Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

Petroniusz1976 14 Nov 2017 17:29 2952 19
  • #1
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Witam, proszę o pomoc w rozwikłaniu ciekawostki. Kupilem na jednym z dostępnych stron chinskiej produkcji skuter elektryczny trójkołowy 500W 48V. Taki jak w wypożyczalniach dla turystow w kurortach nadmorskich. Z przednim napędem w 16calowym kole. Jeździ się głównie na stojąco, ale jest możliwość zamontowania siodełka. Ładny, czerwony, lśniący.....I niestety z brakiem możliwości naładowania. Ładowarka święci diodą na zielono i nic więcej. Fabrycznie naładowane akusie dają tylko sygnał ,,dźwięk'' dzwonka nawet jest tak jakby chciał ruszyć i nic wrażenie rozładowanych akumulatorów. Chinole sie wypieły na mnie i zostałem z niczym. RRRRRRaaaatttuuunku krzyczę bo niestety elektryk Ze mnie kiepski. Nie wiem od czego zacząć... ponad dwa tysie utopione i chce mi się wyć. Proszę o pomoc może ktoś z Was miał taki przypadek i podzieli się jakimś rozwiązaniem co jest zepsute.? Akumulatory wydają się sprawne. Zakupiłem już nową ładowarkę zobaczymy czy pomoże. Pozdrawiam i czekam na ratunek.
    Do miłego napisania.
    17.11.17r udało mi się znaleźć przyczynę ładowarka miała odlutowany kabelek. Ale pojawił się nowy😣😣😣w papierach jest napisane że ląduje się od 4 do 6 H A tu niespodzianka po około 2 H ładowarka naładowania i zapalił się Zielone światełko. Wsiadam jadę 1 km i koniec😥😥😥 wracam do domu piechotą. Włączyłem jeszcze raz i znowu po około 2h naladowany. Jadę tym razem o pół kilometra dalej. Dalej zasięg ma wiele do życzenia ponieważ w papierach opisano że przynajmniej 15km!!! Włączyłem jeszcze raz zobaczymy czy tym razem będzie dalej. Sprawdziłem aku to zielone chińskie 4 akumulatory znalazłem na nich tylko znaczek Pb. Reszta to chińskie hieroglify. Trudno znaleźć inne parametry. Jutro je wymontuje i zobaczę może pod spodem będzie coś opisane. Na razie mam pytanie czy to normalne objawy czy może nasuwa Wam się jakaś usterka do głowy?
  • Helpful post
    #2
    aaanteka
    Level 42  
    Na początek zapinasz miernik uniwersalny na zakresie woltomierza zakres do 200V i podłączasz ładowarkę oryginalną. Woltomierz powinien wskazać niewielki wzrost napięcia spowodowany płynięciem prądu ładowania. Uwaga na początku procesu może być odwrotnie w związku z zastosowanym balanserem wyrównującym rozładowanie ogniw ale to dla określonego typu ogniw( nic o tym nie napisałeś).
    W przypadku prawidłowego ładowania i osiągnięcia naładowania akumulatora utrzymywanie się stanu obecnego przy uruchomieniu wskazywało będzie na usterkę modułu drivera sinika ( tranzystory).
  • #3
    pablo666gliwice
    Level 14  
    Z doświadczenia Chinole używają zamiast czystej miedzi przewody CCA które po czasie rdzeń rozsypuje się w proszek i bardzo słabo przewodzą prąd Miernik niby pokazuje jakieś napięcie na końcu przewodu ale przy obciążeniu spada do 0 Przed wymianą kabli oczywiście najpierw należy zdiagnozować elektronikę ;)
  • #4
    Petroniusz1976
    Level 6  
    17.11.17r udało mi się znaleźć przyczynę ładowarka miała odlutowany kabelek. Ale pojawił się nowy problem😣😣😣w papierach jest napisane że ładuje się od 4 do 6 h. A tu niespodzianka po około 2 h ładowarka naładowała i zapaliła się zielona dioda. Wsiadam jadę 1 km i koniec😥😥😥 wracam do domu piechotą. Włączyłem jeszcze raz i znowu po około 2h naladowany. Jadę tym razem o pół kilometra dalej. Dalej zasięg ma wiele do życzenia ponieważ w papierach opisano że przynajmniej 15km!!! Włączyłem jeszcze raz zobaczymy czy tym razem będzie dalej. Sprawdziłem aku to zielone chińskie 4 akumulatory znalazłem na nich tylko znaczek Pb. Reszta to chińskie hieroglify. Trudno znaleźć inne parametry. Jutro je wymontuje i zobaczę może pod spodem będzie coś opisane. Na razie mam pytanie czy to normalne objawy czy może nasuwa Wam się jakaś usterka do głowy?
  • Helpful post
    #5
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Jakie napięcie po naładowaniu ma akumulator, a jakie gdy przestaje jechać? Możliwości są dwie - złomowy akumulator (do wymiany) albo źle ustawione napięcie wyjściowe ładowarki. Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.
  • #6
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    398216 Usunięty wrote:
    Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.
    Tu akurat zgoda. Ostatnio kupiłem nowy chiński akumulator żelowy 12 V /36 Ah dość tani i niestety wylądował w śmietniku.
  • #7
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Po 6 ladowaniu, dopompowaniu kół, zasięg wzrósł do 4,26km. Idę sprawdzić czy nadal rośnie. Jeżeli zasięg ma cały czas rosnąć aż do 20 razy to zasięg mam nadzieję powinien wzrosnąć do 8-10km.
    Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

