Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo - opinie o tym samochodzie?

E8600 11 Sty 2018 16:35 2628 37
  • #1 11 Sty 2018 16:35
    E8600
    Poziom 35  

    Rozglądam się od jakiegoś czasu za małym ale 5 osobowym autem (hatchback w LPG). Docelowo rozglądam się za golfem 4 (mój opis) ale rozważam też fiata stilo. Z tego co znalazłem to należy szukać silników 1,2 lub 1,4 gdyż 1,6 - 1,8 lubią pić olej. Drugą bolączką Stilo jest koszt naprawy/regeneracji elektrycznego wspomagania kierownicy "City" ok 1000zł?
    Różnica jest taka, że w podobnych pieniądzach co Golf to Stilo będzie 4-6 lat młodsze. Co sądzicie o blachach w tym samochodzie? Jak tam z ocynkiem? Pytam bo to auto prosto z salony było dość drogie wiec może lepiej dopracowane niż punto?
    W stilo skłaniał bym się do silnika 1,4 95KM.
    Miał lub ma ktoś takie autko? Jak jest z korozją i wszechobecną elektryką?

    Stilo można dostać z pierwszych rak w normalnych pieniądzach. Miał ktoś ten silnik fiata 1,4 16V 95KM? Duże to robi przebiegi zanim trzeba silnik remontować (dosyć wysilony moim zdaniem)?

    0 29
  • #2 11 Sty 2018 16:43
    robokop
    Moderator Samochody

    Za stilo przemawia przede wszystkim to, że będzie miało przebieg z 0,5mln niższy niż golf. Blachy w sumie nie złe, nie najgorzej się prezentuje design plus wykonanie. No i będzie tańsze w zakupie niż Golf. Co do silników - olej żrą wszystkie, z tym że jedne mniej, inne więcej. Pozostaje dokładna weryfikacja tego co się upatrzyło.

    0
  • #3 11 Sty 2018 16:59
    E8600
    Poziom 35  

    robokop napisał:
    Za stilo przemawia przede wszystkim to, że będzie miało przebieg z 0,5mln niższy niż golf.

    Dokładnie. Golfy co mogą mieć realny przebieg cena kosmos za 18-20 letnie auto.

    Wersja 3 drzwiowa duża ładniejsza od golfa dodatkowo można spotkać z panoramicznym dachem.

    Fiat Stilo - opinie o tym samochodzie?

    Części też tańsze do fiata.

    0
  • #4 11 Sty 2018 21:42
    Pablo1964
    Moderator

    Bardzo udany był też turbodiesel 1,9 JTD. Żywotność niemal porównywalna to 1,9 TDI Volkswagena a wyższa kultura pracy (common rail). Tylko w tym przypadku nie ma co liczyć na niski przebieg (nie mylić ze stanem licznika).

    0
  • #5 11 Sty 2018 22:01
    robokop
    Moderator Samochody

    Pablo1964 napisał:
    Bardzo udany był też turbodiesel 1,9 JTD. Żywotność niemal porównywalna to 1,9 TDI Volkswagena a wyższa kultura pracy (common rail).

    Udany jest, owszem - ale nie ma co porównywać z żywotnością starych TDI. Szczególnie w kwestii samego układu paliwowego - CR od zawsze był bardzo wrażliwy na jakość paliwa i drogi w naprawach.

    0
  • #6 11 Sty 2018 22:45
    E8600
    Poziom 35  

    Wim, że u nas diesle w modzie ale mi osobiście nie pasują. Silnik ma być wolnossący w LPG bez udziwnień jak 1,6 8V SR z golfa (jak dobrze kojarzę bezkolizyjny rozrząd). Szukam młodszej alternatywy dla golfa IV, który w lubelskim ceni się wyżej niż passat B5 czy audi A4 b5. Ludziom widocznie wychodzą bokiem aluminiowe wielo-wahacze na polskich drogach.



    Ktoś miał dłuższą przygodę ze Stilo? Jak tam z elektryką nie szaleje.
    Ewentualnie może, któryś z kolegów podpowie jakieś inne autko, które:
    - ma dobry ocynk i nie boi się korozji pomimo sezonowania pod chmurką,
    - prosty wolnossący silnik, który lubi LPG,
    Budżet do 7tys.

