Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz Regulowany 1,2-24 max 1,5A

NewElektro 22 Sty 2008 15:44 17932 47
  • Zasilacz Regulowany 1,2-24 max 1,5A
    Witam chciałem wam zaprezętować Zasilacz regulowany 1,2-25V o prądzie wyjściowym maxymalnym do 1,5A.
    Zasilacz jest zrobiony na bazie Scalonego stabilizatora napięcia dodatniego LM350 jest to podwajacz napięcia który przy uzyskaniu 12V daje nam na wyjściu 24 V.Zielona dioda led sygnalizuje włączenie układu.Zastosowałem miernik panelowy led z 4 cyframi o zakresie pomiaru 19,99V ale przy takim zastosowaniu miernik pokazuje max 20 V i tak rzadko pracuje przy napiećiu powyżej 20 V a prąd 1,5 A wystarcza jak dla mnie.Miernik zasilam napięciem stabilnym 5V.
    Wiem że to żadne cudo ale jestem dopiero początkującym elektronikiem i zaczynam dopiero więc jestem w 100% z siebie zadowolony całkowicie wystarcza mi taki zasilacz do zasilania bardzo prostych układów które tworzę.Transformator użyłem 40W 2x12V jedno napięcie idzie do zasilacza a drugie zasila wentylator który odprowadza ciepło z radiatora za niedługo zamierzam do wen. zrobić jakiś sterownik który będzie zwiększał obroty lub zmniejszał w zaleznosci od temperatury scalaka
    Większość elementów posiadałem w swoim zbiorze dlatego też zrobiłem taki a nie inny zasilacz trafo miałem jedyne co musiałem dokupić to wyświetlacze led , układ ICL , i kilka kondensatorów.Zasilacz Regulowany wziolem z projektów ERES a miernik panelowy z elektrody projekt od Matelektronik i to na tyle serdecznie pozdrawiam

Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    NewElektro
    Poziom 19  
    Specjalizuje się w: gsm
    NewElektro napisał 437 postów o ocenie 10, pomógł 36 razy. Mieszka w mieście Chorzów. Jest z nami od 2007 roku.