Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

Petroniusz1976 14 Nov 2017 17:29 2580 19
Testo
  • #1
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Witam, proszę o pomoc w rozwikłaniu ciekawostki. Kupilem na jednym z dostępnych stron chinskiej produkcji skuter elektryczny trójkołowy 500W 48V. Taki jak w wypożyczalniach dla turystow w kurortach nadmorskich. Z przednim napędem w 16calowym kole. Jeździ się głównie na stojąco, ale jest możliwość zamontowania siodełka. Ładny, czerwony, lśniący.....I niestety z brakiem możliwości naładowania. Ładowarka święci diodą na zielono i nic więcej. Fabrycznie naładowane akusie dają tylko sygnał ,,dźwięk'' dzwonka nawet jest tak jakby chciał ruszyć i nic wrażenie rozładowanych akumulatorów. Chinole sie wypieły na mnie i zostałem z niczym. RRRRRRaaaatttuuunku krzyczę bo niestety elektryk Ze mnie kiepski. Nie wiem od czego zacząć... ponad dwa tysie utopione i chce mi się wyć. Proszę o pomoc może ktoś z Was miał taki przypadek i podzieli się jakimś rozwiązaniem co jest zepsute.? Akumulatory wydają się sprawne. Zakupiłem już nową ładowarkę zobaczymy czy pomoże. Pozdrawiam i czekam na ratunek.
    Do miłego napisania.
    17.11.17r udało mi się znaleźć przyczynę ładowarka miała odlutowany kabelek. Ale pojawił się nowy😣😣😣w papierach jest napisane że ląduje się od 4 do 6 H A tu niespodzianka po około 2 H ładowarka naładowania i zapalił się Zielone światełko. Wsiadam jadę 1 km i koniec😥😥😥 wracam do domu piechotą. Włączyłem jeszcze raz i znowu po około 2h naladowany. Jadę tym razem o pół kilometra dalej. Dalej zasięg ma wiele do życzenia ponieważ w papierach opisano że przynajmniej 15km!!! Włączyłem jeszcze raz zobaczymy czy tym razem będzie dalej. Sprawdziłem aku to zielone chińskie 4 akumulatory znalazłem na nich tylko znaczek Pb. Reszta to chińskie hieroglify. Trudno znaleźć inne parametry. Jutro je wymontuje i zobaczę może pod spodem będzie coś opisane. Na razie mam pytanie czy to normalne objawy czy może nasuwa Wam się jakaś usterka do głowy?
  • Testo
  • Helpful post
    #2
    aaanteka
    Level 40  
    Na początek zapinasz miernik uniwersalny na zakresie woltomierza zakres do 200V i podłączasz ładowarkę oryginalną. Woltomierz powinien wskazać niewielki wzrost napięcia spowodowany płynięciem prądu ładowania. Uwaga na początku procesu może być odwrotnie w związku z zastosowanym balanserem wyrównującym rozładowanie ogniw ale to dla określonego typu ogniw( nic o tym nie napisałeś).
    W przypadku prawidłowego ładowania i osiągnięcia naładowania akumulatora utrzymywanie się stanu obecnego przy uruchomieniu wskazywało będzie na usterkę modułu drivera sinika ( tranzystory).
  • #3
    pablo666gliwice
    Level 13  
    Z doświadczenia Chinole używają zamiast czystej miedzi przewody CCA które po czasie rdzeń rozsypuje się w proszek i bardzo słabo przewodzą prąd Miernik niby pokazuje jakieś napięcie na końcu przewodu ale przy obciążeniu spada do 0 Przed wymianą kabli oczywiście najpierw należy zdiagnozować elektronikę ;)
  • #4
    Petroniusz1976
    Level 6  
    17.11.17r udało mi się znaleźć przyczynę ładowarka miała odlutowany kabelek. Ale pojawił się nowy problem😣😣😣w papierach jest napisane że ładuje się od 4 do 6 h. A tu niespodzianka po około 2 h ładowarka naładowała i zapaliła się zielona dioda. Wsiadam jadę 1 km i koniec😥😥😥 wracam do domu piechotą. Włączyłem jeszcze raz i znowu po około 2h naladowany. Jadę tym razem o pół kilometra dalej. Dalej zasięg ma wiele do życzenia ponieważ w papierach opisano że przynajmniej 15km!!! Włączyłem jeszcze raz zobaczymy czy tym razem będzie dalej. Sprawdziłem aku to zielone chińskie 4 akumulatory znalazłem na nich tylko znaczek Pb. Reszta to chińskie hieroglify. Trudno znaleźć inne parametry. Jutro je wymontuje i zobaczę może pod spodem będzie coś opisane. Na razie mam pytanie czy to normalne objawy czy może nasuwa Wam się jakaś usterka do głowy?
  • Helpful post
    #5
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Jakie napięcie po naładowaniu ma akumulator, a jakie gdy przestaje jechać? Możliwości są dwie - złomowy akumulator (do wymiany) albo źle ustawione napięcie wyjściowe ładowarki. Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.
  • Testo
  • #6
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    398216 Usunięty wrote:
    Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.
    Tu akurat zgoda. Ostatnio kupiłem nowy chiński akumulator żelowy 12 V /36 Ah dość tani i niestety wylądował w śmietniku.
  • #7
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Po 6 ladowaniu, dopompowaniu kół, zasięg wzrósł do 4,26km. Idę sprawdzić czy nadal rośnie. Jeżeli zasięg ma cały czas rosnąć aż do 20 razy to zasięg mam nadzieję powinien wzrosnąć do 8-10km.
    Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

    Dodano po 4 [minuty]:

    Niestety po 7 razie nadal 4.30km zasięgu😣😣z tego co zaobserwowane to chyba chinol zaoszczedził na akumulatorach🤔🤔🤔 albo sterownik jest do du....y. Po Okolo 2.5h ładowarka się wyłącza. 4.30 zasięgu??? Myślę że aku ma gdzieś około 7,2 Ah. Co Wy na to?......
  • #8
    aaanteka
    Level 40  
    aaanteka wrote:
    Na początek zapinasz miernik uniwersalny na zakresie woltomierza zakres do 200V i podłączasz ładowarkę oryginalną.

