Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 16 Oct 2011 12:16 1130934 7302
  • #391
    miedzyWoj
    Level 10  
    Silnik który mam na oku kręci się do 7400 (10000 to obroty bez obciążenia). Myślałem też nad tymi chińskimi silnikami z allegro, ale nie mają rewelacyjnych opinii, no i nie sztuką jest coś zmontować z gotowego "kitu". Silnik z motokosy wychodzi taniej, jest mocniejszy, wyższe obroty to wg. mnie zaleta (jeśli się uda ta konstrukcja to po mieście nie będę nią latał), ma sprzęgło odśrodkowe. W innym temacie nt. silników spalinowych w rowerze jest sporo napisane na ten temat - chcę sprawdzić czy to zda egzamin.

    jaras1988185 - prawdę mówiąc też myślałem o jakimś awaryjnym wyłączniku "zapłonu" na kierownicy :)
  • TermopastyTermopasty
  • #392
    jaras1988185
    Level 10  
    witam:)mialem wczesniej rower z silnikiem motokosy oryginalnej firmy i silnik uszkodził mi sie po ok 100km przebiegu wiec osobiscie nie polecal bym go i namawiał jednak do wykorzystania hinskiego silnika od mini bike jesli chodzi o porownanie mocy to zdecydowanie silnik od motorku jes duzo mocniejszy i co do obrotow tez bym sie klucil czy ma nizsze niz motokosa:)pozdrawiam
  • #393
    jaras1988185
    Level 10  
    witam:)miałem w planach go docierac w sposob normalny jednak moc ktora mnie zadziwila przy sprawdzaniu przyspieszenia spowodowała u mnie duzy usmiech na twarzy i nie moglem sie juz powstrzymywac zeby mu nie depnac:Dczytam rozne opinie ze te silniki sa niby do kitu,ale ja wiem swoje ze po poprawieniu drobnych usterek i dobraniu odpowiedniej przekładni silnik ten jest nie do zajechania:D
    Dla zainteresowanych posiadam jeszcze jeden silnik i drogi w czesciach gdyz ktos nie wlal oleju do paliwa i cylinder sie zatarł a jak by padły dobre propozycje to moge odsprzedac moj rowerek w pełni sprawny a ja zrobie sobie nastepny w przyszłym roku gdyz zima pewnie nie jezdzilo by sie za fajnie;Dpozdrawiam:)
  • #394
    Motorbike
    Level 24  
    jaras1988185 wrote:
    witam:)miałem w planach go docierac w sposob normalny jednak moc ktora mnie zadziwila przy sprawdzaniu przyspieszenia spowodowała u mnie duzy usmiech na twarzy i nie moglem sie juz powstrzymywac zeby mu nie depnac:Dczytam rozne opinie ze te silniki sa niby do kitu,ale ja wiem swoje ze po poprawieniu drobnych usterek i dobraniu odpowiedniej przekładni silnik ten jest nie do zajechania:D
    Dla zainteresowanych posiadam jeszcze jeden silnik i drogi w czesciach gdyz ktos nie wlal oleju do paliwa i cylinder sie zatarł a jak by padły dobre propozycje to moge odsprzedac moj rowerek w pełni sprawny a ja zrobie sobie nastepny w przyszłym roku gdyz zima pewnie nie jezdzilo by sie za fajnie;Dpozdrawiam:)



    Witam

    jaras1988185

    - Chciałbym się dowiedzieć jakie są to usterki i jak je naprawić, bo będę chciał sobie zrobić rowerek na tym silniku.

    Jak zamontowałeś zębatkę do tylnego koła , przydały by się jakieś dokładniejsze fotki i opis co i jak zrobić?

    Jak już jedziesz na pełnej mocy to czy silnik po przejechaniu pewnego odcinka drogi nie traci mocy aż do ostygnięcia?

