Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.6 16v 105 km Twinport LPG - Pali cewki??

matiu15 17 Paź 2014 22:32 14298 26
  • #1 17 Paź 2014 22:32
    matiu15
    Poziom 11  

    Witam was. Mam problem. Dwa lata temu silnik zaczął chodzić na 3 gary. Wymienili cewke i grało. Dwa dni temu znowu zaczeło autem telepać, check engine, 3 gary. Błędy 0304 0340 0353 i pare innych. Kupiłem cewke delphi pochodziło pół godziny i znowu to samo. Wykręciłem i wkręciłem swiece - działa. Pare uruchomień i znowu nie działa. Panowie co jest grane? Głównie przestaje działać przy uruchamianiu auta. Lecz zrobiłem test - rozgrzałem auto do 95 stopni i trzymałem na 3,5 tys obrotów i wybiło cylinder w trakcie. Help me bo nie mam do roboty czym jeździć ;(

  • #2 17 Paź 2014 22:51
    bearq
    Poziom 35  

    Cewka w Astrze H jest bardzo delikatna i jeśłi nie pilnujesz świec to ją bardzo szybko zamordujesz. Pomaga zmniejszenie przerwy na świecy o ile cewka jest słaba. Kiedy wymieniałeś świece tylko szczerze?

  • #3 17 Paź 2014 22:58
    matiu15
    Poziom 11  

    Świece były wymieniane z rok temu jak padł mi komputer. Jak już nie pali to pada czwarty cylinder zawsze. Oddać cewkę na gwarancje? Obawiam się, że kolejna też się sypnie jak nic nie zrobię.

  • #4 17 Paź 2014 23:02
    bearq
    Poziom 35  

    Możesz spróbować oddać, ile te świece przejechały?

  • #5 17 Paź 2014 23:05
    matiu15
    Poziom 11  

    ze 20k. Cewka przyszła dzisiaj, także mam 10 dni na zwrot bez podania przyczyny. Tylko ciekawi mnie to czemu raz działa, a raz nie.

  • #6 17 Paź 2014 23:08
    bearq
    Poziom 35  

    Zmniejsz przerwę na świecach jeśli będzie ok to masz problem ze świecami. Te cewki są strasznie delikatnie i niektórym padały już po 60k km. A przestaje działać zapewne jak się dobrze rozgrzeje. Jak trochę ostygnie to chodzi normalnie, sprawdz to

  • #7 17 Paź 2014 23:19
    matiu15
    Poziom 11  

    Sprawdze jutro, pojeżdze autem i zobaczę.

  • #8 18 Paź 2014 08:07
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tylko jakie cewki Ty tam wkładasz?
    Jeżeli zamienniki to nie ma się co dziwić.

  • #10 18 Paź 2014 09:12
    matiu15
    Poziom 11  

    Cewka delphi ze sklepu motostacja.pl, także pewny zakup. Jeśli chodzi o świece to one nie są uszkodzone, bo gdy zamienie je na pozycjach to i tak zawsze czwarta nie działa. Z tego co tutaj jest napisane mam prawo oddać. http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/ko...-sieci/279188,Zwrot-rozpakowanego-towaru.html

    Poza tym bez różnicy czy zwróce czy oddam na gwarancję, cewke i tak muszę mieć. Tylko główne pytanie, czy to jest wina cewki?

  • #11 18 Paź 2014 09:19
    ociz
    Moderator Samochody

    Równie dobrze może być uszkodzony sterownik silnika. Może też być np wina instalacji gazowej podłączonej pod cewkę, o ile występuje.

  • #12 18 Paź 2014 09:25
    matiu15
    Poziom 11  

    Tutaj miałem już wymieniany ten komputer pod kierownicą bo auto samoczynnie gasło i nie można było włączyć. Cewka na której jeździłem wcześniej nie działa kompletnie, więc ona jest spalona bankowo. A nowa działa do czasu.. A o czym mogą świadczyć te błędy?

    - P0353 Czujnik poloSenia wału rozrzšdu - usterka
    - P0340 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka
    Dodam, że to błędy jeszcze po starej cewce. Nie mam czy ich usunąć. Na nowej nic nowego się nie pokazało.

    Wczoraj z ciekawości rozgrzałem auto do 102 stopni i wentylator sie nie uruchomił. W sumie nie pamiętam, żeby kiedykolwiek w tym aucie się uruchamiał.

