Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wpadki konstruktorów samochodów.

wopor 12 Gru 2012 20:49 449224 1864
  • #571
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    autopoldi napisał:
    Poza tym chłopak chciał się rozwijać i po 2latach u mnie poszedł pracować do ASO , po pół roku zmienił pracę


    Poszedł do ASO , chyba po kolejny punk w życiorysie.
    Zresztą do ASO mam wyrobione zdanie , niekoniecznie pozytywne.


    autopoldi napisał:
    Ja jak zaczynałem kiedyś pracę to nie pytałem ile zarobię tylko czy jest dla mnie praca i dopiero jak pokazałem co potrafię

    Teraz sa inne czasy, czasy ''miski ryżu''.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #572
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  
    vodiczka napisał:

    - po co sobie hodować konkurencję
    .



    Panie a kto Ci naprawi samochód jak będziesz stary ?? :?:
  • #573
    vodiczka
    Poziom 43  
    autopoldi napisał:
    bo mam wrażenie, że mnie niektórzy pracownicy lekceważą,

    Na starość tak bywa, mam takie samo wrażenie w odniesieniu do żony, dzieci i sąsiadów :D
    autopoldi napisał:
    Może to czasy były inne,a może ludzie....

    I jedno i drugie
    autopoldi napisał:
    Płaciłem chłopakowi mimo to. Więc do jakiej grupy mnie zaliczasz.....

    Do DOBREJ grupy
    autopoldi napisał:
    Ja jak zaczynałem kiedyś pracę to nie pytałem ile zarobię tylko czy jest dla mnie praca i dopiero jak pokazałem co potrafię dyskutowałem o podwyżce

    Kiedyś, rozumiem lata 60-80 płaca początkowa może nie była powalająca ale godziwa. Teraz trafiają się pracodawcy, którzy biorą "na próbę" za płacę pod stołem której i tak często pracownik nie widzi w terminie a jak się upomina żegnają go i szukają następnego frajera. Co się dziwić że młodzież nieufna i na dzień dobry pyta ile zarobi. Co innego gdy taki młody liczy na 2000 PLN podczas gdy wiadomo że dla początkujących i nie tylko, normą jest płaca minimalna. Z takim nie warto dalej rozmawiać.

    Dodano po 5 [minuty]:

    mateuszTYGRYS napisał:
    Panie a kto Ci naprawi samochód jak będziesz stary ??

    Przedstawiłem nie swój punkt widzenia tylko niektórych fachowców.
    Już jestem stary i niestety ograniczam się do wymiany oleju i żarówek. Akumulator i świece też jeszcze wymienię ale pod samochód się nie położę.
  • #574
    przem27
    Poziom 30  
    Wracając do tematu przewodniego, wymiana świec żarowych Mercedes B clasa 180, 200 cdi (ogólnie zamontowanie tego motoru w aucie) rozpacz w kratkę:)
  • #575
    wopor
    Poziom 32  
    Witam, kol vodiczka ja troszku wcześniej niż te roczniki co wymieniłeś :D , ja mimo że stary to pod samochód właże i nie dlatego że musze ale lubie :D zboczony pewnie czy cóś :D , ale włazić tera nie trzeba sie wchodzi :D , a kończąc wątek edukacji wykończyli szkoły techniczne decydenci , wolności biznesu się zachciało to i optyk może być mechanik samochodowy :D a nawet w średniowieczu by prowadzić swój warsztat trzeba było być przynajmniej czeladnikiem czyli skończyć termin u mistrza a ten wyzwalał czeladnika jak uznał że mu wstydu ze znajomości fachu nie przyniesie a teraz kto za co odpowiada? a do tematu sposób osadzenia zwrotnicy w peugocie 407 to łozysko w dolnym wachaczu to pięknie zbiera piach wodę i ładnie stuka :D
  • Texa PolandTexa Poland
  • #576
    vodiczka
    Poziom 43  
    wopor napisał:
    ale włazić tera nie trzeba sie wchodzi

    Gdybym miał kanał to ja byłbym wielki pan :D
  • Pomocny post
    #577
    hubertbaran
    Poziom 16  
    Tak się składa że właśnie szukam roboty, szczerze jest w tym roku trudno. Do tego koniec roku i lekki zastój w branży zrobiły swoje. Potencjalni pracodawcy są bardzo ostrożni w tym roku. 2 lata temu szukałem pracy 15min, wysłałem 3cv przez internet i na zajutrz przebierałem w ofertach.


    Wątek główny: Sprinter-> błąd lampki oświetlenia wnętrza-> uszkodzony moduł SAM

    Problem nie groźny ale cholernie irytujący
  • #578
    Andiv
    Poziom 32  
    Focus 1.6tdci (hdi) dziś urwałem trzy świeczki żarowe. Dostęp miodzio, ale ch.ji nazbierali ode mnie francuzi. Przy wykręcaniu urwanych po kilku godzinach dwie miałem w garści, przy trzeciej tak nawierciłem że końcówka wpadła do cylindra i mnie krew zalała.

