Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

Kubik213 31 Mar 2019 12:05 33429 360
  • #301
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    oktawian89 napisał:
    Ten kto składa / regeneruje silnik podpisuje się pod tym własnym nazwiskiem / firmą / nip'em .

    Daj spokój to jakiś dorokiewicz co zwietrzył zysk na lamekach kultywujących MB, i mających kasę.
    Tak samo jak z wyznawcami BMW potrafią kilka wypłat wpakować w auto, dlatego jest tyle akcesoriów tuningowych dla tych ma......... .

    Ten co składa zapewne nie ma pojęcia co robi , po kosztach po bandzie , wyszło jak wyszło.
  • TestoTesto
  • #302
    oktawian89
    Poziom 23  
    Słabym w tej całej sytuacji jest fakt, że dalej nie wiadomo co się stało z racji braku rzeczoznawcy.

    Więc nie wiadomo, czy to nieporadny mechanik, czy lamer składacz. Swoją drogą jeżeli miałbym taki przypadek jako osoba składająca silnik to pierwsze co bym zrobił, i to już po pierwszej awarii - " pakuj pan tego wraka na lawetę i proszę go podstawić, nic tam nie ruszać. Silnik będę wyciągał tego i tego dnia, rozbierany będzie 2 h później, zapraszam z rzeczoznawcą."

    Tak robią ludzie z honorem i jajami, a nie miękkie faje. Naturalnie jeżeli ktoś jest pewny swojej roboty. Wiem, że zaraz ktoś będzie marudził, że teraz to można sobie pisać, utopia itp. Takich właśnie firm należy szukać. Nie bez przyczyny mamy powiedzenie - "tanie mięso psy jedzą"
  • #303
    ewoo
    Poziom 23  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    ewoo napisał:
    SZlifują wał to mają to zrobić na wymiar jaki określa producent. Bo jak ?

    A tak że dzisiaj producenci nie przewidują wymiarów naprawczych. W wielu silnikach.
    Ba samo odkręcenie panewek głównych już wichruje dół silnika. I producent ZAKAZUJE ponownego montażu wału. Tak jest dzisiaj.

    Właśnie. I takich silników nie powinno się regenerować. Tylko wielu nie nadąża za postępem (w złym słowa znaczeniu). Ja jestem z pokolenia w którym prawie wszystko dało się naprawić i widząc ogłoszenie "silnik regenerowany" nie pomyślałbym by szukać informacji czy mój silnik nadaje się do regeneracji czy nie.
  • #304
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    ewoo napisał:
    Ja jestem z pokolenia w którym prawie wszystko dało się naprawić i widząc ogłoszenie "silnik regenerowany" nie pomyślałbym by szukać informacji czy mój silnik nadaje się do regeneracji czy nie.

    SIlniki nie umierają bez powodu, np. 2.0, czy 2,3 dci bez problemu przekracza 1000.000km.
    A inne dci kopane przez lamerków kończą się po 300kkm.
  • TestoTesto
  • #305
    gruby213
    Poziom 14  
    Wystarczy się zapytać jakie pasowanie miał wał na panewkach głównych - jeżeli powie, że odpowiednie to już wiadomo ocb.

    Ja jak robię silnik to wszystko jest w karcie silnika, każde pasowanie, tolerancja, a nawet moment końcowy KAŻDEJ śruby głowicy, nawet po dokręcaniu kątowym - klucz elektroniczny kątowy, super sprawa, polecam.

    Także jak się teraz robi silniki:
    - informacje serwisowe to podstawa z racji zaawansowania i komplikacji technologii.
    - narzędzia pomiarowe prawie jak w szlifierni
    - "trochę" wiedzy co i jak...

    O tym pisałem od samego początku, ja zawsze robię jak kolega wyżej pisze. Ufam tylko sobie.... Mimo iż wszystkiego nie robię Sam
  • #306
    Kubik213
    Poziom 12  
    Auto jest u firmy rege, wstępnie stwierdzili ze póki co nie wiedza o co chodzi bo gdy auto chodzi na wolnych obrotach to jest ok, problem występuje gdy dodamy gazu, wtedy nagle cisnienie oleju spada niemalże do 0 dlatego silnik gasnie, mówią ze jakiś czujnik prawdopodobnie, coś z osprzętem ale nie chca wstawić kolejnego silnika i kolejny zatrzeć wiec będą starali się znalezc usterke
  • #307
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Kubik213 napisał:
    mówią ze jakiś czujnik prawdopodobnie
    czujnik czego jak pompa jest mechaniczna??
  • #308
    oktawian89
    Poziom 23  
    A skąd on ma wiedzieć ? :D