    Co do zimy to opony zimowe założyć i po śniegu jeździć :) lub skuter śnieżny zrobić :)
  • #395
    dj-brylant
    Level 12  
    ja ma taki silnik od mini pocketa 39cm 6KM chłodzony cieczą jeszcze nie zamontowany
  • #396
    jaras1988185
    Level 10  
    witam:)

    opis co do usterek jest dokładnie opisany powyzej:)
    kilka razy jechałem na odcinku 0k12km na pełnym gazie i nic sie nie działo mocy nie tracił tlok nie napuch;D,silnik ten jest chlodzony nawet na postoju gdyz przy kole magnesowym sa takie łopatki ktore bezposrednio chłodza cylinder powietrzem:)
  • #397
    marekB736
    Level 10  
    Cześć
    sprawdziłem dokładnie ile ma zbiorniczek paliwa i wyszło że nie ma litra jak było napisane tylko 2,5 setki więcej. A spalanie jest spore cały zbiorniczek wystarczył na 25km prędkość ograniczyłem do 25km/h . Drugie podejście wypadło o 1km więcej.
    Następne jazdy były szybsze od 35 do 40km/h i spalanie wyszło 1,2lit na 33km.
    A od 40 do max 45 bo na tyle pozwala to przełożenie, było prawie takie samo tylko czas przejazdu się z skrócił. Pn Jaras 1988185 miał racje co do szybszej jazdy dalej się dojedzie na zbiorniczku.
    Rowerek teraz dobrze się spisuje ale zamierzam dołożyć mu kolejnego ząbka bo teraz nie czuć żeby miał ciężko. bardzo szybko się zbiera . Silnik od początku nie był docierany, mam tylko problem z zimnym silnikiem trudno go uruchomić.
    Pozdrawiam.



    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze
  • TermopastyTermopasty
  • #398
    dreed62
    Level 10  
    Witam
    Czy trudnosci z uruchomieniem miałeś "od nowości" czy po konkretnym przebiegu?
    Pytam bo mam identyczny silniczek i u mnie pomagało kilkukrotne podpompowanie paliwka przy otwartej przepustnicy.....zaskakiwał juz po 3 szarpnieciu.Oczywiscie na zimnym silniku po postoju ponad 10h.

    Pozdrawiam
  • #399
    marekB736
    Level 10  
    Od początku tak pali. A powiedz do czego jest ten przełącznik OFF NO. BO jak kupowałem to tylko sam silnik i instrukcji nie dostałem.
  • #400
    miedzyWoj
    Level 10  
    Zaczynam się przychylać do silnika od pocketa z przekładnią, wtedy tylna zębatka 24 powinna wystarczyć :) ale i tak zanim wyjdzie to z fazy projektu trochę czasu jeszcze minie.
    Na alle piszą że ma 4KM - przez ile to dzielić? Ciekawe ile realnie ma taki silniczek.
  • #401
    nowakus
    Level 19  
    W linku YT który podałem kilka postów wyżej, jest właśnie konstrukcja z silnikiem pocketa z przekładnią. Tak szczerze powiedziawszy to kiedyś widziałem jakość wykonania tego silnika. Powiem krótko SZAJS. Gdzieś w necie poszukałem, że bardzo szybko wycierają się okładziny sprzęgła, oraz niekiedy są problemy u uruchomieniem silnika. Wiem jak trudno znaleźć odpowiedni silnik, ale czy warto potem użerać się z tą chińszczyzną?? Ja początkowo też chciałem zastosować ten silnik, ale się rozmyśliłem. A myślał ktoś nad silnikiem Hondy GX35?? http://www.georgecarrpowerproducts.co.uk/acatalog/Honda_GX_35.html Małe markowe, 4 suwowe, sprzęgło, mało pali i dość kosztuje niestety :( Ale tak szacunkowo i na prawdziwo te tanie silniki z miniwynalazków mają może z 2-2,5KM w te 4 to ja w życiu nie uwierzę :)

    http://www.youtube.com/watch?v=mBgZMOvqbX4&feature=related coś takiego by było idealne
  • #402
    miedzyWoj
    Level 10  
    Rowery z silnikami Honda GX (25) sprzedaje firma bimoto.pl. Zainteresowałem się swego czasu tymi silnikami, ale ceny rzędu 900-1400 zł na w zasadzie zabawkę, to nie na moją kieszeń.
    O jakości Chińskich silników wiele było pisane i domyślam się że zbyt wiele się po nich nie można spodziewać - ale jeśli po podstawowych przeróbkach będzie jeździć i nie zatrze się w bardzo krótkim czasie, to wystarczy.
  • #403
    mirek26021977
    Level 10  
    witam mam chiński silnik i powiem tak jedyna wada to -napinacz łańcucha - jak sie poluzuje to masakra zostaje wciągniety w szprychy , koło staje w miejscu i jest naprawde mało przyjemnie ale oprócz tej wady wrażenia z jazdy bezcenne przejechane mam ok 500 km dwa koła poszły...przez napinacz

