^ToM^ napisał: y jesteś teoretykiem a Urgon praktykiem, stąd nie dziwię się, że ma odmienne od twoich spostrzeżenia. Ty się naczytałeś tych norm i dyrektyw a on to co oni tam opisują robi w praktyce.
Chciałeś powiedzieć, że jestem profesjonalistą, a ty amatorem (dyplomatycznie to ujmując) który norm nie czytał, wymogów bezpieczeństwa nie zna i przewidzieć scenariusza wypadku nie umie.
Praktyka elektryków i elektroników amatorów w Polsce mnie nie interesuje - interesuje mnie robienie rzeczy dobrze a nie januszexowemu. Całej masy pomiarów nie robię w domu, bo nie mam jak zrobić ich dobrze (czyli też bezpiecznie) Metoda
@wada z zdalnym pomiarem ma dużo uroku: izolacja przez wi-fi wytrzymuje megawolty.
Używasz podobnych argumentów co złapani pijani kierowcy: "wszyscy tak robią = taka praktyka", "nie znam nikogo kto by kogoś zabił jeżdżąc po pijanemu", "od zawsze się tak jeździło".
Nie trafia do mnie też argument Urgona "wystarczy nie dotykać rzeczy pod napięciem" dowodzący totalnego niezrozumienia idei procedur bezpieczeństwa i tego skąd biorą się wypadki.
^ToM^ napisał: Starsze oscyloskopy mają wtyczkę bez styku ochronnego a gniada BNC i inne metalowe elementy bywają dostępne.
Argument typu "dawniej to było a teraz to nie ma". Dawniej było gorzej (IMHO) i to poprawiono. "Dawniej" nie powód aby utrzymywać stary stan rzeczy. Postęp jest po coś i z konkretnych powodów. No chyba, że jest się z jakiejś konserwatywnej partii.
^ToM^ napisał: Nie znam osobiście nikogo, kogo poraziłby podłączony przez trafo separacyjne oscyloskop, natomiast znam takich, którzy nie zastosowali separacji i doprowadzili do jego uszkodzenia.
Argument klasy "nie znam nikogo kto by kogoś zabił po jeżdżąc po pijanemu, więc można jeździć po pijanemu" oraz "znam takich co mieli wypadek na trzeźwo więc picie nie ma wpływu". To nie jest nawet śmieszne, to jest błędne myślenie.
^ToM^ napisał: Starsze oscyloskopy mają wtyczkę bez styku ochronnego a gniada BNC i inne metalowe elementy bywają dostępne.