    0
  • #7 28 Sty 2018 07:02
    iron64
    Spec Overclocking

    Osobiście mam stilo 1,6 z lpg i maree 1,9jtd.
    Stilo jest fajne i troche przyjemniejsze w prowadzeniu. Korozja nie występuje w tym modelu a mój jest z 2002 roku i mimo parkowania pod chmurką i jazdy zimą zero kłopotów z korozją. Osobiście uważam to za największą zaletę stilona. Wszystko da się naprawić ale z ruda nie wygrasz.
    Elektryka - różnie bywa. Czasami błędy z czapy przyznaję, ale to na ogół pieroły. Nigdy nic poważnego mi się nie przytrafiło, niemniej trzeba pamiętac o przeniesieniu ecu z silnika w inne miejsce. Fiat dał ciała na maxa umieszczając ecu w zasadzie bezpośrednio na silniku, przez co dochodzi do przegrzania i usterek bga. Jeśli przeniesiemy ecu w inne miejsce (oczywiście zanim dojdzie do usterki) problem rozwiązany. Dla mnie stilon to bardzo dobre auto. Głównie dlatego że rdza się go nie trzyma. Zauważ że nie napisałem, że bezawaryjne, bo takich samochodów po prostu nie ma, ale jego awarie są tanie w naprawie i w zasadzie każdy może to zrobić.
    Olej, no zadarza się że muszę dolać między wymianami, ale nie nazwał bym tego piciem oleju. Jak często ganiam po autostradzie to dolewam trochę, ale nie jest to więcej niż 0,4l na wymianę. jeśli smigam po mieście nie dolewam nic. Jednak moje zdanie w tym temacie jest takie, że wszystko zalezy jaki olej się stosuje.

    0
  • #9 29 Sty 2018 03:57
    iron64
    Spec Overclocking

    9,5-10 l lpg jeżdżąc po Łodzi a to mocno zakorkowane miasto. Na trasie w zasadzie podobnie bo łącznik między fotelem a kierownicą mi nawala i nie może jechać spokojnie ;)

    0
  • #10 29 Sty 2018 06:22
    alien90fr
    Poziom 25  

    Mam pytanie jak sprawdza się zawieszenie? Czuć każda dziurę?

    0
  • #11 29 Sty 2018 07:16
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zawieszenie, jeśli sprawne, jest bardziej komfortowe niż w Golfie, ale zapewnia precyzyjne prowadzenie, oczywiście mówimy o normalnej jeździe, nie jakiś street racing. Elektryka to milion błędów znikąd, często znikających samych od siebie, przypadki unieruchomienia auta przez elektronikę rzadkie. Nieszczęsne sterowniki na silniku i błędy przepustnicy w 1,6. Korozji praktycznie brak. Czasem wilgoć w skrzynce bezpieczników pod maską, jak jest tam brud, kurz, błoto i syf, spodziewaj się problemów. Pokrywa częstocźle siadała. Aha, no i wymiana żarówek z przodu zwłaszcza lewa strona w JTD ☠☠☠

    0
  • #12 29 Sty 2018 13:45
    alien90fr
    Poziom 25  

    A jaki najlepszy silnik pod LPG? I żeby to w miarę przyspieszało😋?

    0
  • #13 29 Sty 2018 14:10
    E8600
    Poziom 35  

    alien90fr napisał:
    A jaki najlepszy silnik pod LPG? I żeby to w miarę przyspieszało😋?

    Zapewne 1,8 133 KM. Nie wiem jak 1,8 znosi LPG?

    Ja celuje w 1,4 ze względy na łatwość wymiany paska rozrządu natomiast w 1,6 ustawienie bez blokad nie wchodzi w grę a blokady muszą być oryginalne. Drugim argumentem silnika 1,4 jest niższe OC.


    Link


    Z typowych usterek znalezionych w internecie:
    - pękający alternator (obudowa) osłona przed wodą od spodu złatiwa sprawę;
    - droga naprawa wspomagania CITY;
    - lubi korodować pod osłoną termiczną tłumika;
    - cyrki z elektroniką jeśli auto było po zalaniu;
    - pękające sprężyny w zawieszeniu potrafiły rozerwać oponę (wadliwe sprężyny) ale w tylu letnik aucie zapewne już są wymienione a sam fiat montował osłony sprężyn na gwarancji poprawiając bezpieczeństwo;


    Zalety to bogate wyposażenia mnóstwo udogodnień jak: grzane fotele/szyby/lusterka, klimatyzowany schowek, 2 strefowa klimatyzacja; przesuwana tylna kanapa = powiększenie bagażnika, przyzwoite zawieszenie oraz wspomaganie CITY jak działa jest jak najbardziej na plus. W bogatszych wersjach jest składany szklany dach z roletą normalnie auto wyposażone jakby była to inna marka. Wszystko zależy od wersji wyposażenia.
    Kolejnym plusem jest, że bardzo łatwo do seryjnego radia dorobić AUX, czytnik USB/SD a nawet bluetooth jeśli cokolwiek ma się pojęcie o elektronice.

