Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Allegro SMART i przekręty ze strony ALLEGRO i Poczty Polskiej

biuro2015 13 Sep 2021 16:11 843 17
  • #1
    biuro2015
    Level 1  
    Witam,
    jestem sprzedającym i chciałbym się podzielić swoim sporem z allegro.
    Otóż miałem sytuację, w której zagubiła się paczka wysłana Pocztą Polską z usługą Allegro Smart. Po pewnym czasie wysłaliśmy kupującemu na nasz koszt inną firmą kurierską drugą paczkę, aby był zadowolony. Towar warty około 360 zł.
    Paczka nie odnalazła się w ogóle.
    Jako sprzedający nie mogłem złożyć reklamacji bezpośrednio u przewoźnika - Poczty Polskiej.
    Jedyna możliwość to wysłanie reklamacji do allegro, a oni później przekazują sprawę do Poczty Polskiej.
    Minął około miesiąc i otrzymaliśmy jedynie rekompensatę w wysokości 100 zł. Pozostałe odwołania niczego nie wniosły. Decyzja była ostateczna.
    Allegro oczywiście ma to daleko daleko w ...
    Nie odpisują nawet na emaile w sprawie tej reklamacji, zwyczajna ignorancja. Po pewnym czasie spróbowałem kontaktu poprzez chat, który jest dostępny w pomocy. Wyglądało to mniej więcej tak, że przez pół dnia byłem przełączany pomiędzy różnymi pracownikami allegro. Brak kompetencji ze strony allegro powala na nogi. Oczywiście finalnie nic to nie dało, otrzymałem tylko wiadomość email, że była już decyzja do tej reklamacji i na tym koniec.
    Pytałem w jaki sposób należy z allegro rozliczyć pozostałą wartość zagubionego towaru - czy wystawić im fakturę do zapłaty, czy może będzie faktura korygująca za usługi na koniec miesiąca sprawa zakończyła się odpowiedzią ze strony allegro:
    "godnie z odpowiedzią w zgłoszeniu reklamacyjnym- reklamacja została uznana w kwocie 100 zł. Nie mamy możliwości pokrycia pozostałej kwoty. "
    Nie wiem czy jest sens walczyć o pozostałą kwotę w tym czasie poprzez sąd. Raczej skłaniam się do tego, aby robić sobie notatki i w momencie gdy zakończę z nimi współpracę wystosuję do nich notę rozliczeniową lub inne pismo, dokument, który potwierdzi moje racje. Mam wszystkie niezbędne dokumenty, a także całą korespondencję z chatu.
    Chyba, że ktoś ma odpowiednia wiedzę w jaki sposób załatwić takie sprawy?
    Głównie chodzi mi o to, aby inny sprzedawcy wiedzieli, że takie sytuacje mogą mieć miejsce. Nagłaśniajmy takie sprawy.

    Jeśli macie własne negatywne doświadczenia z Allegro Smart chętnie się z nimi zapoznam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    CMS
    Administrator of HydePark
    Kolego, powiem Ci szczerze i dosadnie. Olej to, naprawdę szkoda czasu i nerwów, żeby się z nimi użerać za 260PLN. Możesz pisać pisma i tak odbijać piłeczkę albo być ignorowanym, a w tym (straconym) czasie 10 razy odrobisz tą stratę i zapomnisz o sprawie. Nie przybędzie Ci też siwych włosów. Zrezygnuj też z usług tego molocha na glinianych nogach jakim jest poczta polska.
    Będziesz spokojniejszy i zdrowszy.

    Taki przykład z usług poczty, klientka nie posiadająca konta, chciała mi zapłacić przekazem pocztowym (bo dzieliło ją ode mnie kilkaset kilometrów, a konta nie posiadała - zupełnie jak "Prezes" może jakaś szycha :) ). Prowizja za przekaz kwoty 170PLN wyniosła, 29PLN :O.
    Wsadziła gotówkę w kopertę i wysłała poleconym.
  • #3
    trol.six
    Level 31  
    biuro2015 wrote:
    Minął około miesiąc i otrzymaliśmy jedynie rekompensatę w wysokości 100 zł.

