logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zasilacz Regulowany 1,2-24 max 1,5A

NewElektro 22 Sty 2008 15:44 19693 47
REKLAMA
  • Zasilacz Regulowany 1,2-24 max 1,5A
    Witam chciałem wam zaprezętować Zasilacz regulowany 1,2-25V o prądzie wyjściowym maxymalnym do 1,5A.
    Zasilacz jest zrobiony na bazie Scalonego stabilizatora napięcia dodatniego LM350 jest to podwajacz napięcia który przy uzyskaniu 12V daje nam na wyjściu 24 V.Zielona dioda led sygnalizuje włączenie układu.Zastosowałem miernik panelowy led z 4 cyframi o zakresie pomiaru 19,99V ale przy takim zastosowaniu miernik pokazuje max 20 V i tak rzadko pracuje przy napiećiu powyżej 20 V a prąd 1,5 A wystarcza jak dla mnie.Miernik zasilam napięciem stabilnym 5V.
    Wiem że to żadne cudo ale jestem dopiero początkującym elektronikiem i zaczynam dopiero więc jestem w 100% z siebie zadowolony całkowicie wystarcza mi taki zasilacz do zasilania bardzo prostych układów które tworzę.Transformator użyłem 40W 2x12V jedno napięcie idzie do zasilacza a drugie zasila wentylator który odprowadza ciepło z radiatora za niedługo zamierzam do wen. zrobić jakiś sterownik który będzie zwiększał obroty lub zmniejszał w zaleznosci od temperatury scalaka
    Większość elementów posiadałem w swoim zbiorze dlatego też zrobiłem taki a nie inny zasilacz trafo miałem jedyne co musiałem dokupić to wyświetlacze led , układ ICL , i kilka kondensatorów.Zasilacz Regulowany wziolem z projektów ERES a miernik panelowy z elektrody projekt od Matelektronik i to na tyle serdecznie pozdrawiam

Fajne? Ranking DIY
    O autorze
    NewElektro
    Poziom 19  
    Specjalizuje się w: gsm
    NewElektro napisał 437 postów o ocenie 14, pomógł 36 razy. Mieszka w mieście Chorzów. Jest z nami od 2007 roku.
  • REKLAMA
  • #2 4722504
    fuutro
    Poziom 43  
    Ocena: 837