    Widzę, że kolega też zainteresowało Stilo. :)

    Wie ktoś jak ze skrzyniami biegów w tym wozidełku, jaka trwałość/precyzyjność? Wiem tylko że w 1,4 można trafić 6 biegową natomiast w większym 1,6 są 5 biegowe ale nie jest to reguła.

    0
  • #14 29 Sty 2018 15:01
    alien90fr
    Poziom 25  

    Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad Stilo. Cena niska w porównaniu do bardziej znanych marek a auto lepiej wyposażone i małe zainteresowanie młodych kierowców zwiększa szanse kupienia niezajechanego egzemplarza 😀

    1
  • #15 29 Sty 2018 15:16
    E8600
    Poziom 35  

    Dokładnie tak. Zanim się jeszcze zdecydowałem na Stilo (wcześniej celowałem w golfa 4) to przeszła mi obok nosa okazja z pierwszych rąk w LPG za 5,9 tys. zł dobrze wyposażona oferta znikła w kilka godzin. Jeśli trafię wersję bogatą wyposażoną a z silnikiem 1,6 jeśli będzie w przyzwoitych pieniądzach/stanie to też kupię. Niewątpliwą zaletą silnika 1,6 jest pompa wody na osobnym pasku i nie trzeba wymieniać razem z rozrządem (bezpieczniejsze rozwiązanie).

    0
  • #16 29 Sty 2018 15:28
    Kantylena
    Poziom 14  

    Ja powiem tak
    Stilo faktycznie niszczy wszystko bo za 6-7 tys można mieć na prawdę stosunkowo młode auto, fajnie wyposażone i nawet salon PL
    ale...tak na prawdę jedynie polecane Stilo to jest 1,9 jtd, benzyniaki to koszmar - tutaj VW Golf IV bije na głowę Fiata.
    1,8 i 1,6 to kicha a 1,2 i 1,4 są trwałe i dobre ale dynamika raczej miejska i tylko miejska, wyprzedzanie to ryzyko i na trasie będzie głośno a przyspieszenie jak w Seicento 900.

    Więc obawiam się że jednak Pb + lpg to lepiej wyjdą benzyniaki w Golfie, bo jest jednak 1,6 8V albo 1,6 16V są tez 1,8 20V albo 2,0 (pomijam 1,8 turbo ale to dla koneserów i miłośników mocy)

    Do tego właśnie wartość auta, golf za kilka dobrych lat jeszcze jakąś wartość będzie mieć, Stilo to będą grosze.


    Reszta jak najbardziej za Stilo ale warto pamiętać że benzyna jako taka w Stilo nie istnieje, nie ma co wybrać, natomiast 1,9 jtd to konkurencja dla 1,9 tdi może nawet ciekawszy.

    0
  • #17 29 Sty 2018 15:52
    E8600
    Poziom 35  

    Bez przesady golf też ma sporo wad między innymi taką, że trudno kupić w dobrym stanie (większość powypadkowa dlatego będzie rdzewieć szybciej niż Stilo) gdyż jest wybierany przez młodych kierowców do pałowania, wadliwa skrzynia biegów oraz bardzo wysokie przebiegi większość 1,6 8V Sr ma już ponad 500 tys. Jedyną zaletą golfa jest to, że wolniej spadnie z ceny oraz każdy mechanik naprawi go młotkiem i przecinakiem natomiast w Stilo to nie przejdzie (kiepski mechanik może nam tylko bardziej uszkodzić samochód).
    Jeśli kupimy dobrze wyposażoną wersję Stilo to nie spadnie z ceny zbyt szybko.
    Co do diesla to mi nie pasuje i nie kupię.

    Jeszcze jedno niska cena Stilo wynika głownie z małej popularności tego samochodu. W trakcie premiery miał zbyt wysoką cenę względem konkurencji. Był aukcje obniżania ceny aby poprawić sprzedaż ale i tak niewiele to dało. Większość wybierała gołego Golfa tylko dlatego, że to VW lub inne lubiane marki. Marka dopiero teraz nabiera na popularności gdy ściągają to z Niemiec.