    Na odchodne właściciel powiedział że mechanik ostatnim razem wkręcał je na klej do gwintów co by się nie odkręciły - sk$#%
  • #579
    kybernetes
    Poziom 39  
    Andiv napisał:
    przy trzeciej tak nawierciłem że końcówka wpadła do cylindra i mnie krew zalała.

    No patrz pan - a mi się w 1,6 to właśnie podoba, że jak tam już się świeca urwie to zawsze tylko sam "łepek" a reszta wychodzi bez szemrania. To ja go wtedy pobijaczkiem do cylindra, potem wtryskiwacz w gorę, magnesik i - voilà mam ją! ;)

    Ty po prostu miałeś pecha, to nie producent zawinił ale dziwny gościu co je poprzednio na wynalazki wkręcał.
  • #580
    cynio333
    Poziom 19  
    kybernetes napisał:
    to nie producent zawinił ale dziwny gościu co je poprzednio na wynalazki wkręcał

    Dla minie nie tyle dziwny co raczej idiota (ciekawe czy zapłonowe również wkręca na klej). A propos wszystkich diesli CR zanim zacznę wykręcać świece to rozgrzewam silnik na maksa i zaczynam robotę. Niestety w wielu modelach zanim się człowiek do nich dobierze to motor już tchnie zimnym nieboszczykiem.
    I właśnie najnowsze silniki diesla uważam za jedną z największych wpadek.......... choć to może nie tyle wpadki ale wymogi emisji EURO- ileśtam sprowadzą te silniki jedynie do napędu ciężkich maszyn.
    Do czasu
  • #581
    zeimp
    Moderator na urlopie...
    cynio333 napisał:
    choć to może nie tyle wpadki ale wymogi emisji EURO
    4

    Nie wiem, czy wiecie, ale już wprowadzają siniki sześciosuwowe - to dopiero jest norma EU...
  • #584
    cynio333
    Poziom 19  
    Być może filtry DPF były ostatnią nadzieją na ich utrzymanie przy życiu (oczywiście mówię o autach osobowych). Najnowsze normy wręcz je wyeliminują. Jeżeli jakikolwiek producent będzie chciał je spełnić to silnik diesla, który był synonimem oszczędności, zostanie silnikiem dla elit.
    Totalny paradoks
  • #585
    robokop
    Moderator Samochody
    cynio333 napisał:
    silnik diesla, który był synonimem oszczędności, zostanie silnikiem dla elit.

    Boć to tak powinno być. Auta na ropę zawsze były dużo droższe w zakupie, naprawach. Było ich mniej, generalnie na ON jeździły przeważnie ciężarówki i traktory. Teraz przybyło i ciężarówek ( jako że transport kolejowy zdechł) i osobówek - ciężarówek wyeliminować się nie da, więc trzeba ująć osobówek żeby było czyściej.
  • #586
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    A co kierowało producentami produkującymi osobówki z dieslem?
    Różnorodność?
    Trwałość, może, ale ostatnio jako inżynierów działu diesla zatrudnia się gości mający problem z podstawowymi działaniami matematycznymi.
    Totalne spie.przenie cudownego wynalazku Diesla raz zapalony nie zgaśnie sam dopuki będzie paliwo.
  • #587
    mateuszTYGRYS
    Poziom 15  
    wstecz 10lat ktos by uwierzył ze reczny hamulec bedzie na przycisk ? :D
    do tematu wymieniał ktos filtr powietrza bmw e60 diesel ? :D :D
  • #588
    T5
    Admin grupy Samochody
    robokop napisał:
    A dwa pozostałe suwy to co robią? Wentylują silnik i wydech?

    Dżizas, zgadłem....
    Link
    I to ma być na dwa paliwa jednocześnie? :?:
  • #589
    KrisuTM
    Poziom 9  
    Fiat ducato 2.5 D. Umiejscowienie alternatora dobrane świetnie, a jego wyciąganie bez konieczności odkręcania innych części- bezcenne. Z resztą w tym silniku żeby się dostać do niektórych elementów, trzeba mieć palce z drutów.

    Toyota Yaris - 20 minutowa wymiana żarówki w tylnej lampie. Palce pokaleczone. Bez kombinerek i śrubokręta mało możliwe.
  • #590
    kkknc
    Poziom 43  
    zeimp napisał:

    Nie wiem, czy wiecie, ale już wprowadzają siniki sześciosuwowe - to dopiero jest norma EU...