    Jak rozpoczynamy i kończymy zdania/ pisownia/ spacje/ przecinki?
    Raport.
    [_P_]
  • #404
    miedzyWoj
    Level 10  
    A łańcuch rowerowy do zębatek tego silnika pasuje? Bo jeśli tak to można dobrać solidny rowerowy napinacz, myślę że będzie trwalszy niż chiński do pocketa :)
  • #405
    Czarek60
    Level 10  
    Witam,
    Moja propozycja sprowadza się do wykorzystania rzeczy sprawdzonej.
    Silnik rowerowy MAW produkcji NRD z lat 60-tych.
    Mam takie coś teraz, a jako dzieciak przejechałem podobnym tysiące kilometrów.
    Po "poprawieniu fabryki" polegającym na opracowaniu kanałów i zmianie sposobu mocowania zębatki do koła jest naprawdę super.
    Moc około 2KM, prędkość po płaskiej drodze bez wiatru (zmierzona GPS) 48 km/h. Spalanie 1,8 - 2,2 l/100km. Hamulec roweru (torpedo) całkowicie wystarcza przy rozsądnej jeździe. Dla bezpieczeństwa planuję zamontowanie w przednim kole hamulca bębnowego Sachsa.
    Silniczki takie można czasem spotkać na allegro a z remontem nie ma problemów.
    http://oldtimery.com/images/com_sobi2/gallery/694/694_image_1.jpg
    [/img]
  • #406
    mirek26021977
    Level 10  
    witam on ma swój łańcuch cos takiego jak simson romet itp
  • #407
    Motorbike
    Level 24  
    mirek26021977 wrote:
    witam mam chiński silnik i powiem tak jedyna wada to -napinacz łańcucha - jak sie poluzuje to masakra zostaje wciągniety w szprychy , koło staje w miejscu i jest naprawde mało przyjemnie ale oprócz tej wady wrażenia z jazdy bezcenne przejechane mam ok 500 km dwa koła poszły...przez napinacz


    Aby napinacz nie wpadał nam w szprychy trzeba go dobrze zamocować trwalszymi śrubami, podkładkami sprężynowymi itp, te dołączone w komplecie to istna porażka, wyginają się jakby były z plasteliny , ta rolka nazywana napinaczem też jest marnie wykonana ale jeździć się da.

    Można skrócić łańcuch na tyle by nie było potrzeby stosowania napinacza.

    Jak u ciebie ze spalaniem ile ci spala na 100km ?

    Na którym rowku masz ustawioną zapinkę na iglicy w gaźniku czy standardowo na 2-gim rowku od góry czy na innym ?
  • #408
    Motorbike
    Level 24  
    Czarek60

    Opis zmianę sposobu mocowania zębatki.

    Jak jest z dostępnością części do silnika MAW ?
  • #409
    Czarek60
    Level 10  
    Oryginalnie zębatka mocowana jest do szprych za pomocą blaszanego zacisku. Takie rozwiązanie powoduje luzowanie i urywanie szprych a w skrajnym przypadku do urwania zębatki, szprych, łańcucha - jednym słowem rzeźnia. Ja zaprojektowałem pierścień przejściowy mocowany do piasty w miejsce szprych a szprychy - nieco krótsze - do pierścienia. Operacja prosta tyle że wymaga przeplecenia koła. Zębatkę mocuje się do pierścienia. Istotne aby średnica wszystkich elementów były dopasowane - same śruby nie przeniosą sił promieniowych.
    (Rysunek poglądowy w załączonym pliku)
    Dysponuję jednym nie nawierconym i nie nagwintowanym pierścieniem.

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #411
    katalos
    Level 10  
    Witam Wszystkich.
    Krótkie wyjaśnienie do poprzedniego postu.
    Nie wiem ja k udało mi się w końcu coś wysłać. Nie jestem za mocny wtych sprawach.
    rowerek a właściwie napęd zrobiony ściśle w/g przepisu dreeda.
    Po powrocie z Polski dodam jak mi się uda więcej zdjęc.
    Na dzisiaj sytuacja jest taka ze to wszystko rzeczywiscie działa. muszę tylko poprawić sposób podkręcania obrotów gazu. jest pomysł tylko dzień za krótki a po ciemaku to nie jest robota . Za tydzień dwa napiszę więcej
  • #413
    Yanki
    Level 2  
    ja kupiłem po prostu rower 3 kołowy (po między dwoma tylnymi kołami jest bagażnik) i dokręciłem silnik od fiata 126p dałem opony samochodowe i nawet udało mi się przerobić kierownice rowerową by można było doczepić kiere samochodową a do tego zrobiłem podłogę pod którą jest bak 100cc jest też akumulator światła migacze i hamulce tarczowe ze swojej pracy jestem dumny i kosztowało mnie to 3.400 (wiem że po prostu mogłem kupić taki rower i zaoszczędzić kase ale chciałem zrobić to sam i pokazać że coś potrawie)niestety nie mam możliwości zamieszczenia zdj. ale wyciągam 80 km/h
  • #414
    konteno
    Conditionally unlocked
    Witam
    Wiem że to nie miejsce dla mnie ale nic innego się znalazłem (szukałem czegoś na temat motorynek sam ale nic nie znalazłem), więc proszę o wyrozumiałość za lekkie odejście od tematu. Mam starą ramę od rometa kadeta (troszkę skorodowana , brakuje trochę przedniego widelca)więc zakonserwowałem ją przepalonym olejem silnikowymi rzuciłem "w kąt" (w oczekiwaniu na lepsze czasy) .W garażu mam sporo części z typowo małych polskich rowerów :jubilat(koła 16') wigry .I tu rodzi się pomysł budowy motorynki z części typowo rowerowych. W związku z tym mam pytania co do budowy tego typu pojazdu (chciałbym by był możliwie lekki i tani) .Moje wątpliwości rodzą się co do następujących kwestii:
    1.Czy taki najtańszy przedni widelec rowerowy nadawałby się w miejsce starego, przy zakładaniu kół rowerowych 16"
    (https://obrazki.elektroda.pl/9931155800_1326056809.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1751808700_1326056809.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3484910300_1326056809.jpg)
    2. Jaki silnik do tego wechikułu miałbym wsadzić i myślałem nad : pocket bike() ale chodzą onim opinie że szybko się rozpie.. i piłą spalinową (sa na elektrodzie konstrukcje hulajnóg z silnikami od pił i podkaszarek)albo podkaszarką(ceny tych dróch rodzajów silników nie sa wygórowane jak na używany sprzęt a z resztą najważniejszy jest jeszcze zdrowy silnik)
    widziałem już i dedykowane silniki 50 cm do jednośladów np lifan
    (dwusuwy https://obrazki.elektroda.pl/2810225700_1326059426.jpg 100 cm 4 biegi czyli jak znalazł)(czterosuwy https://obrazki.elektroda.pl/1997236600_1326059773.jpg wręcz ideał 49,5cm ) mają już jakieś zalążki instalacji elektrycznej ale w Polsce to ze świecą szukać
    3. Jak z instalacją elektryczną w takim pojeździe (jakie macie w swoich rowerach?)ponieważ takie silniki to tylko iskrownik do świecy i nic więcej a oświetlenie to już coś bym na ledach
  • #415
    arek35087
    Level 16  
    Jak jest odpowiednia cewka to z instalacją nie sądzę żeby był jakiś problem:-)
    Do takiej konstrukcji poszukał bym raczej jakiegoś tańszego silniczka lepszego od 023, np silnik 027 od charta albo silnik simsonka.
    Sam właśnie nabyłem w dość okazyjnej cenie silnik od charta który będzie w ogarze 205, z kolei silnik 023 z ogara w przyszłości mam plany włożyć do roweru wigry 3, tak jak to zrobił gmer4.
  • #417
    arek35087
    Level 16  
    Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:)

    Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy.
  • #418
    konteno
    Conditionally unlocked
    arek35087 wrote:
    Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:)

    Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy.



    Chodzi mi o cewki od instalacji elektrycznej . Silnik w pocket bike czy w pile to ma tylko jedna cewkę która daje tylko iskrę a chciałbym zastosować taki silnik do motorynki i potrzebuję większej liczby cewek (chciałbym zrobić oświetlenie na ledach i ładowanie akumulatora)
  • #419
    arek35087
    Level 16  
    Jeżeli silnik jest do motorynki nie wiem czy jest sens stosowania silnika od pocketa.
    Do motorynki wręcz idealnym silnikiem był by silnik simsona, silny, mało awaryjny, instalacja 12v, w nowszych wersjach zapłon elektroniczny.
    Również dobrym wyborem był by silnik do charta, jest chyba najtańszym silnikiem który by się nadał(ja właśnie nabyłem sprawny silnik za 100pln) oraz silnik lifan, niestety lifan jest dość drogi(ponad 600pln za nowy silnik). Na allegro szukaj pod nazwą silnik do ogara 900:)
    Życzę powodzenia w projekcie:-)