    Na tej stronce jest stronie jest sporo info z opisem różnych napraw wraz ze zdjęciami. Po zakupie się na 100% przyda.
    http://klubfiatstilo.pl/

    0
  • #18 29 Sty 2018 16:40
    kakibara
    Poziom 27  

    Pewnie to już z 7 lat temu jak mój kuzyn kupił ze swoim tesciem stilo 2003r z silnikiem 1.6 - wersja 3drzwiowa - podjechal pokazać - pod maską porządek, ze zboczenia wyciągam miarke oleju a tam zero 1.5litra dolalem i już olej w połowie - zmienilismy olej - i szczerze to nie meldowal zużycia oleju, do tego prawy wahacz i tyle z wymian przez dłuższy czas, po 2giej zimie akumulator.
    Z elektryka nie było problemów a wyposażenie zacne klimatronik tempomat i kilka funkcji w komputerze.
    Przejezdzil 70-80 tyś km.
    Chyba narzekał na słabe światła podczas jazd nocnych ale nie wiem czy nie mylę z seatem leonem.
    Do lpg najlepiej polecane i wytrzymale 1.2 i 1.4.
    P.s. jechalem kiedys 1.9 jtd 80KM ze skrzynią 6 - golf tdi 90km się chowa ze spalaniem przyspieszeniem i wyciszeniem.

    0
  • #19 29 Sty 2018 16:51
    E8600
    Poziom 35  

    kakibara napisał:
    zmienilismy olej - i szczerze to nie meldowal zużycia oleju

    Mam rozumieć, że po wymianie nie brał oleju czy nie zgłaszał niskiego poziomu na desce? Żeby jeszcze kolega pamiętał jaka to byłą wersja silnika 1,6 bo były dwie jedna fiata a drugi chyba z opla.

    kakibara napisał:
    jechalem kiedys 1.9 jtd 80KM ze skrzynią 6 - golf tdi 90km się chowa ze spalaniem przyspieszeniem i wyciszeniem.

    Coś za coś JTD jest nowszym silnikiem i nie lubi kiepskiego oleju napędowego ten z VW pojedzie na byle czym. to jakby ktoś rozważał diesla.
    Skrzynia 6 biegowa własnie słyszałem ,że lepsza niż 5 w stilo.

    0
  • #20 29 Sty 2018 20:29
    kakibara
    Poziom 27  

    Szukasz benzyny, napisałem jako ciekawostkę że jtd fajnie chodził jak na 80KM.
    Tak pojechali znawcy kupic auto jeden swoje pierwsze (kuzyn zero pojecia wtedy o autach- wiedział że chce auto) i drugi "pan" - który kupił audi a6 2.7 biturbo bo mu się podobało(jak przejechał się moją a4 bi) - i to wszystko co mogę o nich na tamten czas powiedzieć - 😄- o ich pojęciu.
    Po kupnie za parę dni przyjechał bez oleju - na desce nic się nie wyświetliło - poprostu kupił z takim stanem z komisu - i nie sprawdzał przez jakiś czas, zmienilem mu olej z filtrem- i od wymiany do wymiany nie dolewal.
    Silnik posiadał 103KM , w 2004 lub 2005 wprowadzili silnik oplowski - i tu wydaje mi się, że fiatowski jednak jest lepszy - bardziej zachwalany. Pozdro.

    1
  • #21 29 Sty 2018 21:08
    E8600
    Poziom 35  

    kakibara napisał:
    Silnik posiadał 103KM , w 2004 lub 2005 wprowadzili silnik oplowski - i tu wydaje mi się, że fiatowski jednak jest lepszy - bardziej zachwalany

    Właśnie też o tym 1.6 fiata tak słyszałem. Jest też opinia, że ten z opla niby mocniejszy na papierze bo 105 koni ale bardziej mułowaty jest w praktyce.

    iron64 napisał:
    9,5-10 l lpg jeżdżąc po Łodzi a to mocno zakorkowane miasto

    Zapytam jeszcze dla potwierdzenia teorii kolega ma wersje 1,6 o mocy 103 czy 105 KM?

    1
  • #22 29 Sty 2018 23:44
    los_sombreros
    Poziom 10  

    w stilonie z benzyniaków to jedynie 1.2 i 1.4 16V są w miarę bezproblemowe. Tylko jazda 1,4 jakoś ujdzie, ale to 1,2 to delikatnie mówiąc jedzie tak sobie.

