Przewody w palcach ida na rezystor musialem tak polaczyć bo nie dostalem jeszcze wtyczki. Stara ma problem ze stykiem masy do rezystora.
  • Poziom 9  
    grala1 napisał:
    Zmierz między plusem tego sterownika a karoserią jak sterownik jest podpięty. Jeżeli dalej jest 5V to szukaj słabego połączenia np na bezpieczniku. Jak jest 12V to wtedy problem z masą.
    Na próbę możesz podać plusa z akumulatora i zobaczyć czy zacznie poprawnie działać.
    Czyli jak jest podłączony rezystor? Panel automatycznej klimatyzacji (nie pisząc w skrócie klimatronik) działa tylko po odpaleniu auta i wszystko na nim funkcjonuje.
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Piszę 2 x leć po przewodzie czerwonym i znajdź gdzie jest upalony styk.
    wiec biore żarówke i dzisiaj przejze jeszcze raz. Ostatnio lecialem od wtyczki wentylatora do akumulatora po drodze rozbieralem wtyczki nawet skrzynke bezpiecznikow i nic ciekawego nie znalazlem. Ale to nie znaczy ze czegos nie przeoczylem, wiec jeszcze raz to zbadam.

    Dodano po 4 [godziny] 18 [minuty]:

    A wiec znalazlem żarwke, dorobilem kabelki. Wpiołem to + we wtyczce wentylatora i drugi do masy nadwozia. Nie zdziwilo mnie ze nie zaswiecila.
    Dostalem olśnienia i rozebralem obudowe kierownicy żeby obejrzeć wtyczki. Coś gdzieś kiedyś czytalem, ze byl problem w jakimś 206 właśnie z kostką stacyjki.
    Dotknąłem tylko kabli i bach żaróweczka sie zaświeciła 😀
    Doszedlem, że jest problem na niebieskim przewodzie. Wyciągnąłem cala stacyjke z kablami i rozebralem na czynniki pierwsze. Ukazal sie nadpalony styk.
    Zmontowalem do kupy wszystko razem z wentylatorem na swoje miejsce ale wcześniej sprawdzilem oba rezystory i ladnie działa regulacja.
    Trzeba czasem delikatnie ruszyc kluczykiem w stacyjce żeby wentylator dostał zasilanie.
    Dzisiaj zamawiam nową kostkę stacyjki chyba ze sama stacyjka jako komplet bo mam lekki luz na kluczyku.
    Dziekuje wszystkim za zaangażowanie w mój problem z malym pryszczem 206