    Jak nawet firma, która te silniki regeneruje nie ma pojęcia o co chodzi :D
  • #309
    Kubik213
    Poziom 12  
    Jest zawór regulujący cisnienie, nie wiadomo o co chodzi, momencie gdy złapie temperaturę i dodamy gazu to cisnienie spada do 0
  • Pomocny post
    #310
    gruby213
    Poziom 14  
    Trzeba wykręcić zawór i zastosować zaślepkę od obudowy rozrządu mb om611/646. Kręcona na imbus. Jest Zawór Jeszcze w podstawie filtra oleju...
  • #311
    Kubik213
    Poziom 12  
    Przed chwila rozmawiałem z firma rege, gość powiedział mi dokładnie to samo co @gruby213, o co chodzi z tym zaworem? Czyli w moim silniku nie powinno go byc? Czyja wina w takim razie
  • #312
    oktawian89
    Poziom 23  
    Może gość też śledzi ten temat :D

    Generalnie Ty jako ogniwo końcowe masz to w czterech literach, silnik nie działa, a miał.

    Tyle w temacie.
  • #313
    gruby213
    Poziom 14  
    Też regeneruję te silniki wiem co mówię...
    08-00 Słupki bez zaworu
    11-16 Słupki z zaworem
    To czy on jest czy nie ma to odrębny temat.
    Tutaj temat jest ciężki a mianowicie miałem taki przypadek ale nie zatarłem silnika. Wkręcić korek zobaczyć co się dzieje, czy stałe ciśnienie czy też nie...
    Kolejne kroki jeśli nie ma ciśnienia min 1.6 bar na ciepłym silniku to dół sklejony lub za duże luzy na czopach wału lub jak to mówią wałków w głowicy. Pytanie czy Dobrze jest sklejony na deklu rozrządu... Bo jak nie to hmmm Zimny olej nie przejdzie tak czy owak ale ciepły to już mu zrzuci ciśnienie. Także objawów jest sporo. Jeśli masz zawór regulujący to albo jest uszkodzony, Dalej wiązka, Dalej połączenia kostek, Dalej uszkodzony czujnik temperatury oleju... Jak i jego kostki i wiązki. Komputer dostaję błędne dane i robi co mu się podoba. Zasada jego działania jest po to by na wyższych temperaturach dobierać mu ciśnienie oleju gdyż staję się on jak woda. Powiem tyle. Jest to gdybanie. Jak dla mnie szczerze , nie obraź się.... Fryzjer - mechanik, fryzjer -zakład regenerujący. Pzdr
  • #314
    Kubik213
    Poziom 12  
    Zamiast czujnika temperatury oleju wkręcali manometr do pomiaru ciśnienia 😐 ale to już po tym jak ten silnik stanął za pierwszym razem,
  • #315
    gruby213
    Poziom 14  
    To nie było innych możliwości wkręcenia zegara do pomiaru.... Choćby trójnik na turbo. Skanujemy Stardiagiem i czarno na białym....
  • #316
    oktawian89
    Poziom 23  
    Pewnie byłby by gdyby ludzie mieli pojęcie co robią, jaka jest procedura pomiaru ciśnienia oleju w tym silniku ?
  • #317
    gruby213
    Poziom 14  
    Procedura? To gdzie i w co wpiąć zegar? Czy odczyty zegara?
  • #318
    Kubik213
    Poziom 12  
    Fabrycznie ten silnik nie ma montowanego czujnika ciśnienia oleju, ale jest śruba/miejsce do wpięcia czujnika, tylko akurat mechanik nie miał tak dużego gwintu i zegara, stąd też wpięli się zamiast czujnika temperatury... masakra jakaś.
  • #319
    oktawian89
    Poziom 23  
    Gdzie producent przewiduje wkręcenie manometru do pomiaru ciśnienia oleju?
  • #320
    Bieda z nędzą
    Poziom 33  
    oktawian89 napisał:
    Gdzie producent przewiduje wkręcenie manometru do pomiaru ciśnienia oleju ?