    Kiedyś jak wysyłałem przesyłki przez poczte, to przesyłki bez dodatkowego ubezpieczenia nie są objęte kwotą większa niż te 100zł. Osobiście wysyłając przez poczte bardziej cenne przedmioty, zwyczajnie dopłacałem do ubezpieczenia.
    A czy allegro bierze sam na siebie takie sytuacji, to może w regulaminie coś jest.
    .
  • #5
    music
    Level 28  
    Ja oczywiście rozumiem że firma wystawiająca dużo towaru powinna mieć dużo opcji wysyłki, ale ja sprzedając różne "przydasie" , często w dosyć sporej ilości wywaliłem opcje wysyłki Pocztą Polską. To droga instytucja, powolna i generująca masę kłopotów. Kupujący nie narzekają. Wszyscy są szczęśliwi.
  • #6
    Jakub Urban
    Level 17  
    Witam!
    Poczta Polska to najgorsza firma logistyczna... W czasie pierwszego lockodownu wrzucali mi opłacone z góry paczki przez płot albo w krzaki (gdzie każdy menel ma dostęp, na szczęście nie zginęło nic), ja staram się brać Paczkomatem, mam go kilkaset metrów od domu, większe paczki kurierami.
    Jak wysyłam, to nigdy Pocztą Polską - nie będę "z buta" 2,5 km szedł i walczył z głupią "panienką w okienku", mogę iść do Paczkomatu lub na Furgonetka utworzyć i opłacić przesyłkę kurierską.
    Kilkanaście lat temu to jeszcze było masowe niszczenie paczek, szlag mnie trafiał wtedy.
    Radzę Autorowi nie korzystać z usług tego przewoźnika, tym bardziej, że pieniądze idą "do budżetu" czyli tak naprawdę donikąd, podobnie jak nasze podatki.
  • #8
    Niko72
    Level 27  
    Jakub Urban wrote:
    walczył z głupią "panienką w okienku"

    Próbowałem wysłać kiedyś paczkę na koszt odbiorcy (reklamacja młynka do kawy). Miałem wszystkie dane, w tym numer umowy uprawniający do wysyłki paczki na koszt odbiorcy. Niestety nadanie tej paczki przerosło umiejętności pani w okienku pocztowym.
  • #9
    Brivido

    Level 33  
    CMS wrote:
    Taki przykład z usług poczty, klientka nie posiadająca konta, chciała mi zapłacić przekazem pocztowym (bo dzieliło ją ode mnie kilkaset kilometrów, a konta nie posiadała - zupełnie jak "Prezes" może jakaś szycha ). Prowizja za przekaz kwoty 170PLN wyniosła, 29PLN .
    Wsadziła gotówkę w kopertę i wysłała poleconym.


    Przecież mogła zwykłą wpłatą na konto, a nie adres.
  • #11
    Justyniunia
    Level 34  
    Nie wiem jak teraz, ale dobre 15 lat temu dostałam mandat 150zl, nie opłaciłam, nie pracowałam itd. Po 5 latach (!) ściągnęli - 155,50.
    I to 5,5 podejrzewam, że był to koszt wysłania listu przez skarbówkę, że ściągnęli.
  • #12
    teskot
    Level 34  
    O Poczcie Polskiej mam jak najgorsze zdanie podobnie jak przedmówcy. Niszczyli mi paczki, nie dotrzymywali terminów dostaw. Nie korzystam już dawno z usług tej instytucji.

    Odnośnie "panienek z okienka" to nie zwykłem nikogo obrażać ale pewien przykład z własnego podwórka zdaje się potwierdzać padające tu opinie:
    Znam pewną młodą damę, która rzuciwszy studia, gdzie nikt nie poznał się na jej talentach chcąc nie chcąc poszła do pracy. Padło na pocztę. Po trzech dniach przy obopólnej radości (pracodawcy i jej samej) rzuciła robotę twierdząc, że jest za ciężka. O tej damie i jej umysłowości dość powiedzieć, że jedna moja znajoma, która też kojarzy tą dziewczynę powiedziała:
    -Mój Boże, gdyby ona chociaż ładna była to mogłaby tyłkiem na chleb zarabiać. A tak to tylko głupi i bogaty mąż ją przy życiu może utrzymać...
  • #13
    ken-wawa
    Level 12  
    Najprościej zobaczyć do umowy i regulaminu przede wszystkim Allegro, ewentualnie pośrednio Poczty Polskiej. Z tego, co ja pamiętam poczta polska odpowiada za paczkę do 10-krotności ceny nadania, o ile paczka nie jest ubezpieczona. Wiadomo, że są paczki wartościowe/z ubezpieczeniem i po coś te usługi zostały wprowadzone. Czyli jak masz paczkę o niewielkiej wartości, to zadowalasz się standardowymi warunkami, a jak droższą to ubezpieczasz. Tutaj problemem jest to, że stroną umowy o nadanie paczki jest Allegro. Tak więc przede wszystkim kluczowa jest umowa pomiędzy sprzedawcą a allegro (w tym regulamin). Powinni mieć napisane, jak to rozwiązują. Ale rzeczywiście jeśli mają tak, że w ramach allegro smart odpowiedzialność jest na warunkach dla zwykłej paczki, a znów a ramach smartu można kupić i przedmiot za np. 10 tys. zł, to wyjątkowo słabo. Co gorsza klienci szukają aukcji ze smartem.
    Jeśli nic nie ma w regulaminach, umowie, cennikach, to należałoby przyjąć, że allegro odpowiada do pełnej kwoty. Jeśli zaś jest ograniczenie np. do 10 krotności, a nie ma możliwości dokupienia ubezpieczenia, to można by się próbować powołać na sprzeczność z zasadami współżycia społecznego. Jesli zas mozna do paczki dokupic ubezpieczenie, to juz nic nie zrobisz. Tak na szybko próbowałem to znaleźć i nie mogę nic znaleźć dla smarta za pośrednictwem poczty, bo już dla smarta inpost widać, że paczki są ubezpieczone do 5 tys, a powyżej jest opcja dopłacenia: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/in...-inpost-uslugi-i-oplaty-dodatkowe-nl342ygxwuO