    Dodano po 4 [minuty]:

    Niestety po 7 razie nadal 4.30km zasięgu😣😣z tego co zaobserwowane to chyba chinol zaoszczedził na akumulatorach🤔🤔🤔 albo sterownik jest do du....y. Po Okolo 2.5h ładowarka się wyłącza. 4.30 zasięgu??? Myślę że aku ma gdzieś około 7,2 Ah. Co Wy na to?......
  • #8
    aaanteka
    Level 42  
    aaanteka wrote:
    Na początek zapinasz miernik uniwersalny na zakresie woltomierza zakres do 200V i podłączasz ładowarkę oryginalną.

    398216 Usunięty wrote:
    akie napięcie po naładowaniu ma akumulator, a jakie gdy przestaje jechać? Możliwości są dwie - złomowy akumulator (do wymiany) albo źle ustawione napięcie wyjściowe ładowarki. Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora.

    NADAL NIE WIEMY JAKI DOKŁADNIE MASZ TYP AKUMULATORA ,JAKI JEST PRĄD ŁADOWANIA I NAPIĘCIE KOŃCOWE ŁADOWANIA , DO JAKIEGO NAPIĘCIA AKUMULATOR SIĘ ROZŁADOWUJE?
  • #9
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Obiecuję poprawę. Mam cztery akumulatory spróbuje znaleźć miejsce sprawdzenia i obiecuję że następnym razem będzie więcej szczegółów. Narazie znowu się ładuje. Sprawdzę po i po jeździe. Pozdrawiam i przepraszam za Janusza.😁
  • #10
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Mam już kilka pomiarów:
    1. Akumulatory po naladowaniu 52,6 na wyświetlaczu miernika uniwersalnego z przełącznikiem ustawionym na 200V.
    2. po rozladowaniu 49.5
    3. Ładowarka 53.3
    4. Zamierzone po podłączeniu ładowarki na kostce miedzy sterownikiem a akumulatorem 56.2
    5 na zdjeciu poniżej połączenie akumulatorów i to co na nich jest napisane. 6-14??? Z tego co patrzyłem na allegro to wynikałoby że pierwsza wartość to pojemność a druga to napięcie?
  • #11
    Petroniusz1976
    Level 6  
    Aaaa i zapomniałem napisać że w środę naładowalem około 16tej na full A dzisiaj czyli w piątek o 9tej przejechałem tylko 3.30km!!! No i pomiary odbyły się dzisiaj.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Potwierdziłem silnik ma wugrawerowana móc 500W napięcie 48V sterownik natomiast Skuter elektryczny trójkołowy chińczyk nowy brak możliwości naładowania