    E8600 napisał:

    Co do diesla to mi nie pasuje i nie kupię


    Więc o jednej z niewielu rzeczy (oprócz ceny) dla których warto brać tego fiata już chyba nie ma co więcej pisać. Ale fakt że golfy i inne germańskie V-wagony wcale lepsze nie są, za to wyraźnie droższe...

    0
  • #23 31 Sty 2018 07:19
    iron64
    Spec Overclocking

    Ja mam silnik fiata 1,6 103 km z lpg. Przy czym musisz pamiętać, że zimą jeśli robisz krótkie odcinki w sensie poniżej 10km to spalanie jest na poziomie 13-14 l. Dopiero jak uzyska swoją temperaturę wszystko się normuje. Powiem tak, ten silnik nie jest może mistrzem oszczędności, ale złego słowa powiedzieć na niego nie mogę jeśli chodzi o awaryjność.
    Co do skrzyń biegów, weż pod uwagę że skrzynie 6 biegowe są inaczej zestopniowane. Zauważ również że częściej je znajdziesz w mniejszych pojemnościach. Osobiście nie widziałem skrzyni 6 biegowej w 1,6 lub 1,8. Fakt, że tematu nie drążyłem, ale inne przełożenia skrzyni to fakt.
    Boisz się silnika jtd? Bo powiem ci że w marei 1,9jtd jest zajefajny. Mam w nim przebieg ponad 600k km już, w 4 lata zrobiłem mareą 280k km i jedyne na co mógłbym narzekać to zawieszenie. Silnik zupełnie bez kłopotów, nawet turbiny nie robiłem (ponoć poprzedni właściciel regenerował). A dlaczego taki przebieg mareą a nie stilo? Bo na trasie jtd jest lepszy (nie o spalanie wcale chodzi), spokojnie i we względnej ciszy jadę sobie dozwolone 140km/h. Stilo jest znacznie głośniejsze przy tej prędkości. Marea z jtd to może nie jest demon prędkości bo max wg. gpsa to 183km/h uzyskałem i tu Stilo jest lepsze, ale jeśli chodzi o komfort to Stilo jest w moim odczuciu gorsze i głośniejsze.
    Ale ok, jeśli naczytałeś się o usterkach diesli i takiego nie chcesz to rozumiem w pełni. Niemniej nie tak to wygląda jak opisują w reklamach toyoty ;) Większość ludzi jeżdzących ropniakami to potwierdzi.

    1
  • #25 31 Sty 2018 16:28
    E8600
    Poziom 35  

    iron64 napisał:
    Ja mam silnik fiata 1,6 103 km z lpg

    Czyli silnik fiata słyszałem właśnie o większym spalaniu. Główne powazniejsze usterki tego silnika to właśnie ECU, palące się cewki oraz rozrząd potrafiący się zerwać.

    Ze stilo jest ten problem, że będzie bardzo trudno znaleźć silnik 1,4. Te małe silniki 1,2 -1,4 pojawiły się w akcji promocyjnej fiata na ten model jednocześnie te auta po 2004-2005 roku są dużo słabiej wyposażone. Trzeba się rozglądać i nie przepuścić okazji jak się trafi. Co do skrzyni wiem inne stopniowanie ale 6 pozwala obniżyć spalanie.

    Diesla nie chce gdyż auto ma jeździć głownie krótkie dystanse wiec idealna byłą by 1,4 LPG (silnik na aluminiowym bloku). Nawet 1,2 mi nie straszne jak było by w dobrym stanie i wyposażeniu.

    0
  • #26 31 Sty 2018 16:41
    iron64
    Spec Overclocking

    Kłopoty z ecu dotyczą chyba wszystkich stilo.
    Cewka kosztuje 70zł za sztukę, do tej pory wymieniłem, uwaga, 1szt ;) czy to takie drogie i kłopotliwe?
    Rozrząd jeśli nie wymieniasz to w każdym aucie może dojść do awarii. Pasek jest paskiem i jego możliwości są takie a nie inne. Kwestia jak podchodzisz do ekspoatacji.
    Ja w Astrze F nie wymieniałem rozrządu wcale, poprzedni właściciel wymieniał przy 80k km. Ja ją kupiłem przy 150k km, dojechałem do 250k km i sprzedałem auto sąsiadowi zaznaczając, że musi kategorycznie wymienić rozrząd. Nie zrobił tego. I co? No i nic bo dojechał do 340k km i sprzedał auto. Także można i tak, ale czy to się opłaca?