    398216 Usunięty wrote:
    akie napięcie po naładowaniu ma akumulator, a jakie gdy przestaje jechać? Możliwości są dwie - złomowy akumulator (do wymiany) albo źle ustawione napięcie wyjściowe ładowarki. Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.

    NADAL NIE WIEMY JAKI DOKŁADNIE MASZ TYP AKUMULATORA ,JAKI JEST PRĄD ŁADOWANIA I NAPIĘCIE KOŃCOWE ŁADOWANIA , DO JAKIEGO NAPIĘCIA AKUMULATOR SIĘ ROZŁADOWUJE?
  • #9
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Obiecuję poprawę. Mam cztery akumulatory spróbuje znaleźć miejsce sprawdzenia i obiecuję że następnym razem będzie więcej szczegółów. Narazie znowu się ładuje. Sprawdzę po i po jeździe. Pozdrawiam i przepraszam za Janusza.😁
  • #10
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Mam już kilka pomiarów:
    1. Akumulatory po naladowaniu 52,6 na wyświetlaczu miernika uniwersalnego z przełącznikiem ustawionym na 200V.
    2. po rozladowaniu 49.5
    3. Ładowarka 53.3
    4. Zamierzone po podłączeniu ładowarki na kostce miedzy sterownikiem a akumulatorem 56.2
    5 na zdjeciu poniżej połączenie akumulatorów i to co na nich jest napisane. 6-14??? Z tego co patrzyłem na allegro to wynikałoby że pierwsza wartość to pojemność a druga to napięcie?
  • #11
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Aaaa i zapomniałem napisać że w środę naładowalem około 16tej na full A dzisiaj czyli w piątek o 9tej przejechałem tylko 3.30km!!! No i pomiary odbyły się dzisiaj.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Potwierdziłem silnik ma wugrawerowana móc 500W napięcie 48V sterownik natomiast Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

    Dodano po 29 [minuty]:

    Mam ochotę kupić nowe aku żelowe bije się z myślami czy 18ah waży 5.0kg za 89,- czy 26ah 8.0kg za 149,-. Czy różnica będzie mocno wyczuwalne i Czy w ogóle będzie? No i Czy sterownik 450W do silnika 500W może być? Na alli widziałem sterowniki o parametrach 500W i 26 A około 100 zł.
  • #12
    Wlodek22
    Level 30  
    Sprawdź napięcie na poszczególnych akumulatorach pod koniec cyklu ładowania. Może masz uszkodzony jeden akumulator, choć i tak najlepiej wymienić wszystkie na raz.
  • #13
    aaanteka
    Level 40  
    Należy sprawdzić jak również ładować , każdy akumulator osobno . Oczywiście należy użyć innej ładowarki i cykl ładowania/rozładowania powtórzyć z różnymi prądami ,kilkakrotnie .
  • #15
    slawko_k
    Level 34  
    Quote:
    Mam już kilka pomiarów:
    1. Akumulatory po naladowaniu 52,6 na wyświetlaczu miernika uniwersalnego z przełącznikiem ustawionym na 200V.
    2. po rozladowaniu 49.5


    49,5V rozładowane??
    Coś chyba źle mierzysz.

    Włącz zasilanie naciśnij hamulec, dodaj trochę gazu żeby obciążyć akumulator i zmierz wtedy na każdym akumulatorze z osobna. Możliwe że tylko 1 jest uszkodzony.

    Ile one mają Ah? jeśli nic nie pisze to po gabarytach porównaj z nowymi.

    Jeśli masz zmieniać to zmień od razu na litowe.
    Zapłacisz trochę więcej a będziesz miał większy zasięg, mniejszą wagę, lepszego kopa i kilka lat ci posłużą a nie bujać się co 2 lata z żelami.

    Jeśli jednak postanowisz kupić zele to kup jakieś do pojazdów elektrycznych a nie do "kasy fiskalnej".
  • #16
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    slawko_k wrote:
    Włącz zasilanie naciśnij hamulec, dodaj trochę gazu żeby obciążyć akumulator
    Yhy, doskonale, tylko że naciśnięcie hamulca odcina zasilanie silnika ( wejście z wyłącznika lamp stopu jest także podłączone do sterownika). Panie dy_Skuter :D
  • #17
    slawko_k
    Level 34  
    No to stań przy krawężniku. Na to samo wyjdzie.
  • #18
    kkknc
    Level 43  
    Nie uwzględniając spadku napięcia i oporności wewnętrznej ogniwa to te akumulatory powinny wystarczyć na 36minut pracy z pełną mocą. W praktyce to raczej 20minut. Naładuj każdy z tych akumulatorów osobną i rozładuj nawet żarówka do napięcia końcowe. Licząc czas i moc żarówki poznasz pojemność poszczególnych akumulatorów.
  • #19
    web69
    Level 31  
    Co za bzdury... który akumulator kwasowy obciążony prądem prawie 2C ma znamionową pojemność? Przy 20 godzinowym prądzie rozładowania, to i owszem, ale w przypadku chińskich akumulatorów 14Ah to raczej kilka minut. Z opisu autora wynika że akumulatory są zbyt małej pojemności, albo sterownik za wcześnie je odłącza...
  • #20
    pitrel
    Level 18  
    Co to za archeo? Wpis z 2017 roku, a autor ostatnio logował sie kilka miesięcy temu.