  • #13 18 Paź 2014 10:20
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nikt ci nie przyjmie zamontowanej cewki tak jak rozpakowanej płyty cd/dvd

  • #14 18 Paź 2014 20:27
    matiu15
    Poziom 11  

    Panowie, a czy zepsuty czujnik położenia wału może też powodować wypadanie zapłonu?

  • #15 18 Paź 2014 20:49
    przemek25l
    Poziom 27  

    To jak sam widzisz czas jechać do elektryka:) bo zaraz będziesz pisał ze wydałeś 3000 a samochód dalej kuleje. Trzeba kupić sobie odpowiednie narzędzia czyli oscyloskop taki od 3000zl w górę i tester Tech2. A i tak nie znajdziesz usterki bo po twoich postac widać ze nie masz o tym pojęcia. Kolega ociz juz napisał co jeszcze może być a nie jesteś wstanie tego sprawdzić.

  • #17 18 Paź 2014 21:05
    matiu15
    Poziom 11  

    Szanowny Przemku. Twój problem, że wydam 3000, czy mój? Ja zadałem konkretne pytanie i proszę o konkretną odpowiedź. Może i po technikum elektronicznym mam małe pojęcie, ale Twoimi postami niczego mnie nie nauczysz, a już na pewno nie naprawie auta dzięki Tobie właśnie. Sterownik komputera przełożyłem z auta znajomego i ta sama historia. Cewka również wypróbowana. Tydzień temu byłem na przeglądzie LPG jak co roku. Wszystko grało.

  • #18 18 Paź 2014 21:13
    przemek25l
    Poziom 27  

    Ok jak tak cwaniakujesz to podepnij oscyloskop zrób pomiary co sie dzieje z sygnałem jak będziesz miał pomiary to dopiero pisz. Ciśnienie sprężania jakie jest? Świece jak sprawdziłeś na oko? Bo na oko to chłop w szpitalu umarł. Wtryskiwacz jak podaje paliwo?

    Dodano po 2 [minuty]:

    I nie pisz nie masz czym sprawdzić bo to twoja sprawa. Powodzenia.

  • #19 18 Paź 2014 21:16
    matiu15
    Poziom 11  

    No szefie, schowaj pazurki ;D napisałem, że pojęcie mam nikłe ale przełożyć części umiem ;D świece jak sprawdziłem? Ano kupiłem nowe w oplu. Pytam o czujnik położenia wału, bo to też UMIEM wymienić, a to ostatnia możliwa przyczyna o której wyczytałem w internecie. Jak się nie uda, to oddam do elektryka. Obiecuje!

  • #21 18 Paź 2014 21:22
    ociz
    Moderator Samochody

    matiu15 napisał:
    byłem na przeglądzie LPG

    I co niby tam sprawdzili...?
    Sprawdź sobie sam pod którą cewkę jest podpięty sygnał obrotów dla sterownika gazowni.

  • #22 18 Paź 2014 22:15
    matiu15
    Poziom 11  

    Postaram się to jutro sprawdzić. Właśnie wróciłem z przejażdzki autem. Wszystko normalnie, na zimno zawsze odpala bez problemu, ale założe się ze za pół godziny juz nie odpali. Zauważyłem, że nie działa mi ogrzewanie wnętrza. Parę postów wyżej napisałem, że rozgrzałem auto do 102 stopni. Nie włączył się wentylator. Nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego, ale awaria za awarią..

  • #23 25 Sty 2015 21:25
    anonim29
    Poziom 9  

    Witam, mam ten sam problem co matiu15 Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka przestawała migać) błąd ECN 030200. Wymiana świec (miały około 45 tys km) nie pomogła, wymiana cewki DIS oryginalna Delphi c20009-12b1. Auto odpaliło normalnie jednak po nagrzaniu nierówna praca silnika i błąd ECN 035300. Poprzedni błąd dało się wykasować tego już nie (ponieważ w trakcie kasowania błędów u mechanika auto pracowało jakby na 3 cylindrach). Sugestie mechanika uszkodzona nowa cewka lub uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony wtryskiwacz paliwa lub nagar na zaworach lub nieprawidłowe luzy zaworów. Mechanik miał czas tylko na kasowanie błędów do naprawy może się wziąć za 2 tygodnie.
    Włożyłem ponownie starą cewkę znowu błąd ECN 030200 czy silnik zimny czy ciepły bez zmian czyli stara cewka na 100 % uszkodzona jednak na niej nie pojawia się błąd ECN 035300 (co w innych wątkach i forach sugeruje uszkodzenie sterownika silnika ECU)

    Na nowej cewce autem można jeździć, trzęsie na wolnych obrotach jest słabszy ale można jechać nawet 100 km /h (na autostradzie ;-)). Zimny odpala normalnie jak się zagrzeje (do różnych temperatur czasem 70 czasem 93 stopnie) to przerywa czasem przestaje i kilkadziesiąt kilometrów jedzie normalnie. Ostatnio nawet zgasła kontrolka "check engine" i auto normalnie pracuje. Następnego dnia znowu zimny odpala normalnie potem szarpie jakiś czas i w trakcie jazdy przestaje i jedzie normalnie. Usterka widmo ?