    Od zawsze się tak sprawdzało.
  • #321
    Megawe
    Poziom 31  
    Ile przewodów elektrycznych przychodzi do wtyczki tego czujnika temperatury oleju ?
  • #322
    Kubik213
    Poziom 12  
    Ciezko mi w tej chwili powiedzieć bo auto jest 700km ode mnie, ale z tego co pamietam wtyczka miała 2 piny wiec chyba 2
  • #323
    Bieda z nędzą
    Poziom 33  
    Ten temat ma 11 stron i samo wąchanie śmierdzących skarpetek. Tematy poważne są nierozwiązane, i kończą sie w koszu. Moderatorzy, czy Wy naprawdę nadajecie sie do swojej pracy?
  • #324
    T5
    Admin grupy Samochody
    Bieda z nędzą napisał:
    Tematy poważne są nierozwiązane

    Ten temat nie jest poważny?
    Jak znasz rozwiązanie to proszę podziel się.
  • #325
    Kubik213
    Poziom 12  
    Jestem właśnie u firmy regenerującej, auto dziś będzie wjeżdżało na warsztat w celu wyjęcia silnika, ciśnienie mu spada przy dodaniu gazu w dalszym ciągu.

    Dodano po 3 [godziny] 14 [minuty]:

    Na zimnym ten silnik chodzi i ma dobre cisnienie, tylko jak się zagrzeje to nagle cisnienie spada, podejrzewają ze ten elektrozawor się zacina, jutro będzie silnik wyjęty z auta
  • #326
    gruby213
    Poziom 14  
    Coś mi się nie zgadza ..
    Co pokazuje ciśnienie po wkręceniu zaślepki zamiast zaworu? Jeżeli elektrozawór to po co wyciągać silnik ?Skoro wyciągają to już wiedzą co jest....
    Normalnie się tak nie robi tylko szuka przyczyny przed kolejnymi kosztami.
  • #328
    gruby213
    Poziom 14  
    Wydaję mi się, że sprawdzili na korku zaslepiajacym zawór , że ciśnienia nie ma na ciepłym.. Pompa szlagtrafnieta... Inaczej by silnika nie wyciągali. Tu jest o tyle problem, że silnik do jej wymiany trzeba wymontować.
    Przed, jego demontażem sprawdził bym Jeszcze podstawę filtra oleju wraz z chłodniczką. Czy tam się oringi trzymają...

    Dodano po 4 [minuty]:

    I na 99% dół już przytarty.... Dam sobie obie ręce uciąć , a są cenne 😃

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kubik213 napisał:
    Jestem właśnie u firmy regenerującej, auto dziś będzie wjeżdżało na warsztat w celu wyjęcia silnika, ciśnienie mu spada przy dodaniu gazu w dalszym ciągu.

    Dodano po 3 [godziny] 14 [minuty]:

    Na zimnym ten silnik chodzi i ma dobre cisnienie, tylko jak się zagrzeje to nagle cisnienie spada, podejrzewają ze ten elektrozawor się zacina, jutro będzie silnik wyjęty z auta


    Dobre ciśnienie ... Czyli jakie ?
  • #329
    Kubik213
    Poziom 12  
    Nie mówili mi konkretnie jakie ciśnienie, ogólnie to wróciłem do siebie na północ PL i jutro będę dzwonił do firmy rege. Tyle co mi mówili to, że silnik będą wyciągali i zawór mają zobaczyć... Masakra, kolejny raz walnięta pompa oleju? Na ciepłym silniku w ogóle nie chodzi, spada mu ciśnienie.
  • #330
    gruby213
    Poziom 14  
    Silnik wyciągać by zawór zobaczyć... Boże miej litość... Co zobaczą jak go wyciągną? Odpowiedz prosta - Zawór. ?
    Jak go sprawdzą? Włożą jak termostat do wody i zobaczą czy się otwiera?
    Takie rzeczy sprawdza się na samochodzie choćby tak z prostej logiki. Założyć korek w miejscu gdzie jest zawór jak wyżej pisałem, podpiąć zawór dołożyć masę dla pewności i zobaczyć co się z nim dzieje w danym momencie. Silnik wyciągany w wiadomym celu. Dla mnie dobre ciśnienie oleju może być jak i 1 bar tak i 8 bar. Zero konkretów, ktoś coś ukrywa. Nie ma podparcia o jakąkokwiek literaturę. Tu się wszyscy wyprą. No cóż takie życie..