Witam
Przyjrzałem się innym działom ale ten post pasuje tylko tutaj
Mój problem jest następujący:
Jestem posiadaczem motoroweru Romet chart 210. Tej zimy przeprowadzam mu lekki remont, w związku z czym chciałbym zamontować do niego obrotomierz. I tu zaczynają się problemy natury elektronicznej.
Z tego co mi wiadomo to obrotomierze są na 12 V a u mnie w motorze jest instalacja 6 V.
Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie czy możliwa jest przeróbka oraz odpowiednie “wyskalowanie” obrotomierze?
W w/w motorku jest zapłon elektroniczny oraz jak już wspomniałem instalacja 6V
Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki co do wyboru, przeróbki oraz podłączenia obrotomierza.
Wymyśliłem sobie, że może uda się założyć przetwornice z 6 V na 12 V.
Gdyby to się udało to mógłbym zasilać obrotomierz 12 V.
Jednak pojawia się kolejny problem:
W moim motorowerze jest akumulator 11A/h, żarówki kierunkowskazów są po 21 W każda + dodatkowo 5 W na tylne światło pozycyjne oraz 20 W na światło stop (świateł postojowych brak, a przednie zasilane jest bezpośrednio z prądnicy). Boję się, że gdy założę przetwornicę to akumulator będzie mi się rozładowywał w tempie błyskawicznym i zostanę bez świateł .
Byłbym wdzięczny gdybyście odpowiedzieli mi czy tak się rzeczywiście stanie czy może można założyć taką przetwornicę oraz obrotomierz. Nie wiem ile prądu pobiera obrotomierz oraz ile przetwornica wiec sam nie jestem w stanie tego stwierdzić.
Aha i jeszcze jedna sprawa:
Czy taką przetwornice z 6 V na 12 V można gdzieś kupić czy może trzeba wykonać ja samemu ? Jeśli można kupić to może orientuje się ktoś ile może kosztować ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Przyjrzałem się innym działom ale ten post pasuje tylko tutaj

Mój problem jest następujący:
Jestem posiadaczem motoroweru Romet chart 210. Tej zimy przeprowadzam mu lekki remont, w związku z czym chciałbym zamontować do niego obrotomierz. I tu zaczynają się problemy natury elektronicznej.
Z tego co mi wiadomo to obrotomierze są na 12 V a u mnie w motorze jest instalacja 6 V.
Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie czy możliwa jest przeróbka oraz odpowiednie “wyskalowanie” obrotomierze?
W w/w motorku jest zapłon elektroniczny oraz jak już wspomniałem instalacja 6V
Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki co do wyboru, przeróbki oraz podłączenia obrotomierza.
Wymyśliłem sobie, że może uda się założyć przetwornice z 6 V na 12 V.
Gdyby to się udało to mógłbym zasilać obrotomierz 12 V.
Jednak pojawia się kolejny problem:
W moim motorowerze jest akumulator 11A/h, żarówki kierunkowskazów są po 21 W każda + dodatkowo 5 W na tylne światło pozycyjne oraz 20 W na światło stop (świateł postojowych brak, a przednie zasilane jest bezpośrednio z prądnicy). Boję się, że gdy założę przetwornicę to akumulator będzie mi się rozładowywał w tempie błyskawicznym i zostanę bez świateł .
Byłbym wdzięczny gdybyście odpowiedzieli mi czy tak się rzeczywiście stanie czy może można założyć taką przetwornicę oraz obrotomierz. Nie wiem ile prądu pobiera obrotomierz oraz ile przetwornica wiec sam nie jestem w stanie tego stwierdzić.
Aha i jeszcze jedna sprawa:
Czy taką przetwornice z 6 V na 12 V można gdzieś kupić czy może trzeba wykonać ja samemu ? Jeśli można kupić to może orientuje się ktoś ile może kosztować ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.