    Bardzo proszę o sugestie co może być przyczyną.

  • #24 04 Lut 2015 13:22
    anonim29
    Poziom 9  

    Nikt nie odpowiedział więc opisuję rozwiązanie problemu opisanego w moim poprzednim wpisie związanego z błędem (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) po wymianie cewki zapłonowej DIS, które zadziałało w moim przypadku może komuś się przyda:

    Ponieważ błąd ten dotyczy cylindra 3 po tym jak podczas kolejnej jazdy testowej auto znowu zaczęło nierówno pracować zapalił się "check engine" i pojawił się ten błąd wykręciłem z 3 cylindra świecę, która była cała mokra od niespalonego paliwa. Pomimo tego że to nowa świeca wymieniłem ją na starą używaną wcześniej (około 45 tys km przebiegu - ten sam typ) i auto już około tygodnia pracuje normalnie.
    Przejechałem kilkaset kilometrów i szarpanie nie pojawiło się ani razu. Wszystko wskazuje na to, że nowa świeca taka sama jak poprzednie (oryginalna dedykowana do tego silnika BOSCH FQR8LEU2) była uszkodzona.

    Cieszę się, że nie zamówiłem kolejnej cewki zapłonowej DIS i nie posłuchałem sugestii z innych wątków i nie wysłałem sterownika silnika do naprawy co jak się dowiadywałem kosztuje 600 zł. Warto jednak zawsze sprawdzić wszystkie możliwości

    Przy okazji w moim aucie wentylator chłodnicy załącza się przy 113 stopniach i to jest dla tego silnika podobno normalne.

  • #25 14 Maj 2015 20:31
    anonim29
    Poziom 9  

    Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd.

    Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki. Kupiłem kolejną identyczną Delphi c20009-12b1 i od lutego żadne błędy nie wystąpiły. Niestety w dzisiejszych czasach nie można mieć zaufania nawet do nowych części.

  • #26 15 Maj 2015 08:47
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jakiej firmy była ta cewka?
    Ja wyznaję zasadę zakładania oryginalnych części, takich jak cewki, czujniki wałka, wału itp.
    Zazwyczaj wychodzi to taniej niż montaż zamiennika.

  • #27 15 Maj 2015 12:51
    anonim29
    Poziom 9  

    "grala1" Ja również nie szukam pozornych oszczędności i zarówno pierwsza wadliwa cewka jak i kolejna, która działa bez problemu to był ten sam model Delphi c20009-12b1 czyli oryginał za 340 zł kupiony w sklepie "Motostacja". Obie cewki oryginalnie zapakowane i zapieczętowane hologramem bez śladów używania.

    Po prostu miałem pecha i pierwszy egzemplarz był wadliwy co zostało potwierdzone przez sklep i dostałem zwrot kosztów zakupu. Musiałem kupić drugą aby móc użytkować auto bo procedura reklamacyjna trwa około miesiąca (nie był to zwrot w ramach 14 dni).

    Piszę o tym wszystkim po to aby osoby mające podobny problemy nie wymieniały pochopnie połowy osprzętu silnika czy komputera ECU. Zwłaszcza że wadliwa cewka dziwnie się zachowywała (raz działała normalnie kilkadziesiąt kilometrów, a raz nie) co opisałem wyżej przez co usterka była trudna do zdiagnozowania.

    Na kolejnej nowej cewce przejechałem już 8 tys km i żaden błąd z nią związany nie wystąpił.

    Generalnie te silniki Z16XEP są bardzo kapryśne poprzez system twinport i często błędy podawane przez komputer wprowadzają w błąd np. słynny w tym silniku błąd ubogiej mieszanki 017152 za co obwinia się wtryskiwacze i ciśnienie paliwa oraz wypadania zapłonu na poszczególnych cylindrach 030000, 030100, 030200, 030300, 030400, 031400,130000 za co obwinia się zwykle cewkę zapłonową, świece itp. są spowodowane zatkaniem kanalików recyrkulacji spalin w kolektorze ssącym. Jest to opisane w innym wątku:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091333-30.html#13830090

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME