Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT 126p - Po wymianie uszczelki pod głowicą bierze olej

26 Mar 2017 00:49 1482 18
  • Poziom 5  
    Witam, posiadam Fata 126p fl 90 rok. Pojechałem do mechanika na przegląd i stwierdził że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą bo zaczyna mieć przedmuchy. Zgodziłem się aby ją wymienili, po wymianie silnik spala dużo oleju, na 100km co najmniej 1ltr :/ Dodam że przed wymianą uszczelki nie brał. Co mógł skopać, źle poskładać że jest jak jest? Wycieków żadnych nie widać, kopci na niebiesko z rury. Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Witam możliwe że zawory cos na głowicy pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Czy termostat masz sprawny ? Jeżeli nie to mogłeś przegrzać silnik i wywaliło uszczelkę , a przy okazji złożyły się pierścienie uszczelniające . Czy głowica była planowana przed założeniem nowej uszczelki ?? :|
  • Poziom 39  
    Sprawdź jaka jest kompresja na cylindrach. Przy takiej ilości traconego oleju (1 litr/100 km) i braku widocznych wycieków (osłony popychaczy), to wg mnie, główną przyczyną mogą być pierścienie na tłokach. Osobiście nie spotkałem się z tak dużym ubytkiem oleju, bez widocznych miejsc wycieku. W maluchu to najczęściej uszczelki na osłonach popychaczy ciekły, ale wtedy u mnie max ubytek był rzędu 0.6-0.7 litra/1000 km.
  • Poziom 33  
    Uszczelki na osłonach popychaczy mam nadzieje , że były wymienione przy zdjęciu głowicy . Ale to był by wyciek na zewnątrz i śmierdziało by w kabinie . Ja podejrzewam pierścionki jak napisałem wyżej . Ściągnij odmę i zobacz czy nie żyga olejem . Jak ma przedmuchy to tłumik ssania będzie zaolejony .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Pewnie syndrom zrobionej głowicy - zrobiona i szczelna głowica, teraz ciągnie olej z dołu...
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Moderator Samochody
    To że "maluch" bierze olej to nic dziwnego. Silnik do remontu.
    mateuszrx80se napisał:
    Dodam że przed wymianą uszczelki nie brał

    Akurat prawda. Może jeszcze przybywało?
    mateuszrx80se napisał:
    Co mógł skopać, źle poskładać że jest jak jest

    Skoro nie cieknie nigdzie, to silnik jest zużyty i tyle.
  • Moderator HydePark/Samochody
  • Poziom 12  
    Maluch posiada termostat powietrzny tak dla przypomnienia :D
  • Poziom 12  
    Odkręć korek dolewania oleju i sprawdź czy jest smarowanie zaworów, albo odkręć dekielek zaworów.
    Przypuszczam, ze olej zamiast smarować zawory, spływa do cylindrów.
    W bloku silnika jest rurka która dostarcza olej smarujący zawory, ta rurka musi być mocno wciśnięta w głowicę, bo inaczej olej może spływać między głowice, uszczelkę i blok.
  • Poziom 33  
    W maluchu jak jest uwalony termostat , klapka może być cały czas zamknięta . Jak ma włączony nadmuch do środka to jeszcze ujdzie ale przy zamkniętym zagotuje silnik . Łatwo to sprawdzić , przy zepsutym termostacie odchylając klapkę nie wróci na swoje miejsce . :|
  • Poziom 39  
    SKM 1964 napisał:
    W maluchu jak jest uwalony termostat , klapka może być cały czas zamknięta

    Nieprawda, wtedy klapka jest cały czas otwarta, chyba, że sama klapka w jakiś sposób się zatnie w pozycji zamkniętej.
  • Poziom 33  
    Dawno temu miałem 2 maluchy i wiem co mówię . Każdym zrobiłem grubo po wyżej 100 000 km . Nie zawsze tak było jak piszesz . Trafiały się podróby , a z nimi różnie było . Podobnie było z kołami rozrządu .
  • Poziom 5  
    Dziękuję za odpowiedzi, dodam że jak się silnik rozgrzeje to śmierdzi w kabinie bardzo aż w oczy szczypie, maluszek ma oryginalny przebieg 65000km. Pozdrawiam




    Moderowany przez T5:

    Oprócz postów na forum było coś sprawdzone?
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.