    Dodano po 29 [minuty]:

    Mam ochotę kupić nowe aku żelowe bije się z myślami czy 18ah waży 5.0kg za 89,- czy 26ah 8.0kg za 149,-. Czy różnica będzie mocno wyczuwalne i Czy w ogóle będzie? No i Czy sterownik 450W do silnika 500W może być? Na alli widziałem sterowniki o parametrach 500W i 26 A około 100 zł.
  • #12
    Wlodek22
    Level 30  
    Sprawdź napięcie na poszczególnych akumulatorach pod koniec cyklu ładowania. Może masz uszkodzony jeden akumulator, choć i tak najlepiej wymienić wszystkie na raz.
  • #13
    aaanteka
    Level 42  
    Należy sprawdzić jak również ładować , każdy akumulator osobno . Oczywiście należy użyć innej ładowarki i cykl ładowania/rozładowania powtórzyć z różnymi prądami ,kilkakrotnie .
  • #15
    slawko_k
    Level 34  
    Quote:
    Mam już kilka pomiarów:
    1. Akumulatory po naladowaniu 52,6 na wyświetlaczu miernika uniwersalnego z przełącznikiem ustawionym na 200V.
    2. po rozladowaniu 49.5


    49,5V rozładowane??
    Coś chyba źle mierzysz.

    Włącz zasilanie naciśnij hamulec, dodaj trochę gazu żeby obciążyć akumulator i zmierz wtedy na każdym akumulatorze z osobna. Możliwe że tylko 1 jest uszkodzony.

    Ile one mają Ah? jeśli nic nie pisze to po gabarytach porównaj z nowymi.

    Jeśli masz zmieniać to zmień od razu na litowe.
    Zapłacisz trochę więcej a będziesz miał większy zasięg, mniejszą wagę, lepszego kopa i kilka lat ci posłużą a nie bujać się co 2 lata z żelami.

    Jeśli jednak postanowisz kupić zele to kup jakieś do pojazdów elektrycznych a nie do "kasy fiskalnej".
  • #16
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    slawko_k wrote:
    Włącz zasilanie naciśnij hamulec, dodaj trochę gazu żeby obciążyć akumulator
    Yhy, doskonale, tylko że naciśnięcie hamulca odcina zasilanie silnika ( wejście z wyłącznika lamp stopu jest także podłączone do sterownika). Panie dy_Skuter :D
  • #17
    slawko_k
    Level 34  
    No to stań przy krawężniku. Na to samo wyjdzie.
  • #18
    kkknc
    Level 43  
    Nie uwzględniając spadku napięcia i oporności wewnętrznej ogniwa to te akumulatory powinny wystarczyć na 36minut pracy z pełną mocą. W praktyce to raczej 20minut. Naładuj każdy z tych akumulatorów osobną i rozładuj nawet żarówka do napięcia końcowe. Licząc czas i moc żarówki poznasz pojemność poszczególnych akumulatorów.
  • #19
    web69
    Level 32  
    Co za bzdury... który akumulator kwasowy obciążony prądem prawie 2C ma znamionową pojemność? Przy 20 godzinowym prądzie rozładowania, to i owszem, ale w przypadku chińskich akumulatorów 14Ah to raczej kilka minut. Z opisu autora wynika że akumulatory są zbyt małej pojemności, albo sterownik za wcześnie je odłącza...
  • #20
    pitrel
    Level 22  
    Co to za archeo? Wpis z 2017 roku, a autor ostatnio logował sie kilka miesięcy temu.