    Dobra, myślę że trochę żle podchodzisz do zakupu auta. Czytasz o wadach itd. a prawda jest taka że każdy ma wady jakieś typowe bolączki. Moim zdaniem Stilo wypada bardzo dobrze na tle innych aut. Dla mnie jest po prostu tani w utrzymaniu. Gdyby tak się psuł jak piszesz dawno bym się dziada pozbył

    0
  • #27 31 Sty 2018 17:06
    E8600
    Poziom 35  

    iron64 napisał:
    Ja w Astrze F nie wymieniałem rozrządu wcale, poprzedni właściciel wymieniał przy 80k km. Ja ją kupiłem przy 150k km, dojechałem do 250k km i sprzedałem auto sąsiadowi zaznaczając, że musi kategorycznie wymienić rozrząd. Nie zrobił tego. I co? No i nic bo dojechał do 340k km i sprzedał auto. Także można i tak, ale czy to się opłaca?

    Opłaca się jak auto ma bezkolizyjny rozrząd a astra chyba taki miała.
    iron64 napisał:
    Cewka kosztuje 70zł

    I to jest niewątpliwa zaleta fiata. Części tanie i nie ma sensu bawić się w zamienniki lub używki.

    1
  • #28 01 Lut 2018 04:01
    iron64
    Spec Overclocking

    I to są właśnie opinie z neta, warte niewiele na ogół. Mówię o bezkolizyjnym rozrządzie. O ile w 8v można było liczyć na szczęście, bo zdarzało się że nic awarii nie uległo, o tyle w 16v nie ma na co liczyć. A opinia z neta - nie ma problemu, bezkolizyjny ;)
    Schodzimy z tematu. Oglądałeś jakieś Stilo? Oglądać zamierzasz sam czy z pomocą kogoś?

    0
  • #29 01 Lut 2018 12:46
    E8600
    Poziom 35  

    iron64 napisał:
    Oglądałeś jakieś Stilo? Oglądać zamierzasz sam czy z pomocą kogoś?

    Nie oglądałem bo odkąd się zdecydowałem na to autko to pustki w ogłoszeniach lokalnych (nie zamierzam jechać pół Polski aby auto oglądać). Jak się coś trafi to będę oglądać raczej sam chyba, że znajomy znajdzie chwilę czasu. Na co kolega radzi zwrócić uwagę przy zakupie? Wiem, że 16V jest kolizyjne ale w silniku 1,4 można to zrobić rozrząd na znaki natomiast ustawiając 1,6 na znaki można sobie narobić biedy.
    Ze Stilo jest ten problem, że jest tego mało u siebie w mieście widziałem 1 oczywiście nie na sprzedaż. :(

    0
  • #30 01 Lut 2018 13:05
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    E8600 napisał:

    Ktoś miał dłuższą przygodę ze Stilo? Jak tam z elektryką nie szaleje.
    Ewentualnie może, któryś z kolegów podpowie jakieś inne autko, które:
    - ma dobry ocynk i nie boi się korozji pomimo sezonowania pod chmurką,
    - prosty wolnossący silnik, który lubi LPG,
    Budżet do 7tys.


    Witam

    Ja używałem fiata stilo 1.9JTD 115KM przez 8.5roku a miałem łącznie ok 9 lat.
    Więc pewne doświadczenie mam.
    Mi silnik diesel-a pasował ze względu na osiągi i spalanie.
    W mieście miałem przy ostrej jeździe 7l/100km na trasie ok 6l/100km.
    Z silnikiem praktycznie nie miałem kłopotów do czasu gdy mi źle zregenerowali turbinę w warsztacie.

    Z elektryką nie miałem większych kłopotów. Natomiast dość dużo robiłem z zawieszeniem które okazało się niezbyt odporne jak na polskie warunki drogowe.
    Ocynk ma bardzo dobry bo po tych 8.5 roku pod chmurka nie zardzewiało i z rdzą praktycznie nie miałem problemów.
    Warto też wspomnieć że tapicerka była jak na ten rocznik 2002r całkiem ładna i bardzo trwała. Nie miałem wytarć i zmechaceń.

    Słyszałem złe opinie na temat wersji benzynowych tego samochodu.

    W takich pieniądzach możesz zobaczyć np. na benzynowe jednostki peugeot 406.
    Mi podoba się wersja Pininfarina.

    Youtube filmik miedzy innmi o 406

    Coś kolega słabo szuka. Na OLX jest kilka sztuk:
    OLX stilo lublin

    0