    To chyba jedne z głupszych angielskich tłumaczeń ( silnik sześciosuwowy )polskiego wynalazku. Zbudowanego i testowanego w Polsce, patenty nawet były.
    Link Kasy tylko brakło jak zawsze. Dlaczego mówię, że głupie tłumaczenie? Bo konstruktorzy go tak nie określili.Link
    Pisali o nim M4+2 i nie wspominali w pierwszych konstrukcjach o braku chłodzenia. Tylko o większej sprawności.
    Tak piszecie o różnych naprawach, a co z podstawowymi czynnościami jak uzupełnienie płynu do spryskiwacza. Są chlubne wyjątki, ale większościowo wąski wlew i bańka z dużym korkiem. Płyn uzupełnia się częściej niż nawet żarówki. Oczywiście zaraz znajdą się malkontenci, który stwierdzą, że oni, kolega, brat itd. Robią to rzadko, albo wcale. Chociaż dla mnie to żadna wpadka ma być prosto i tanio. Raczej niedoróbka spowodowana cięciem kosztów i czasu na opracowanie danego modelu.
  • #592
    vodiczka
    Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    2 litrowe pojemniki na płyn spryskiwaczy to jest wpadka.

    Za duże czy za małe?
  • #593
    ociz
    Moderator Samochody
    Raczej za małe, mi starcza obecnie te 2l na około 500km więc nie ma tragedii. Po takim odcinku i tak trzeba przynajmniej z raz się zatrzymać na chwilę odpoczynku to można dolać.
    A najlepiej to nie jechać za wysokimi (podwozie) samochodami.
  • #594
    vodiczka
    Poziom 43  
    Czyli jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jako użytkownik służbowego samochodu musiałem jeździć bez względu na pogodę i bywały dni, że dolewałem codziennie mimo że dobowy przebieg nie przekraczał 150 km. Prywatnie, jeżeli absolutnie nie muszę nie jeżdżę w złą pogodę i dolewam średnio co 2000 km. :D
  • #595
    bandi21
    Poziom 29  
    opel vecta c 1,9 cdti 120 KM .Wymiana sprzęgła to porażka.Nie chodzi nawet o to że trzeba zdjąć ramę zawieszenia ale choćby umieszczenie wiązki elektrycznej ,chłodnicy EGR przewodów wodnych w takim miejscu że zasłaniają śruby skrzyni.Do tego milion wkrętów do osłony podsilnikowej w dodatku są ich dwa rodzaje,przemilczę umiejscowienie filtra oleju.Wymiana termostatu to skandal,jego cena z kosmosu do tego płacisz za czujnik którego nie potrzebujesz,to samo z filtrami paliwa 1,4 i 1,6 tdci w fordach.Gdzie tu jest ekologia i ekonomia?
  • #596
    vodiczka
    Poziom 43  
    Może koledzy wypowiedzą się w drugą stronę. Trzy modele najbardziej przyjazne dla mechanika samochodowego. :?:
  • #597
    rudziutki
    Poziom 10  
    A może wymiana rozrządu w renault espace 2,2 diesel albo jakieś sprawy związane z naprawą silnika hehehe to jest dopiero wyzwanie
  • #598
    wopor
    Poziom 32  
    Witam, a zastanawialiście sie koledzy czemu te silniki 4i2T przetrwały i mają się w miare dobrze, moim zdaniem bo są proste, konstrukcja spójna i s.......ić coś w niej trudno , no to wzieły się niedouki za sterowanie, część jest b.dobra ale wymysły ekologów normy euro itd to drenaż kieszeni bo nikt (przynajmniej ja nie słyszałem) by policzył wsie ekologiczne straty matki ziemi i natury np wprowdzjące katalizatory , PDF , toć tam jest sporo metali których wydobycie i otrzymanie generuje takie ilości CO2 itd że strach ale wyjdzie paru na ulice kilku sie przywiąże do statku i no to wymyślimy nową norme :D ,
  • #599
    jans4700
    Poziom 10  
    Witam kolegow,ja kiedy przychodzil delikwent pytac o prace to zadawalem tylko jedno pytanie kwalifikacyjne - co jest twoja pasja i czym sie interesujesz?
    Jesli facet mi odpowiadal -"pilka nozna"-to nie bylo juz o czym rozmawiac dalej.
    To sa ludzie niereformowalni i niewyuczalni!Wiem to bo cwiczylem to przez 20 lat zatrudniajac ludzi i moge powiedziec ze to regula!Bralem starych wyjadaczy, mlodych po szkolach,i takich do przyuczenia.Dzisiaj pracuje sam!Mam mniej siwych wlosow,no i wrzody przestaly mi dokuczac!
    Najciekawsi sa ci po studiach-szef mu kaze w pierwszy dzien posprzatac warsztat ,a on na to "przepraszam pana ale ja jestem po studiach!"-na co szef no to przepraszam bardzo, widzi pan -to jest miotla ,a to szufelka! :D
  • #600
    vodiczka
    Poziom 43  
    Po dobrych studiach nie warto pracować dla kogoś kogo nie stać na sprzątaczkę :D
    Niestety, stosunek tych po dobrych studiach do tych po jakichkolwiek jest jak 1:20
    Wmówiono mlodzieży że ukończenie studiów jest ważniejsze niż poziom przyswojonej wiedzy :cry:
    Pozwolono aby powstały i funkcjonowały uczelnie, których poziom nie dorównuje dobrym technikom z lat 60-80.