Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL Omega B XEV - Omega B 2.0 16v czujnik położenia wałków.

01 Lut 2017 21:36 1470 17
  • Poziom 6  
    Witam.
    Ze 2 miesiące temu robiłem swap silnika z Vectry b 2.0 16v do mojej Omegi B 2.0 16v.
    Miałem wiele błędów do usunięcia. Pozbyłem się następujących:
    -grzanie sondy
    -immo
    -czujnik położenia wału(zamieniony ze starego silnika)
    -brak iskry na 2i3 cylindrze
    -problem z instalacją (masa prawdopodobnie dobrze nie łączyła)
    Wszystko pięknie lecz nie mogę się pozbyć błędu Czujnika wałków rozrządu tkwi on już 2 miesiące. Od tego czasu wymieniłem na nowy, zamieniłem na swój stary, zamieniłem z vectry b w 100% sprawny też nic nie pomogło.
    Sprawdziłem rezystencje
    nowy jak i stary mają bardzo podobne odczyty
    1-2 13.6oma
    1-3 13.5oma
    2-3 1.8oma
    Moje przypuszczenia:
    -Ecu może coś nie tak skoro swap bez innego ecu(z elektryki słaby jestem)
    -inne koła zębate wałków ? w złym momencie podają sygnał do czujnika i komputer to odrzuca ?
    Prosiłbym o pomoc.
  • Poziom 43  
    Czujnik oryginalne Siemens?
  • Poziom 6  
    Używany siemens. Nowy podróba za 150zł podajrze. Nie pamietam firmy. Mają tak samą rezystencje. Po za Tym mieniałem też z innej omy w 100% sprawny siemensa bez skutku.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 6  
    0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
    Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev. Ale ecu nie było zmieniane z vectry w sumie nwm czy nawet by pasowało. kupiłem goły silnik bez osprzętu w ciemno za 300zł chodzi ładnie tylko
    jest ten problem z czujnikiem cały czas.
    O co Ci chodzi z klinem na wale?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak jest ścięty klin pod kołem na wale od strony rozrządu to wtedy będzie podobnie.
    Gdyby podpiąć pod oscyloskop to było by widać czy sygnał jest ok i czy jest zsynchronizowany z czujnikiem wału.
  • Poziom 6  
    robokop napisał:
    Silniki nie są te same, różnią się. Czujniki też - zobacz nr. OEM.

    Gdzie ten nr sie znajduje ? Po za tym stary silnik na złomie dawno pewnie przetopili.
  • Moderator Samochody
    murek1199 napisał:
    Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev.

    Omegi do 96r. miały Simtec 56.1, później 56.5, Vectry miały tylko ten nowszy. 56.1 i 56.5 mają kompletnie inne (zasada działania) czujniki wału i wałka.
  • Poziom 6  
    ociz napisał:
    murek1199 napisał:
    Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev.

    Omegi do 96r. miały Simtec 56.1, później 56.5, Vectry miały tylko ten nowszy. 56.1 i 56.5 mają kompletnie inne czujniki wału i wałka.

    No dobra tylko czujniki mam z omegi z simtecem 56.1

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zastanawia mnie jedno czy koła zębate nie dają może innych impulsów ? Skoro silnik z vectry z simtecem 56.5
  • Poziom 6  
    Ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić co pomierzyć ?
  • Poziom 32  
    ociz napisał:
    murek1199 napisał:
    Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev.

    Omegi do 96r. miały Simtec 56.1, później 56.5, Vectry miały tylko ten nowszy. 56.1 i 56.5 mają kompletnie inne (zasada działania) czujniki wału i wałka.

    robokop napisał:
    Silniki nie są te same, różnią się. Czujniki też - zobacz nr. OEM.

    Górne czujniki niczym się nie rózniły, zawsze tam był fazowo- indukcyjny z modulacją częstotliwości. Jedyna różnica jaka była to od simteca Ms70 wprowadzili inną wtyczkę, owalną zamiast prostokątnej. Dolne czujniki różniły się, albo indukcyjny alb hall.
    Jak sądzę mam błąd P0340. Trzeba sprawdzić kilka rzeczy- czy simtec generuje napięcie zasilające czujnik wałka. Prośba do autora tematu- bo sądzę, że oscyloskopu nie ma- proszę przygotować sobie jakąś słuchawkę. Idealna by była stara wkładka WT66 ze starego telefonu, wystarczą też słuchawki jakie podpina się do komputera.
  • Poziom 6  
    Dobrze jutro sprawdzę czy daje napięcie. Ze słuchawkami nie mam problemu jak i z głosniczkiem ze starego telefonu.
  • Moderator Samochody
    Bieda z nędzą napisał:
    Górne czujniki niczym się nie rózniły, zawsze tam był fazowo- indukcyjny z modulacją częstotliwości.

    Nie prawda. Czujniki są inne, 56.1 ma zwykły indukcyjny.
  • Poziom 6  
    A skąd mam się dowiedzieć jaki ja mam ? Napewno są oba owalne.
  • Poziom 43  
    murek1199 napisał:
    chodzi ładnie tylko
    jest ten problem z czujnikiem cały czas.


    Kolego a wkręca ci się na obroty powyżej 4000obr.min w ogóle czy tak dla zgrywy klepiesz posty?
  • Poziom 43  
    Cały problem będzie leżał w różnych Simtecach lub rozpadniętej wiązce na głowicy.