    To co można spróbowac zrobić to wysłać im zamiast maila, listem poleconym wezwanie do zwrotu brakującej kwoty z naglowkiem "przedsadowe wezwanie do zaplaty" i napisac w pismie, ze niniejsze pismo wyczerpuje mozliwosc rozwiazania sporu na drodze polubownej, a bezskuteczny upływ terminu na zaplate spowoduje skierowanie sprawy na droge postepowania sadowego i przeslanie pozwu do Sadu XXX i narazi Panstwa na dodatkowe koszty. Jestem na 99 proc. pewien, ze takie pismo trafi do dzialu prawnego i wtedy jest szansa na bardziej kompetentna odpowiedz (czyli powinni powolac sie na konkretne zapisy umowy/regulaminu). Jednak przed takim zagraniem sprawdzilym, w jakich sytuacjach allegro moze wypowiedziec umowe lub zawiesic swiadczenie uslug, by sie nie okazalo, ze napisza, iz w zwiazku z tym, ze pozostajecie w sporze prawnym, to zamykaja konto sprzedajacego. Byloby to wyjatkowo nie fair, ale nie wiadomo, co tam prawnicy allegro wymyslili, a znow zostanie bez mozliwosci sprzedazy na tak duzej platformie, jak allegro jest slabe.

    Ewentualnie praktyczna uwaga, skoro Inpost ma ubezpieczenie do 5 tys. to wysylac w ramach smarta tylko z inpostem, a dla poczty robic tylko zwykle nie smartowe przesylki z wartoscia lub ubezpieczeniem. Chyba juz coraz mniej osob jest uzaleznionych od poczty (raczej w bardzo malych miejscowosciach) i nie powinno to jakos drastycznie zmniejszyc wplywow. Albo po prostu wliczyc takie ryzyko u siebie jakos w marze produktu (zakladajac, ze przeciez takich reklamacji jest bardzo malo).
  • #15
    teskot
    Level 34  
    Opiszę ostatnią przygodę z Pocztą Polską i sklepem Żabka (punkt odbioru).
    Przesyłka, którą zamówiłem jest lekka ale duża. Do paczkomatu nie wejdzie. Wybrałem zatem dostawę do pobliskiego sklepu. W piątek, 17 września o godzinie 11:38 dostałem SMS-a, że paczka czeka na odbiór w sklepie. Po powrocie z pracy poszedłem tam o godzinie 18:30. Sklep był zamknięty. Spróbowałem dzień później, w godzinach przedpołudniowych. Zmieniło się tyle, że na drzwiach wisi kartka, że sklep jest nieczynny do odwołania. Napisałem do franczyzodawcy maila. Potwierdził on, że paczka znajduje się w sklepie, który ma być otwarty od 20 września. Sklep jest jednak zamknięty do dzisiaj. Zadzwoniłem na infolinię PP. Bardzo miła pani powiedziała, że wyjaśni sprawę. Było to we wtorek 21 września. Otrzymałem na maila potwierdzenie zgłoszenia, a następnie informację, że paczkę można odebrać od 24 września. G...o prawda, nic nie wskórałem. Ostatni raz, kiedy korzystam z tej formy dostawy.
    Na swoje usprawiedliwienie dodam, że mógłbym oczywiście zamówić paczkę do ajencji PP ale w dzielnicy, w której mieszkam ten punkt mieści się w mikroskopijnym pokoiku przy zakładzie usługowym. Kolejki tam są na godzinę czekania niezależnie od pory dnia. Nie cierpię na nadmiar wolnego czasu, żeby marnotrawić go w kolejkach.
  • #16
    strucel
    Level 32  
    No ale to nie wina poczty tylko żabki, ja z żabki jako punktu odbioru nie korzystam gdy właśnie przy dużej przesyłce odmówili przyjęcia (gdy byłem u nich z pretensjami stwierdzili że nie są pocztą i w sklepie nie mają miejsca na tak duże przesyłki ) i towar miał wrócić do nadawcy, na szczęście monitorowałem tracking i udało się na poczcie przechwycić przesyłkę.
  • #17
    darts
    Level 15  
    strucel wrote:
    gdy byłem u nich z pretensjami stwierdzili że nie są pocztą


    Ale jak handlować w niedzielę to już są.
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    Paczka nie byla ubezpieczona ???